zaterdag 30 juli 2016

Life is good at the beach

Leuk die berichtjes op het blog en op facebook, dank jullie wel!

Niet echt lekker geslapen vannacht. Het bed kraakte bij iedere beweging en lag erg hard. Het is zo lastig in de Keys een betaalbaar hotel te vinden dat ook nog eens redelijk goed is. Ik neem me ’s nachts voor om hier niet meer naar terug te gaan. Om 7.15 heb ik dan ook wel genoeg in bed gelegen en ga ik me klaar maken.
Bij het hotel zit geen ontbijt en we hebben wel eens zin in iets simpels. Bij de publix aan de overkant halen we een cuban bread, een pakje kalkoenfilet en kleine flesjes orange juice. We eten dit in de lekker koele airco van de auto op en dan gaan we naar de buren een tshirt en sandal outlet. Overal staan reclame borden dat ze goedkoop sandalen verkopen. De birckenstocks zijn helemaal niet goedkoop duur zelf. De teva’s zijn wel iets goedkoper dan in Nederland en Sophia heeft dringend  nodig en als ik ze nu koop heeft ze er deze vakantie nog wat aan. Ze kiest een paar mooie uit en daarna willen we nog even bij de ATM wat geld opnemen. Na het hele proces zegt dat apparaat op het einde dat mijn pas is geweigerd, bij die van mijn moeder gebeurt het zelfde. Daarna doen we t bij een andere en er gebeurt weer hetzelfde. Ik vind het heel vreemd want ik heb voor we weggingen nog mijn ING pas op wereldwijd gezet.. Morgen nog maar eens proberen hoop dat t lukt.. We betalen wel het grootste gedeelte met de creditcard maar wat contant geld is toch wel zo prettig.
Nu we hier klaar zijn rijden we nog iets zuidelijker naar big pine key. Een vaste stop is hier de blue hole, een volgelopen steengroeven met allemaal wildlife. De alligator die we hier normaal zien, zien we nu niet. Wel heel veel schildpadden en vissen. Ook wijst een vrouw ons op een nest met een Aningha (slangenvogel) soms zie je ook de jongen er boven uit komen. Met de auto rijden we nog wat over het eiland en we zien ook weer diverse key deer. Dat is een heel klein hertensoort, zo klein dat het wel jonkies lijken maar toch echt volwassen zijn. Als we een aantal hertjes gezien hebben gaan we weer een stukje noordelijker naar Bahia Honda statepark. Hier wordt ook weer een snorkeltour aangeboden, we vinden het wel verleidelijk want we vonden het gisteren erg leuk. Toch doen we het niet en gaan gewoon naar het strand. Maar hier kun je vanaf het strand ook heel aardig snorkelen. We zijn allerlei visjes (wel eens waar niet van die hele mooie zoals gisteren maar toch wel een paar leuke) en een stukje dieper zie je ook kleine stukjes koraal. Onder een afdakje op het strand staan picknick tafels en daar eten we lekker ons fruit. We gaan daarna nog even snorkelen en om 15.15 gaan we ons douchen en omkleden. We willen nog even naar de andere kant van dit park bekijken waar je de oude brug kan zien. Als we daar aankomen is Sophia plotseling in slaap gevallen en besluiten we het maar te laten en rijden we weer noordelijk. We hebben ontzettende trek en ik wil graag naar het Morada bay, beach cafe. We hebben wel moeite het te vinden maar om 16.00 zitten we heerlijk op een tafeltje aan het strand onder de palmbomen. Ik neem een heerlijke Pina colada. Mijn moeder een cocktail zonder alcohol en Sophia een lemonade, ook bestellen we een super lekkere key lime pie. Wat ziet het hier prachtig uit. Na de hapjes en drankjes lopen we nog even over het strand en dan gaan we weer in de auto weer even een stukje terug naar het zuiden om nog even over de boardwalk van Annes beach te lopen. Normaal zien we hier altijd heel veel gekleurde krabben maar nu alleen wat ibissen. We rijden weer naar het noorden en willen eigenlijk nog even naar de rain barrel, een artiesten dorpje waar we de vorige keer toen het regende een tijd hebben doorgebracht. Als we er nu aankomen is het 17.30 en zijn ze al om 17.00 gesloten. Dan rijden we maar in een keer door naar ons hotel, de Quality inn waar we ook op de heenweg hebben geslapen. Na het uitladen rijden we naar de Cracker Barrel waar we lekker Amerikaans eten en nog even lekker door het winkeltje lopen en naar alle grappige dingen kijken. Sophia heeft vooral interesse in het Halloween hoekje met allerlei heksendingen.

Daarna naar het hotel waar ik ondanks super goed heb gesmeerd met factor 50 ik toch op mijn rug verbrand ben.. Verder houden we het lekker rustig op de kamer. Dit is het laatste hotel morgen gaan we naar de villa.



















5 opmerkingen:

  1. Oo super leuk jullie zijn op morada bay geweest.
    Wat een paradijsje daar he.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie hebben echt veel gedaan zeg op 1 dag.
    Leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat een mooie (natuur)fotos weer vandaag, en heb weer leuke tips opgedaan ! Voor wat betreft pinnen uit een ATM : probeer het eens bij een ATM binnen bij een WaWa benzinestation, je betaald daar overigens ook geen kosten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip het is inmiddels bij de wells fargo gelukt maar zal t volgende keer bij WaWa proberen. Wat leuk dat jullie als ervaren Florida gangers ook nog tips uit mijn verhalen kunnen halen.

      Verwijderen
  4. Leuk om jullie blog ook weer te lezen.
    Inmiddels helemaal bijgelezen.
    Jullie hebben al mooie dagen achter de rug.
    Helaas herkennen wij de beroemdheid ook niet :-(

    BeantwoordenVerwijderen