maandag 4 oktober 2010

Efteling

Op maandag 20 September was ik Jessica met Sophia en mijn moeder naar de Efteling. Kader moest helaas werken. We hielden al de hele week het weer in de gaten. De vooruitzichten waren niet echt goed maar een dag van te voren waren de vooruitzichten aardig. Het was deze dag best mooi weer. We hadden gedacht dat het heel rustig zou zijn op zo'n door de weekse dag maar dat viel tegen. Het was niet zo dat de rijen heel erg lang waren maar t was ook niet zo dat je direct door kon lopen of zelfs kon blijven zitten.
We begonnen de dag in het carousel. Andere kinderen willen we graag op een paard, Sophia wilde op een  varken maar daar zijn er maar twee van. Gelukkig stonden we bijna vooraan en was er nog een varken vrij. Sophia zat er met een stralende lach op. Na het carousel gingen we naar droomvlucht. We moesten ongeveer 10 minuten in de rij. Sophia vond t erg mooi., Bij het winkeltje van Droomvlucht hebben we een mooi haarspeldje voor Sophia gekocht. Op het terras hebben we lekker wat  gedronken en een gebakje gegeten
Daarna gingen we het sprookjesbos in. Van te voren had Sophia aangeven ik wil de wolf, de heks en de draak niet zien. Bij het kasteel van Doornroosje liep ze bij de heks ook snel door. Het kabouter dorpje vond ze prachtig en ze heeft wel 10 keer de kabouter laten komen door aan het hekje te trekken. Hoe verder we liepen we hoe dapperder ze werd. Bij roodkapje wouden we doorlopen maar nee ze wou de wolf toch wel zien. En zo ging het ook met de andere wolf (van de zeven geitjes) de heksen en de draak. Bij de draak durfde ze zelfs aan de schat te trekken zodat hij ging blazen en brullen. Ze was erg trots op zich zelf. Bij de ezel heeft ze een muntje gekregen en daar was ze erg blij mee. De sprookjesboom was nieuw in het sprookjesbos. Ik vond het een mooi gebouwde boom, De takken bewogen en de wortels ook. Hij vertelde allerlei verhaaltjes over de sprookjesbos bewoners.
Na het sprookjesbos zijn we eerst naar Carnaval Festival gelopenb maar die was gesloten. Toen zijn we maar in de draaipotten van monsieus Canibale geweest. (mijn moeder niet) Sophia vond t erg leuk maar ik was vrij duizeling. Daarna zijn we naar de piranha geweest daar wou Sophia heel graag in. We zijn gelukkig niet heel erg nat geworden want het is aardig weer maar niet heel erg warm. Daarna wou ze ook nog in de bob (en ze is nog maar net 2 jaar) ik dacht nou ja proberen maar en ze vond het nog leuk ook. Ze ging wel gillen maar ook lachen. Na de bob hebben we een patatje gegeten. Daarna zijn we naar de old timer auto's gegaan. Sophia natuurlijk achter het stuur en oma moest achterin. Hierna ben ik in de nieuwe achtbaan Joris en de Draak geweest en is Sophia met oma in de draaimolen met die walvis geweest. Ik vond Joris en de Draak een leuke achtbaan, het zijn er twee en ze doen een race, water tegen vuur. Ik zat in water maar vuur had gewonnen dit ritje. Onderwerg kom je langs een grote draak die je ook bij de uitgang kan bekijken. Helaas had Joris en de Draak een lange wachtrij dus toen ik er uit kwam en Sophia en mijn moeder al op me stonden te wachten was het al over zessen en ging de efteling sluiten. Het was een erg leuke dag geweest! In de winterefteling gaan we nog een keer maar dan met Kader en mijn nichtje Saskia erbij.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten