donderdag 27 april 2023

welkom bij de vreties

 vanmorgen om 9.00 afgesproken voor het ontbijt, we zitten weer op dezelfde plek, binnen bij de open deur. In de ochtend is de temperatuur in Marrakech nog goed te doen, ong 25 graden. Mijn lekkere komkommersapje was er vandaag niet maar de jus d´orange is ook erg lekker en niet die zoete sinaasappel limonade die je vaak in hotels krijgt. Ik eet weer lekker een broodje ei en een msamem (soort Marokkaanse pannenkoek) met honing. Dan gaan we naar de kamer en na 1 nachtje is mijn kamer al ontploft met warme kleren van de reis, kleren aan het zwembad, kleren die ik bij Mohamed aan had etc. Nu is er een zak met kleren uit en de kazen en toch lijkt er nauwelijks extra ruimte bij omdat de jassen en de vesten nu een plaats moeten hebben.

Maar goed na wat puzzelen zit alles weer en kunnen we vertrekken. Kader heeft een busje geregeld met chauffeur die ons naar Agadir brengt. We zitten naast en tegenover elkaar, er is enige beenruimte in ieder geval veel meer dan in de taxi van gisteren en er is airco. 

Om 2 uur komen we in Agadir aan en moeten we weer eerst aan onze hobby, de papieren invullen. Sophia wilde er ook een en bij beroep heeft ze ingevuld dat ze Piet is. Ik wil eigenlijk altijd invullen dat ik herder ben maar dat mag nooit van Kader. 

De kamers zijn nog niet klaar maar we krijgen wel ons polsbandje, (wij allemaal blauw alleen Sophia een rode )en gaan naar het restaurant. We zijn net op tijd voor de lunch, lekker met een roseetje erbij, als mijn moeder haar toetje wil pakken wordt het net opgeruimd maar ze mag ze van de afruimband uitkiezen. De lunch is heerlijk, heel veel keus en het ziet er allemaal ook heel mooi uit.


Na de lunch zijn de kamers klaar. Heerlijke lichte, schone kamers, toch ga ik nog even op beestjes ontdekkingstocht en vind gelukkig niks.
Annelies helpt Sophia haar bed op te schuiven zodat ze echt lekker alleen ligt. Als we alles in de kamer hebben blijft Sophia op haar kamer en Kader op de onze en ga ik met Annelies, Sjaak en mijn moeder over het strand wandelen, ten minste dat is het plan maar we zien een lekker citroendrankje en gaan we eerst op het terras wat drinken voor we gaan.


Daarna gaan we echt over het strand wandelen, heerlijk met mijn voeten in de zee, het voelt niet koud. 





Na het wandelingetje willen we nog wat gaan zwemmen bij het hotel. We kleden ons om, Sophia gaat ook mee, pakken alles in en willen bij het zwembad een handdoek halen maar dat kan niet. Want je moet eerst bij de receptie borg betalen daarna krijg je een chipkaart en kan je daar je handdoek mee ophalen maar de tijd dat dit kan is al voorbij. Jammer, eerst denk ik dan ga ik wel zwemmen zonder handdoek want ik heb ook geen zin om weer helemaal naar mijn kamer te lopen maar er staat best wel een windje en af en toe is er ook zeemist en het in ondertussen al 17.30 dus ik laat het maar. We halen wel lekkere drankjes, Virgin Pina Colada en Virgin Mojito, daarna als het te fris wordt verplaatsen we ons naar het terras boven en bestellen daar weer wat Virgin Cocktails (San Fransisco) Sophia gaat naar de kamer want die voelt zich niet zo lekker. 





We hadden een uitnodiging gekregen voor een receptie met het management. Toen ik hier 4 jaar geleden was vond ik dat erg leuk en nu wilde ik er ook wel weer heen. Het was nu ook leuk met champagne, cocktails en hapjes en een groepje dat ging dansen, maar 4 jaar geleden was het leuker want toen hadden ze echt hele fonteinen en sculpturen van de drankjes gemaakt. Maar het was nu ook gezellig. Kader is er ook bij gekomen en we gaan nog op de foto, het is dezelfde fotograaf als vroeger. we blijven nog wat rondhangen, zitten op het balkon en zien dat het al 19.30 is dus moeten we maar eens naar het diner. Voor we daar heen gaan moeten we nog lachen want het zwembad is overgenomen door een enorme meeuwenkolonie, ze zwemmen allemaal vrolijk in het zwembad rond.

Dan gaan we naar de eetzaal, Sophia komt er ook bij en die voelt zich weer beter. Vorige keer mocht Kader bij het diner geen korte broek aan en kreeg hij een Aladine broek die hij over zijn broek moest aan doen maar dit keer is het geen probleem. Er wordt een lekker wijntje gebracht voor Annelies en mij, je kan het ook zelf pakken maar bediend worden is ook wel eens leuk.

We halen lekker vanalles voor het eten. Vooral the cheesebar vond ik erg lekker met allemaal soorten kaasjes, lekker bij mijn wijntje. Ook is er een chocofontein, we hebben niks te klagen. 

Kader en ik noemen dit hotel atijd de vreties, een term die we 4 jaar geleden hebben bedacht omdat je hier maar blijft eten. Ook deze keer houden we de term de vreties erin.


Na het eten trekken we een lange broek en vestje aan maar ik heb het er meteen warm in.. we gaan weer op het terras zitten, er is muziek en dans en we nemen weer een drankje, dit keer heb ik een Sangria. 

We krijgen ook allemaal flessen mineraal water Sidi Ali. Daarna is er show met muziek en dans van over de hele wereld (Afrika, Spanje, Brazilie, Frankrijk) in de kelder. We maken nog een klein wandelingetje om het zwembad en dan lekker naar de kamer. Ik typ mijn blog heerlijk op het balkon, zo'n lekkere temperatuur is het nu! 


2 opmerkingen: