dinsdag 8 september 2020

alweer pech

 Lekker geslapen, Holiday inn heeft altijd goede bedden. Het ontbijt was best karig. Er was niks hartigs bij en ik ben niet zo'n fan van zoet. Je kan wel heerlijk buiten zitten. Wat gaan we vandaag doen, we hebben kaartjes voor het Steinwasser park, klein attractiepark met name verschillende rodelbanen en dierentuin met dieren uit Europa, we hebben voor vrijdag (t is nu woensdag) gereserveerd voor Europa park en we willen een dagje naar de dorpjes van de Elzas. We besluiten dit laatste vandaag te gaan doen en na het ontbijt stappen we in de auto. 

Eerst een stukje snelweg en dan via allerlei kleine weggetjes de bergen van de Elzas in. Wat is het hier toch schitterend, die bergen en die bossen! Uit gewoonte speur ik de omgeving af naar beren, elanden, herten maar nee die zie je hier niet. 



Bij het dorpje Kaysersberg willen we wat lekkers op een terras. We kunnen gratis parkeren en gratis naar de wc. 
Maar er zijn veel terrassen gesloten en de meeste die wel open zijn hebben geen plek en die wel plek hebben willen ons niet omdat we niet uitgebreid willen lunchen. De mensen van de bediening zijn hier bijzonder onvriendelijk en dat hadden we al eerder meegemaakt hier maar ik onthou dus voor de volgende keer dat je rond lunchtijd niet in zo'n stadje moet zijn. 
Het stadje zelf is erg leuk maar we hebben trek dus we gaan er weer vandoor.

Volgende dorpje is Riquewir, dit vind ik persoonlijk het leukste dorpje, het is net het dorpje van Belle en het Beest. Hier vinden we wel een plekje waar we een lekker gebakje en koffie/cola/fanta kunnen nemen. Ook bezoeken we de kerstwinkel. Sophia is hier alleen geweest dat ze nog klein was en keek haar ogen uit. Het is echt een schitterende winkel soms lijkt het wel of je door Narnia loopt. Mijn moeder en ik kopen allebei een leuk kerst dingetje. Wij zijn kerstfans! 




Als we in Riquewir zijn uitgekeken gaan we weer naar de auto. We willen vanavond in Ribeauville gaan eten maar het is nog een beetje vroeg. We gaan wel in Ribeauville naar de supermarkt voor een aantal lekkere Elzas wijnen en een paar plakken kaas voor morgenochtend want alleen die zoetigheid voor het ontbijt vind ik maar niks. We willen nog een stukje gaan rijden langs andere dorpjes en de wijnvelden om dan rond 19.00 weer naar Ribeauville te rijden om te gaan eten bij ons lievelings restaurant Chez Fritz. 

Maaaaaaaaaaaar als we Ribeauville net uitrijden en ik net met Kader aan het bellen ben horen we ineens weer dat gepingel waar komt dat nou weer vandaan?? He weer code 4??? Hoe kan dat nou???? Ja hoor weer is de temperatuur van de motor opgelopen.. we zetten de auto langs de weg. Staan hier aan een klein weggetje dus niet gevaarlijk dit keer en we bellen maar weer met opel. 

Uit ervaring weten we dus nu dat het lang kan duren voor er iemand komt. Na 2 uur komt er een wegsleepwagen. In Frankrijk werken ze niet met de wegenwacht maar wordt je meteen weggesleept. Helaas is het door het wachten inmiddels na 19.00 en is de garage dicht. De man van de sleepauto belt een taxi die komt naar het station van Colmar en onze auto zal naar de garage van Colmar gebracht worden. We moeten in de auto gaan zitten en we worden bovenop de sleepauto gehesen. Het is eng, net als een kameel die omhoog komt.




Als we eenmaal onderweg zijn ziet Sophia er de lol wel van in en gaat naar iedereen zwaaien. We worden gedropt bij het station van Colmar en denken er totaal niet aan om spullen uit de auto mee te nemen behalve de kaas.. Met de taxi naar het hotel waar we om 21.15 aankomen.

Gelukkig heeft ons hotel een restaurant want het eten bij Fritz is nu niet doorgegaan. Het restaurant is nog open maar de ober wil ons geen menukaart geven.. hij wil dat ik een app neem, nou dat wil ik niet ik zag de kaarten gewoon liggen. Hij begint te sputteren dat hij de kaarten van eerst moet desinfecteren.. maar hij zal het brengen. Ja hij zal t brengen als hij eerst drie andere tafels bedient heeft.

Ik bestel een lokaal gerecht, mijn moeder en Sophia steak maar mijn moeder krijgt ook het lokale gerecht ook. Omdat we zo'n honger hebben laten we het maar.. Helaas vindt ze het niet lekker, ik wel maar mijn moeder niet en de ober doet vreselijk schamper. 

De dag begon zo goed maar wat een pech hebben we nu! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten