zondag 31 juli 2016

welkom thuis

We doen het rustig aan vanmorgen, blijven wat in de hotelkamer hangen en gaan dan ontbijten. Omdat het weekend is, is het heel erg druk bij het hotel ontbijt. We vinden aan de voorkant buiten onder het rieten dakje wel weer een tafeltje, binnen is het helemaal vol. (achteraf was er buiten aan de achterkant ook nog een heel terras) Ook bij het buffet is het druk. Het is weekend en 9.00 dus iedereen komt nu ontbijten. Na een poosje hebben we alles wat we hebben willen en kunnen we lekker gaan eten. Ik vraag Sophia na een poosje even binnen een lepel te gaan halen en ze wordt in de lobby aangesproken door de receptioniste. Ik zit vanaf mijn stoel buiten te kijken en vraag me af wat er aan de hand is, zal ze  niet alleen naar binnen mogen.. Maar nee niks van dat alles, ze maakte gewoon een babbeltje met Sophia, wilde laten horen dat ze een beetje Nederlands kon en had een bootje voor Sophia gevouwen, dus met bootje en lepel komt ze netjes weer buiten. Om 10.00 staan alle koffers weer in de auto en rijden we weer naar het noorden. We willen eigenlijk in Fort Lauderdale naar de Sawgrass mill mall maar ik had geen adres opgezocht en in Tomtom kan ik m niet vinden.
Als ik dan eindelijk door heb waar we nu zijn, zijn we Fort Lauderdale al ruim voorbij en laten we t maar zitten. In Orlando zijn nog malls genoeg om lekker te winkelen en als we nu meteen door gaan zijn we lekker vroeg in de villa.
We maken nog even een omweggetje want we hebben nog steeds tankbonnen van BP en volgens tomtom zit er een in Fort Pierce maar dat blijkt verder te zijn dan we dachten dus laten we toch maar weer zitten en rijden we weer verder over de Florida turn pike. We stoppen een keer om te tanken en een ijsje/milk shake/ ice mocha te eten/drinken. Om 15.15 komen we bij de villa aan maar dat blijkt toch te vroeg te zijn want het team is nog aan het schoonmaken. Inchecken is pas om 16.00. We gaan dan maar eerst even naar de publix en slaan vast wat eten in. We halen voor vanavond makkelijk een pizza. Daarna is het over 16.00 en kunnen we naar de villa. De villa staat in de wijk, lake Wilson preserve en is aan de Robin road. Aan de voorkant van ons huis is een rij andere villa’s met daarachter een meertje en aan de achterkant een klein weggetje met daarachter een natuurgebiedje, een lekker rustig buurtje dus. Het huis heeft een lekkere grote woonkamer. 4 slaapkamers waarvan twee grote, een kleinere en een kinderkamer met tot Sophia’s vreugde vol met speelgoed. Er is ook een playstation met allemaal spelletjes en er zijn lades vol dvd’s. Er zijn twee grote badkamers (maar de badkamers zijn kleiner dan in ons huis van een paar jaar geleden) en een kleine. Elke badkamer heeft een inloop kast. In de gargage is een gameroom en wasmachines en heel veel spullen die kunnen gebruiken.
Het zwembadje is iets smaller dan ons vorige zwembad maar hier is weer een spa en een overdekt gedeelte waar je kan zitten als het regent.
Zo blijven we vergelijken met de villa’s waar we de vorige keer in waren. Het ene is bij de oude beter, het andere bij deze maar al met al is het echt een heerlijke mooie luxe villa.
Mijn moeder en ik pakken de koffers uit terwijl Sophia zich terug trekt in de speelkamer en met de barbies gaat spelen. Dan gaat de pizza de oven en terwijl we er op wachten drinken we lekker een wijntje.

We zetten een was aan en gaan dan aan het zwembad zitten. Sophia gaat zwemmen (er zijn flink wat opblaasspullen om mee te spelen) en mijn moeder en ik zitten heerlijk op te ligstoelen te lezen. Daarna schrijf ik het blog bij een ondergaande zon en met een krekelkoor op de achtergrond. Life is good!









8 opmerkingen:

  1. Mooie "stekkie", ziet er allemaal mooi uit, daar kunnen jullie het denk ik best wel weer even uithouden.
    Life is zeker good;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou life is zeker good wat klinkt het allemaal heerlijk en wat een bof voor Sophia al dat nieuwe speelgoed
    Was een verassing om het blog nu al te lezen. Ik geniet er iedere keer weer van 😀 Is het al gelukt om te pinnen ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is gelukkig gelukt. Ik heb nu tijd en energie om het blog er 's avonds al op te zetten. Als we straks naar de disneyparken gaan zal t wel weer wat later worden.

      Verwijderen
  3. Lekker weer even tot rust komen in de villa met veel ruimte.
    Heerlijk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi stekkie weer daar in Davenport, is overigens vlakbij de villa waar wij volgende maand zitten. En ook lekker dicht bij de Publix ;-)

    Tip : Op de andere hoek van het terrein waar de Publix zit, zit de Subway en op het braakliggende terrein aan de overkant kun je prachtig de sunset fotograferen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo een mooie villa.
    Altijd fijn zo'n groot huis lekker de ruimte.
    En een eigen pool heerlijk voor Sophia en met zoveel badspulletjes en speelgoed komt het helemaal goed daar.
    Have fun

    BeantwoordenVerwijderen