woensdag 27 juli 2016

Een dol fijne dag!

Was ik alweer om 5 uur wakker, had misschien verder kunnen slapen maar omdat het internet steeds zo sloom is dacht ik: ik kan ook nu gaan internetten en het blog erop zetten. Mijn moeder en Sophia werden om 7 uur van de wekker over dus hun jetlag is wel over. Ik heb er verder ook in de middag geen last meer van dus reken het 5.00 opstaan gewoon als verlenging van mijn dag.
We zijn in het hotel gaan ontbijten om tijd te besparen maar het was een heel aardig ontbijt. Je kon kiezen tussen een (eenvoudig) buffet of a la carte. We hebben lekker al la carte gegeten en om 8.30 zaten we in de auto naar Captiva. We hadden een cruise geboekt van Captiva naar Cabbage key een klein eilandje. We zijn hier vaker geweest maar het is al een tijd geleden dus hadden hier wel weer eens zin in. Om even over 9.30 kwamen we op het resort aan waarvandaan onze cruise vertrok. Een schitterend resort met huizen en villa’s in plantage stijl en een grote jachthaven. Er was even een klein probleempje want de computer was stuk en dan konden er geen creditcard betalingen gedaan worden. Bij de meeste klanten was dat bekend maar aan ons was het niet doorgegeven en we hadden ook niet genoeg cash bij ons. Gelukkig kon de betaling toen gedaan worden via hun andere vestiging en konden we toch mee. Helaas waren we door dit gedoe wel een van de laatste die de boot op konden en dus waren alle goede plekken op de boot bezet. We konden kiezen tussen beneden binnen in de airco ruimte of bovenop het dek maar dan in de zon. We kozen voor het laatste want dat had toch een leukere sfeer en terwijl we op zee waren was het ook niet zo heet. Al gauw zagen we een moeder dolfijn met een kleintje, ze zwom helaas niet met onze boot mee en we waren hen al snel kwijt. Ook zagen we even later in de verte een groepje dolfijnen maar die waren bij een zandbank waar de boot niet kon komen. Om 11.15 kwamen we bij Cabbage key aan en we kregen tot 13.15 de tijd om hier rond te lopen en te lunchen. Wij begonnen met het nature trail. Een mooi paadje over het eiland door mangroves en tropische begroeiing. We zagen veel kamerplanten hier als joekels van bomen en struiken groeien. Na het nature trail gingen we naar de inn. Voor de inn liepen allemaal schilpadden (gopher tortoises rond) ze hadden ook holen en daar hingen hun namen voor. Donotella, Michaelangelo, Leonardo, Raffael en Myrtle! Ook waren er veel eenden die in een tonnetje aan het baden en drinken waren. In de inn hing het vol met dollarbilletten met namen erop. (een herinnering aan de vissers van vroeger die dan nog wat geld daar hadden hangen voor een biertje als de vangst tegen viel) Nu hangt het er voor de sier maar alles wat naar beneden komt vallen gaat naar een childrens hospital.
Deze inn schijnt ook beroemt te zijn om een liedje Cheese burger in paradise. Sophia had de cheeseburger en die was inderdaad heerlijk. Mijn moeder en ik hadden een shrimp salad en die was ook heerlijk. Als toetje hadden we verrukkelijke key lime pie! Na de lunch nog even de watertoren beklommen, prachtig uitzicht over het eiland en toen gingen we wachten bij de doc. Daar raakten we in gesprek met een Amerikaans echtpaar. We hebben een poos gezellig met ze gepraat en toen gingen we aan boord. Aan boord bood de man van het echtpaar van eerder ons drankjes aan en hebben we lekker jus d orange en ik pina colada gedronken terwijl de verder voeren naar Useppa, een ander eilandje waar andere mensen naar toe waren gegaan en weer moesten opgehaald. Onderweg naar Useppa kwam er een grote dolfijn met onze boot mee zwemmen. Dit was een mannetje, mannetjes leven alleen of hooguit in tweetallen. (een jong mannetje die van de oudere mannetjes moet leren om alleen te leven) Hij sprong enthousiast met onze boot mee! Bij Useppa kwamen de anderen aan boord en toen gingen we nog een stuk varen om meer dolfijnen te spotten. Dat is absoluut gelukt. We hebben er heel veel gezien, soms iets in de verte maar meestal sprongen ze vrolijk met onze boot mee. Ondertussen hadden we ook nog steeds een heel gezellig contact met het echtpaar voornamelijk de man die we op het dock hadden ontmoet. Na een poosje kwam hij vragen of hij een dolfijn knuffeltje voor Sophia mocht kopen in het winkeltje op de bood. Ik protesteerde een beetje maar hij zei toen, I m very rich and I want to give her something so she will never forget this. Dus Sophia kwam super trots met een dolfijn knuffeltje terug. Toen we bijna bij de haven waren kwamen er ineens mensen van onder op het schip naar boven en herkenden de man en noemden “Back to the future” en in de jachthaven wees hij zijn enorme eigen boot aan met daarop Back tot he future en Stuart… We vragen ons nu sterk af of we nu een beroemdheid ontmoet hebben, in ieder geval was het een hele aardige man en zijn vrouw ook. In de haven zwom nog een manatee, maar die dook al snel onder.
Via de prachtige weg over Captiva en Sanibell reden we weer terug naar Fort Myers maar eerst onderweg een ijsje bij de dairy queen. Een heerlijk ijsje maar het was zo warm dat ie smolt binnen een paar minuten en we echt moesten door eten.

Om 17.00 waren we weer bij het hotel en hebben we nog even lekker in zee gezwommen. Niet te lang want er kwam een donkere lucht aan en je weet het maar nooit met onweer. Naar de kamer en terwijl we om de beurt gingen douchen zaten de anderen op het balkon en keken naar het weer. De lucht was donker, in de verte donderde het, de palmbomen zwiepten heen en weer maar het bleef droog en na een uurtje was de lucht weer helemaal opgeklaard. We zijn naar de publix gereden en hebben daar wat kleine dingetjes bij de traiteur afdeling gehaald. Na dit in de hotelkamer te hebben opgegeten zijn we weer naar buiten gegaan. Van het hotel hadden we nog een tegoed bon om een gratis wijntje en frisdrank voor de kinderen te komen drinken. En met het uitzicht op de ondergaande zon zaten we daar heerlijk van te genieten. Daarna hebben we nog lekker een avondwandelingetje over het strand gemaakt. Oh wat is het hier toch heerlijk. Morgen trekken we verder. Ik vind het altijd jammer om hier weg te gaan maar heb ook altijd weer zin om weer andere dingen te gaan doen!

Heeft iemand enig idee wie deze man is? Ik hoor het graag!

1. Wat een leuke dag weer, jullie genieten volop, heerlijk!
    Wie die man is.... hm, ik ken hem niet hoor, wel heel aardig om Sophia zo'n dolfijn knuffel te geven.

2. Een boottochtje is altijd leuk, zeker als je ook nog dolfijnen spot.
    Wij zijn vorige maand naar Cayo Costa gevaren, was ook leuk.
    Ik ben ook wel benieuwd wie die man is, herken hem helaas niet.
    Je zou een foto van hem kunnen googelen.

3. Jaja. Stiekem zag die man tante wel zitten zeker als 'buiten' vrouw ��
    Ken hem ook niet.

4. Leuk voor Sophia! Ze waa al zo gek op haar dolfijnen knuffel. Nu heeft ze er twee!

Die man is niet van Back to the future, dachten ze dat hij Michael J Fox was? Hahaha

Misschien een rijke zakenman, maar niet herkenbaar als acteur

5. Wederom een heerlijke dag met ook nog een spontane ontmoeting met een beroemdheid, hoe leuk is dat !!!

Wat een mooie zonsondergang heb je op de plaat gezet :-)

6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.