woensdag 26 april 2023

eerst even bijkomen

Zoals gezegd dus slecht geslapen maar gelukkig was ik de enige en was het ook voor niets want de nieuwe kamer is gewoon ok. Om 9.30 hebben we  met zijn allen afgesproken voor het ontbijt. Naast het zwembad ligt de ontbijtzaal en we zitten daar echt super lekker met zijn allen aan een grote tafel. De temperatuur is heerlijk en er zijn allemaal lekkere dingetjes voor het ontbijt. Het is niet een super grote keuze maar dat hebben we straks in Agadir maar dit is zeker niet verkeerd, lekker stokbrood, ei, allerlei zoete broodjes. Ook heb ik een lekker drankje een soort komkommer sapje.

Daarna gaan we naar de kamers, trekken de zwempakken aan en nemen boeken/telefoons ipad mee. Het is nu al heel warm (31 graden) maar we hebben de bedjes in de schaduw. Al snel hebben we het wel echt heet en willen we wat zwemmen, het water is wel super koud maar het lukt ons en als je eenmaal door bent is het echt erg lekker en daarna is het ook lekker dat je weer wat bent afgekoeld. Dit houden we vol tot de lunch en dan wordt er speciaal voor ons in de schaduw een tafel gedekt en bestellen we lekkere sandwiches en Sophia een pizza.

Na de lunch is het plan dat ik met Kader en Sophia naar de kapper ga, de kapper van ons hotel heeft ons een aanbieding gedaan maar zegt ineens dat het niet door kan gaan dus lopen we de stad in op zoek naar een kapper. Maar daar aangekomen vragen ze echt de hoofdprijs en omdat we dit juist in Marokko willen laten doen omdat t daar altijd zo goedkoop is laten we het zitten en gaan we weer terug naar het hotel waar we dan nog maar een rondje zwemmen, lezen en soms val ik even in slaap..

Om 17.00 douchen en aankleden het is nog steeds heel warm maar er zijn wat wolken gekomen dus is het iets minder heet. We wandelen een stuk richting het grote plein, Jamel Efna en het laatste stuk vindt Kader toch nog een taxi die ons wil brengen en ons een uur later weer kan ophalen (we zijn nu met een grote groep dus is een taxi een grotere uitdaging)

We lopen rond over het grote plein, zien apen, slangen, er wordt muziek gemaakt enz. We gaan een restaurant aan de rand van het plein binnen en via heel veel trappen kom je boven op een terras met uitzicht over de stad, We zitten daar heerlijk vooral omdat er een windje is en het minder heet is. We drinken lekker een drankje en lopen weer naar de taxi standplaats waar keurig op de minuut dezelfde taxichauffeur terug is.

Hij brengt ons naar het huis van Mohamed, Zara en de kinderen. We krijgen de heerlijkste dingen te eten en het is erg gezellig. De weg terug is weer een uitdaging van het vinden van een taxi is echt heel lastig maar uiteindelijk vinden we er een en zijn we weer bij het hotel terug waar ik nu tijd vind om het blog bij te werken!