maandag 25 juli 2016

De dierenspotters (in Myakka river statepark)

Natuurlijk lekker vroeg wakker, om 5 uur kon ik echt niet meer slapen. En dat terwijl ik pas na 1en in slaap gevallen was. Sophia werd niet veel later wakker en via wifi kon ik aan mijn moeder appen dat we wakker waren. Zij had iets langer geslapen tot 5.30. Lekker douchen en rommelen op de kamer en dan naar het ontbijt. We hadden ontzettende honger. Het ontbijtbuffet van het hotel was echt prima. Er waren eieren, roerei en gekookt ei, worstjes, aardappels, wafels bakken, bagels, yoghurt en lekker vers fruit. Om 8.00 gingen we het hotel uit en naar de gebruikelijke eerste stop van de vakantie, de wallmart. We kopen een koelbox, fruit, water en andere drankjes en natuurlijk Sophia’s favoriete pretzels. Maar ook surfschoenen voor Sophia. Ik had thuis al een paar voor haar van de zwemvaardigheid lessen maar voor haar snorkel lessen had ze, ze niet nodig en heb ik ze opgeborgen tot we naar Florida zouden gaan.. Helaas heb ik ze te goed opgeborgen ik kan ze nergens meer vinden. Verder pluist Sophia de speelgoedafdeling af. Ze heeft het hele jaar geen zakgeld uitgegeven zodat ze in Amerika kan shoppen. Ze heeft nog niks gekocht, op nummer 1 staat een toverstok in Universal, daarom koopt ze niets totdat ze die heeft maar de speelgoedafdeling wordt al flink geinspecteerd!
Na uitgebreide boodschappen stel ik de tomtom in op Myakka river state park. Eerst rijden we door Orlando en zien alle afslagen naar de themaparken. Dan rijden we langs Tampa en dan via 75 naar het zuiden.
In Myakka gaan we eerst naar een soort visitor centre met allemaal displays van dieren die in dit park voorkomen. Vooral de kikkers zijn grappig, je kan op een knopje drukken en dan krijg je het geluid van die kikker. Er wordt ook een film vertoont maar daar hebben we geen zin in en we gaan verder.
We stoppen op een brug waar de rivier in een meer stroomt en direct zie ik wat verderop in het water al een alligator liggen. Ook ziet Sophia (en wij ook maar zij zag m eerst) een heel leuk knalrood vogeltje.
Bij een volgende parkeerplaats stoppen we weer onder allemaal bomen vol met Spaans mos. Het ziet er heel mooi uit, het lijkt echt een soort jungle. Bepaalde stukken van het bos zijn ondergelopen maar niet zo erg als toen we hier 3 jaar geleden waren.
Op deze parkeerplaats onder de bomen eten we lekker ons fruit. De volgende stop is het Canope nature trail. Deze trail leidt tot een uitkijktoren en een wiebelende hangbrug. Het is leuk om over die wiebelende brug te lopen en vanaf de uitkijktoren heb je een mooi uitzicht over de hele omgeving. Overal tropisch bos, meren en rivieren waar je ook kijkt.
Als we op de toren aankomen is het in de eerste instantie best druk met mensen die van het uitzicht genieten maar even later staan we er helemaal alleen. De zon schijnt, er is wat bewolking en hier boven waait een windje waardoor we echt een lekkere temperatuur hebben. Na een poosje gaan we ook naar beneden, lopen nog een stukje door het mooie bemoste bos en stappen de auto weer in. Bij de Outpost stoppen we en halen we een lunch. Het is een grappig cafeetje met een grote souvenir winkel. Nu de magen gevuld zijn lopen we naar het meer en zien alweer een alligator zwemmen. Er is een man en die springt ook de rivier en begint naar die alligator te spatten, die blijft echter rustig liggen. Ik snap niet wat die man wilde en vind het maar raar. Het was geen hele grote maar toch.. Even later zien we een hele grote alligator zwemmen iets verderop. Nu is er een familie die daar weer zo bang voor is dat ze echt meters en meters verder gaan staan. Ik sta op een veilige afstand maar weer niet zo ver dat je niets meer ziet en ik heb een goede telelens op mijn camera.
De volgende stop is het birdtrail, een boardwalk over het water. Sophia ontdekt een piepkleine alligator in het water en vlak daarna aan de andere kant van de boardwalk nog een piepkleine op een stukje met plat riet. Sophia is erg trots op zich zelf (en ik ook want dieren spotten heeft ze van mij)
Ook zien we nog een leuke vogel rond waden, (ik heb hem opgezocht en het is een green heron) We rijden nog een stukje tot de noorduitgang maar draaien daar om en rijden dezelfde weg weer terug door het park en maar goed ook want even later zien we een auto langs de weg staan met mensen die het bos in kijken. Wij kijken natuurlijk mee en zien twee wasbeertjes in het bos spelen. Ze waren wel snel weer weg. Ik heb ze wel gefilmd maar een foto van kunnen maken. Na weer een stukje rijden zien we ook een hertje lopen. Wat leuk nog maar de eerste dag en al zoveel dieren gezien. Als we het park uitrijden zien we ook nog regelmatig sand cranes een soort kraanvogel maar omdat we nu uit het park zijn kunnen we niet stoppen om daar een foto van te nemen.
We rijden om 16.00 het park uit en rond 18.00 zijn we bij Fort Myers. We besluiten eerst te gaan eten voor we naar het hotel rijden want dan hoeven we daarna niet meer terug. We eten in Fort Myers altijd een keer bij Ruby Tuesdays en dat gingen we dus ook nu doen. Mijn moeder en ik hadden heerlijk seafood gegeten en Sophia een cheeseburger.
Tijdens het eten krijg ik wel ineens last van de man met de hamer, ben me toch ineens moe! Na het eten rijden we naar het hotel. Het outrigger beach hotel. Hier logeren we altijd als we in Fort Myers zijn. Voor het eerst hebben we nu een kamer aan de zwembad kant. We hebben ook bonnetjes gekregen voor gratis drankjes aan de bar maar die laten we tot een andere dag want ik voel echt dat ik instort van de slaap. De kamer is netjes maar de bedden kraken wel heel erg, nou ja ik slaap toch met oordoppen in. Het strand ziet er vanaf het balkon prachtig uit. Er hangt een donkere lucht (hoewel we vandaag de hele dag prachtig weer hadden) en het witte zand van het strand steekt er mooi tegen af.

Op de kamer ga ik het blog schrijven, internet is errrrg langzaam dus schrijf ik m in words en zal ik m morgenochtend wel online proberen te zetten. Sophia leest in Mees Kees en ik heb haar beloofd voor te lezen als het blog af is. Maar dat red ze niet (twee minuten geleden was ze helemaal nog niet moe!) en ze valt al in slaap terwijl ik nog met de eerste alinea bezig ben. Nu lekker slapen en morgen weer een dag. Deze eerste dag was in ieder geval al weer een heerlijke dag!

 Het hotel, de Hampton inn
 Lekker speuren in de walmart
 Ons koekblik in de tropen

 Canape trail met uitkijktoren
 De hangbrug
 Het uitzicht


 Een van de zeven alligators, niet de grootste de foto van de grootste is niet zo goed gelukt
 Een van de twee kleintjes
 Het andere kleintje
 De green Heron

 En het lekkere eten bij Ruby's

6 opmerkingen:

  1. Een volle eerste dag
    De Reis maar snel vergeten en door gaan met genieten
    Outrigger is ook ons vaste verblijf in Fort Meyers

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou al veel gedaan op jullie eerste dag. Morgen weer zo een!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's en wat hebben jullie een mazzel dat je al zoveel dieren gezien hebt ,hoop dat je nu wat langer slaapt en een beetje in je ritme komt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Myakka StatePark ziet er mooi uit, gaat op mn lijstje voor de aanstaande trip!! Die raccoons zijn inderdaad zo leuk, je zou je bijna knuffelen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Krijg trek van die laatste foto ;)
    Wat krijg je enorm veel eten daar zeg. Is maar goed dat ik daar niet woon.....

    BeantwoordenVerwijderen