zaterdag 10 augustus 2019

jungle verruild voor woestijn

Vlucht vanaf Kona ging netjes op tijd, ik had enorme dorst dus had gewacht tot er wat te drinken geserveerd werd en ging daarna proberen te slapen. Dat ging bij mij best redelijk en heb de vlucht grotendeels slapend doorgebracht. Had wel vreselijk koude voeten want was op mijn slippers en de vloer was ontzettend koud.
Sophia lag helemaal over ons heen maar had toch t gevoel weinig te hebben geslapen. Om 5.30 lokale tijd landen we op LA (dat was dus voor ons eigenlijk 2.30) en hadden we tot 8.00 voor onze volgende vlucht ging. Nog een broodje gegeten en toen op de keiharde stoelen bij de gate ben ik weer in slaap gevallen. Sophia en mijn moeder waren de hele tijd op de Ipad.
Ook op de volgende vlucht hebben Sophia en ik geslapen, wat een slaapkop ben ik maar had toch niet t gevoel dat ik aan t uitrusten was.
Om 9.30 landen we op Las Vegas. Meteen in de aankomst hal wordt je al verwelkomt door gok apparaten. Met een shuttle bus naar de autoverhuur, dit keer een bus voor alle auto verhuren tegelijk, die zaten met zijn allen in een grote garage.
Lekker snel de auto opgehaald daar hebben we nu gelukkig geen problemen. We hebben een standard SUV maar er staan veel kleinere SUV's die willen we niet. We kiezen dan ook de enige grote een Nissan Pathfinder. Verderop staan wel minifans die je ook mag kiezen want we mochten alles uit rij 8 maar morgen in Valley of fire vinden we een SUV leuker.
Om 11.30 komen we dan bij ons hotel. We zitten dit keer niet op de strip maar ij Fremont street in de Golden nugget. Nu ben ik al 4 keer in Las Vegas geweest maar nog nooit in Fremont street want dat kwam er nooit van.
We zijn te vroeg normaal is de kamer altijd pas om 15.00 gereed maar nu hebben we geluk. Bij de receptie treffen we een Hawaiiaanse man en dus vertellen we hem direct dat we net uit Hawaii terug komen en praten we een poosje over Hawaii. Hij komt uit Makaha valley waar we in Oahu verbleven hebben en hij vond t leuk dat wij daar precies waren want dat is niet echt een toeristische plaats als Waikiki.
En we krijgen direct een kamer, misschien was ie er sowieso al of deze Hawaiiaan heeft ons een plezier gedaan maar we kunnen direct naar de kamer.
Nu zijn we op zich niet moe, vooral ik met mijn geslaap niet maar we zijn bang dat als we nu vanalles gaan doen, we vanavond instorten en ik heb voor vanavond een buffet via My Vegas dus dat kan niet.
Dus besluiten we de wekker te zetten en middagdutje te gaan doen. (onder protest van Sophia) maar we vallen alle drie na 10 minuten al in slaap.
Om 15,00 gaat de wekker en voel ik me een beetje jetlaggerig (haha nieuw woord) maar we doen onze zwempakken aan en gaan naar t zwembad van dit hotel en dan is t meteen over.
Het is heel druk in t zwembad maar we vinden precies 1 ligbed (handdoeken mag je gewoon pakken) en we gaan zwemmen.
Sophia kende dit zwembad al van internet, ze kijkt altijd op youtube naar de top 10 en de glijbaan bij dit zwembad stond hierin. Je gaat namelijk met de glijbaan door een aquarium met haaien. In de glijbaan zelf zie je er door t opspattende water niet veel van maar je kan ook vanuit t zwembad t aquarium in kijken, is heel leuk.
Ik ben twee keer in de glijbaan geweest, Sophia 7 keer.





Na een poosje ga ik samen met mijn moeder op de stoelen zitten er zijn er nu veel, veel mensen gaan al weg.
We merken op hoe snel we hier droog zijn door de droge lucht, in Hawaii en voornamelijk op Big Island wilde niks drogen.
We zitten een hele tijd, de temperatuur hier naast t zwembad in de schaduw is heerlijk. Als Sophia ook uitgezwommen is gaan we naar de kamer.
Het is inmiddels al 17.45. Om de beurt douchen en voor we t weten is t al 19.00 en rijden we achter de strip langs naar Luxor. Hier hebben we via My Vegas twee voor de prijs van 1 buffet.
Nu we niet in een MGM resort verblijven konden we minder rewards kiezen maar voordeel van 2 voor de prijs van 1 buffetten is dat ze ook in t weekend geldig zijn.
We eten heerlijk, het valt me op dat t restaurant vol is maar dat t tegelijkertijd super rustig lijkt.
Sophia is helemaal in haar element met de spaghetti.
Na het eten rijden we weer naar ons eigen hotel er staat bij de parkeergarage vol maar met onze kamersleutel komen we wel gewoon naar binnen en op de 6e en 7e verdieping is plek zat.
We gaan echter niet direct naar de kamer maar eerst een rondje over Fremont street. Het is hier semi overdekt met een lichtshow in t dak.
Er spelen bandjes en er is een zipline waardoor mensen aan een kabelbaan de hele straat over vliegen. Sophia wil dit zo graag doen dat we gaan kijken wat het kost. De kosten vallen we mee, 25 dollar voor zittend, 50 dollar voor liggend, maar de rij is echt enorm. Het is inmiddels al 23.00 en de capaciteit is maar heel klein..
Ik beloof dus mijn best te doen om hier morgen wat vroeger op de avond terug te komen, dus wordt vervolgd.
Verder is dit deel van Las Vegas wat ruiger dan de moderne strip maar wel heel leuk om te zien en mee te maken.
Iedereen loopt met bier over straat (en andere drankjes) en zien drinken doet drinken dus even later loop ik vrolijk met mijn biertje erbij. Hij was zo groot ik kon m niet eens zelf op, dus heb m met mijn moeder gedeeld.
Om 23.30 op de kamer en nu ik de laatste zinnen van t blog tik is t 00.30 maar ja in Hawaii is t pas 21.30 en ik heb een middagdutje gedaan dus echt moe ben ik nog niet.





1 opmerking:

  1. Wat super die waterglijbaan zou ik ook wel willen en hoop dat Sophia met die zipp line gaat had ik ook zo graag gewild en maak dan veel foto's veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen