vrijdag 28 april 2023

Arabian nights and Arabian days

 Heerlijk geslapen (op een gil 's nachts na) en wakker geworden van de vogeltjes die heerlijk aan het kwetteren zijn, er komt een lekkere koele lucht de kamer in, het voelt heel lekker aan.



Om 9.00 afgesproken in de ontbijtzaal. Helaas is Sophia er niet bij, ze heeft slecht geslapen en voelt zich niet lekker. Het ontbijt is heerlijk! Ik laat lekker een omelet maken en een soort Marokkaanse oliebol is ook heel erg lekker. Als we bijna klaar zijn komt Sophia er toch nog aan, ze moet van ons wat eten maar t gaat moeizaam. 

Na het ontbijt splitsen we ons even op. Ik ga met Kader en Sophia naar de Marianne (een grote supermarkt, net zoals die grote supermarkten in Frankrijk) Annelies en Sjaak gaan naar het einde van de boulevard lopen en mijn moeder blijft bij het zwembad. 

Wij gaan dus met een kleine taxi (In Marokko heeft elke stad zijn eigen kleur taxi's, die van Agadir zijn rood) naar de Marianne. Buiten zit een hele schattige kleine speelse kitten, soms huppelt hij de winkel in en wordt dan door de bewaking weer rustig en heel lief (geen grapje, de meeste Marokkanen houden van katten) weer buiten de deur gezet. 

Ik kon thuis nergens meer de badslippers van mij en Sophia vinden en ik wil niet meteen mijn nieuwe birckenstochs verpesten met natte voeten dus wil ik nieuwe kopen voor mezelf en Sophia. Sophia heeft haar tshirts vergeten in te pakken, dus voor haar kijken we voor tshirts. Voor de slippers slagen we wel maar voor de tshirts niet, wat een vormeloze rot dingen. Volgens Sophia heeft Zara. We kopen heel goedkope giletscheermesjes en bij een kleine winkel koopt Kader een heel mooi colbertje en bijpassende broek, dan gaan we terug naar het hotel. 

Ik vind het nu echt eens tijd om te gaan zwemmen want dit hotel heeft prachtige zwembaden, ik hou van zwemmen en ben er nog niets in geweest. We vinden mijn moeder die lekker op een bedje aan het lezen is maar wil ook wel een rondje meezwemmen. 

Dit water is verwarmd,  niet dat het heel warm aanvoelt maar zeker niet koud zoals in Marrakech. We zwemmen lekker een aantal rondjes, dan gaat mijn moeder eruit en komt Kader erbij. Dan gaan Kader en Sophia eruit maar Annelies en Sjaak zijn terug en zwem ik nog een rondje met Annelies.

Nog even lekker in mijn boek lezen en dan weer naar de kamer om wat droogs aan te trekken want de lunch roept. Sophia en Kader waren alvast gegaan want Sophia had vanmorgen nauwelijks gegeten maar had nu gelukkig wel weer honger.

Er liggen dingen die het zelfde zijn als gisteren en weer nieuwe dingen, we eten ons weer lekker vol. Na de lucnh lopen we het strand af. Ik had gisteren aan het strand een duikschool zien zitten en ik weet dat Sophia dit graag wil doen. Maar vroeger op Hawaii vond ik de zee te gevaarlijk en in Florida juist weer te kalm maar dit lijkt me de ideale zee. Annelies had vanmorgen tijdens het wandelen er naar gekeken en zij wil ook mee dus we reserveren een plekje voor morgen voor Sophia en Annelies! 

Daarna lopen we terug naar het hotel. Ik vond het vorig jaar in Grand Canaria zo lekker om in de zee te zwemmen en omdat ik er al een eind door heen had gelopen had ik gevoeld dat de zee niet echt heel koud was dus ik ben een lekkere duik in de zee gaan nemen. Als ik net door ben komt mijn moeder er ook aan. Ze vond dat ze het vorig jaar had gemist en wil nu geen spijt krijgen. Zelfs mijn moeder die water al snel koud vindt is al snel door. Er zijn hele leuke golven en we proberen steeds met de golven mee te zwemmen, het gaat echt heel lekker. De rest zit lekker op de ligbedjes die bij ons hotel horen! Na een tijdje zijn we klaar en steken we de straat over terug naar het hotel waar we nog even lekker een drankje halen en nog een Marokkaanse oliebol bij de snackbar. Dan gaat Sophia naar de kamer, mijn moeder en Annelies ook. Ga ik nog even zwemmen zodat ik niet al het zand mee de kamer in neem en blijven Kader en Sjaak gezellig met zijn tweeen op het terras. Na het zwemmen douchen (ik zie dat ik op sommige plekken toch licht verbrand ben ondanks het smeren) en even uitrusten en dan appt Annelies dat ze op het balkon terras zitten met een cocktail en komen mijn moeder en ik er ook aan.

We bestellen dit keer een Careebe, een blauwe cocktail en mijn moeder een fruit punch. Het is weer erg lekker.


Weer hebben de meeuwen het zwembad overgenomen, elke keer om een uur of 6 als er bijna niemand meer zwemt raakt het hele zwembad vol met meeuwen.




Sophia komt er ook bij maar Kader appt dat hij niet  voor het eten komt omdat hij buikpijn heeft. Daar maak ik me wel een beetje zorgen om maar gelukkig bedoelt hij gewoon dat hij erg vol zit van alle andere maaltijden. Net nu is het vandaag Marokkaanse avond, bij de ingang staat iedereen ons welkom te heten in traditionele kleding en bij het eten zijn  naast de standaard schotels allemaal traditioneel eten. Het is erg lekker en Annelies en ik drinken er ook weer een lekkere wijn bij! Op het einde komt Kader er toch nog bij want hij heeft wel zin in fruit en ze schenken ook Marokkaanse thee!



Na het eten zitten we weer lekker op het grote terras op het balkon, met koffie, water en Sangria en er is weer een bandje aan het spelen, heel gezellig.

Voor de Marrokkaanse avond gaan we dit keer allemaal naar de theaterzaal, maar het is niet zo leuk als vroeger, eerst haken Annelies en Sjaak al af en dan Kader ook. Er zijn alleen maar buikdanseressen en hij kijkt liever voetbal. Bij het laatste liedje beginnen die 10 Marokkanen in de zaal pas mee te klappen en zingen dus dat was het enige bekende nummer blijkbaar, Sophia en ik hebben vooral lol om alle namen die we de danseressen geven en de vrouw die steeds maar door het beeld heen loopt. Dan is het tijd om naar de kamer te gaan. Alweer zit ik het donker heerlijk op mijn balkonnetje het blog te typen. 




1 opmerking: