dinsdag 26 juli 2016

beach and shopping

Gisteravond vroeg in slaap gevallen, lekker geslapen tot 5,30. Rustig aan gedaan, het blog online gezet want om 5.30 is het nog lekker rustig op het internet en kan ik er makkelijker foto’s opzetten. Verder lees ik wat blogs van anderen en surf wat op het internet. Ik maak ook een foto vanaf het balkon van het strand. Het is zo’n mooi gezicht van een verlaten strand. Om 7.00 gaan we op weg voor het ontbijt. We gaan vaak in Fort Myers ontbijten bij Perkins, eerst via de brug Fort Myers beach uit en dan nog een klein stukje rijden. Zo’n hotelontbijt van gisteren was prima maar een echt lekker Amerikaans ontbijt daar geniet ik altijd erg veel van. Sophia bestelt een regenboog pannenkoek (met een disco dip) Ik heb een french toast platter (en daar komt dan ook nog ei en bacon bij) en mijn moeder lemon pancakes. Het smaakt super lekker. Bij de bakkerij bij de uitgang willen we twee koeken kopen maar de verkoopster vertelt ons dat als we er drie kopen, we er zes krijgen. Nou ja dat laten we niet aan ons neus voorbij gaan want de koeken en zoetigheden zien er heerlijk uit.
Terug naar het hotel en de tas inpakken voor het strand. De camelback die we vorig jaar in het westen hebben gekocht vullen we met ijs en leggen daar de andere drankjes tegen aan, zo hebben we lekkere koude drankjes op het strand.
We leggen de handdoeken neer en gaan de zee in. Het is heel rustig er zijn bijna geen andere mensen op het strand (het is inmiddels 10.00) We zwemmen heerlijk in het warme water. We hebben ook de snorkels en duikbrillen meegenomen maar het water is zo troebel dat we hem direct weer weg leggen.
Als we een poosje aan het zwemmen zijn, ziet mijn moeder in de verte een vin van een dolfijn boven water komen. Even later ziet Sophia het ook. In de eerste instantie zie ik het zelf niet maar dan zie ik er daarna een heel dichtbij (zo’n 15 meter bij ons vandaan) Hoewel in mijn onderwater cameraatje bij me heb lukt een foto maken niet. Ik kan niet inschatten wanneer en waar hij boven komt. We zwemmen een hele tijd en zien heel vaak dolfijnen boven komen. Soms dichtbij, soms ver weg. Er vliegen pelikanen over en die duiken vlakbij ons het water in met een duikvlucht. In de zee zwemmen ook twee Nederlandse jongens en met de jongste (een jongen een paar jaar ouder dan Sophia) is Sophia heel gezellig aan het praten over alles wat hij gedaan heeft en wat zij gedaan heeft. Na een poosje gaan mijn moeder en ik het water uit maar de zon brand erg en hoewel we goed gesmeerd hebben moet Sophia er van mij ook uit komen en gaan we naar de kamer. Daar gaan we ons lekker douchen en terwijl we het inpakken zijn, rommelt Sophia steeds aan haar losse tand. En bij Sophia is het een traditie dat losse tanden er op vakanties of uitstapjes er uit gaan. (in het zwembad, in een huisje in centerparcs) en dus nu ook. Moet ik de hele vakantie dus weer een tand bewaren.
Voor we weer op stap gaan, gaan we nog even naar guest relations en laten de vrouw daar voor ons morgen een dolfijnen cruise naar Cabbage key boeken. We hebben dit toen Sophia 2 was ook eens gedaan en vinden het nu tijd om het nog een keer te doen.
Als dit gebeurt is stappen we de auto in en maken een korte stop bij de publix voor een brood en een gegrilde kip, het plan is dat we daar vanavond mee gaan picknicken in lovers key state park. Vervolgens rijden we naar de Miromar outlets en gaan lekker beginnen met een andere grote hobby, het shoppen. We gaan hier nog niet helemaal los dat bewaren we voor Orlando maar kopen al een aantal leuke dingetjes. Mijn moeder in ieder geval een zonnenbril want ze is die van haar in Nederland vergeten.
Tijdens het shoppen begint het plotseling heel hard te regenen. Een hele heftige bui en binnen 10 minuten is het weer over. Om 17.00 verlaten we de outlet en gaan we richting lovers key state park. Er hangt nog steeds een donkere lucht maar we besluiten het toch te proberen. We parkeren de auto en lopen via de mangroves naar het strand. Daar gaan we aan een picknick tafel zitten en genieten van onze picknick onder het toeziend oog van een Osprey in een boom met een pik zwarte lucht op de achtergrond. Maar als we het eten op hebben is het nog steeds droog en is de lucht al veel lichter. We lopen nog een eind over het bijna verlaten strand en genieten van de omgeving. We zien allemaal leuke strand vogeltjes en nog een keer een dolfijn. (weer geen foto) Na een poosje is er echt bijna niemand meer en besluiten we ook weg te gaan. Als we alleen over een brug lopen zien we allemaal vissen springen en dan opeens een snuif, een groot grijs bruin gestalte.. Een manatee komt boven water. Zo mooi op te zien. Hij gaat niet heel diep en we blijven hem zien, soms komt hij boven om adem te halen. Prachtig!

Wat hebben we van deze avond genoten, we lopen terug naar de auto en zijn binnen een kwartier weer bij het hotel. Ik schrijf het blog in word want ’s avonds is het internet een ramp. We hebben nog de lekkere goodies van Perkins van vanmorgen. Het was een heerlijke dag en een heerlijke avond!













4 opmerkingen:

  1. Klinkt heerlijk. Echt vakantie. Die laatste foto is wel heel gaaf zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig een half uurtje langer geslapen en half zes ach dan heb je wat aan je dag prachtige foto's weer ook op Facebook

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke dag
    Mooie foto's van alle wildlife.
    En wat is sophia groot geworden!!
    Goed gegroeid in een jaar tijd

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke actieve dag met veel afwisseling en wat een gave foto van die vogel. Ook die van de Osprey is heel erg leuk, zijn zulke mooie vogels.

    BeantwoordenVerwijderen