vrijdag 29 oktober 2010

2e dag Disney

Weer lekker op tijd op en naar t ontbijt. Lekker gegeten en weer met de auto naar Disney. Vandaag begonnen we in de studio´s. Al voor 10en waren we binnen en we dachten een fast pass te halen voor tower of terror maar de fast pass apparaten waren nog niet open. Toen gingen we maar (Kader en ik) in de rij voor Crush Coaster. Ondanks dat ik al heel vaak in Disney ben geweest was ik hier nog nooit in geweest want de rij was altijd te lang. Nu stond de rij op 45 min dus dat was acceptabel. Maar oh oh oh wat duurde het lang de rij was toch wel weer een uur. In de tussen tijd is mijn moeder met Sophia 4x in de vliegende kleedjes geweest en toen in de nieuwe attractie slinky dog, een rupsbaan van slinky van Toy story. Hier heeft ze ook zo lang voor in de rij gestaan en het waren niet meer dan drie rondjes. Wij waren intussen aan de beurt voor Crush. Binnen aangekomen zaten de bekende finding Nemo meeuwen te schreeuwen: Mine Mine! Je gaat in een karretje van 4 personen. Het begint rustig en je vaart rustig door de onderwater wereld van finding Nemo dan komen de haaien. En begint je karretje alle kanten op te draaien. Je hebt geen idee meer waar je bent, links, rechts, boven onder etc. Het was een hele leuke attractie. Jammer dat de wachtrijen zo lang zijn. Toen we er uit kwamen was mijn moeder met Sophia nog niet terug van Slinky Dog en zijn Kader en ik een fast pass gaan halen voor Tower of Terror. Toen we daar van terug kwamen waren mijn moeder en Sophia er ook en hadden we een Mickey Mouse gespot voor Sophia om mee op de foto te gaan. Er stond een rij van ongeveer een 20 min. Sophia had totaal geen geduld, snapte niet dat de andere kinderen voor ons voor haar waren dus het was steeds janken. Precies toen we aan de beurt waren zegt een cast member, jullie moeten even wachten want Mickey gaat weg en komt over een paar minuten weer terug. We dachten oh nee dat wordt drama. Ik het uitleggen aan de cast member. Ik verwachte dat hij zou zeggen: pech gehad. Maar hij was heel aardig en liet Mickey tot aan Sophia blijven. Ze was super dapper. Liep alleen naar Mickey toe. Gaf hem een knuffel en een kusje en was daarna helemaal happy dat ze Mickey had ontmoet. Als ik dat vergelijk met een paar maanden geleden, toen rende ze weg als er een figuur in de buurt kwam.



Even door het nieuwe gedeelte Toy Story Playland gelopen, zag er gezellig uit maar o jee wat een rijen. Ik ga echt geen 90 min voor zoiets in de rij staan.
We zijn in de studio tram tour gegaan. (een treintje door een canyon waar vanalles ontploft, een vrachtwagen naar beneden valt en vervolgens een overstroming) Sophia vond t een beetje eng maar liet t niet merken. Ik vroeg haar of ze het eng vond. (ze zat tegen Kader aan met haar vingers in haar oren) en ze zei NEE. Ik vroeg wil je nog een keer? Neeeeee hoeft niet :p
Toen de tour klaar was en we er bijna uitgingen was er iets kapot aan het treintje voor ons en wij moesten er op wachten. Het duurde en duurde en duurde maar. Sophia viel in slaap en wij hadden t koud. Ik had nog iets willen doen voor de fast pas van Tower of Terror geldig was maar we bleven zo lang in dat stomme treintje zitten dat dat niet meer kon. Toen we na een half uur eindelijk bevrijd waren deden we Sophia in haar wagen met een dekentje. Ging mijn moeder met haar door de winkeletjes lopen en gingen Kader en ik naar Tower of terror. Ondanks de fast pass moesten we weer een tijd in de rij want er was een storing en 1 lift uitgevallen.
De rit was weer erg leuk, ik vond m minder eng dan de vorige keer. Ik voelde me dit keer niet helemaal uit mijn stoel getrokken worden. Wat ik wel enger vond was dat we langer bovenaan bij een open raam aan het bungelen waren.. het uitzicht is prachtig maar de val is eng. (enger dan in t donker vind ik)
Toen we dit gedaan hadden, hebben we de studio's maar weer verlaten want we wilden eten en in t andere park vind ik de variatie in eten wat beter dan in de studio's. Sophia sliep nog steeds. In het andere park kozen we Hakuna Matata in Adventure land en bestelden we Kebab (viel tegen, droog broodje met weinig vlees) en gekruide kip (lekker) Tijdens t eten werd Sophia ook weer wakker en heeft ze wat patatjes mee gegeten.


Na t eten gingen we nog een keer een ritje op de draaimolen en  Belles kerstdorpje bekeken.

Daarna naar de parade. De parade was t zelfde als van de zomer alleen was er een extraatje op het eind vanwege halloween. Een piraten wagen met Jack Sparrow en een wagen getrokken door echte paarden met die figuren van the nightmare before christmas. En de pompoen mannen en vrouwen. Sophia vond de parade weer prachtig en heeft enthousiast naar iedereen gezwaaid.






Na de parade hebben we in Halloween/Frontierland in Fuento del Oro koffie en warme chocolade melk gedronken (we hadden omdat we voor 15.00 gegeten hadden een bon gekregen voor gratis warme drank) en we namen er churros bij. (soort gefrituurd koekje met kaneel)
Hierna ging Kader met de bus terug naar t hotel want hij voelde zich niet zo lekker. Mijn moeder Sophia en ik bleven wel. Het was de hele dag erg druk maar nu was t ineens erg rustig. Stond er overdag voor pirates nog 45 min. Nu waren t er 10. Dus zijn we daar maar weer in geweest. Daarna nog een keer in de trein. We waren bijna de enige op t station maar moesten wel even wachten voor de volgende trein.



Na de trein nog in een winkeltje een leuk truitje voor Sophia gekocht van Minnie. Nog een keer in de draaimolen, meteen door lopen en nog een keer in small world ook direct doorlopen. Hierna nog in de kerstwinkel een leuke kerstversiering gekocht en toen naar t hotel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten