zaterdag 29 april 2023

Everybody goes surfing, surfing Agadir!

 We zaten weer met zijn allen om 9.00 bij het ontbijt, deze ochtend ziet de lucht er helemaal grijs uit, het is hier steeds dan weer zonnig en dan weer bewolkt, nooit koud wel soms fris. In de eerste instantie zegt Sophia dat ze later komt voor het ontbijt maar omdat ze vandaag gaat surfen vind ik dat niet goed en moet ze goed ontbijten. Ik heb lekker een gebakken eitje en Sophia een omelet. 

Na het ontbijt maken we ons klaar, vooral Sophia en Annelies maar ik meer met alle electronica om naar de surfschool te gaan. We wachten eerst op een bankje terwijl Annelies en Sophia een wetsuit aantrekken, dan krijgen ze een surfplan en lopen het strand op richting de zee.



Op het strand moeten ze eerst opwarm oefeningen doen, rennen en allerlei stretch oefeningen en daarna droog oefenen, eerst liggen, dan als een zeemeermin omhoog, dan op je knieeen en dan staan.





Dan gaan ze het water in, de eerste ronde moeten ze liggen, de tweede ronde op hun knieeen en vanaf daarna proberen te gaan staan. De instructeur weet precies welke golf goed is en wanneer ze er op moeten gaan enz. 
De les duurt twee uur, Annelies lukt t niet om te gaan staan, bij Sophia wel soms! Bij elkaar duurt het twee uur en zijn ze flink wat keer op het bord geweest. 
Trots op ze, ik zou het niet kunnen! 








Op een gegeven moment moesten ze een stuk opschuiven en wij voor de foto´s dus ook want er kwam een stroming aan.


Na het surfen terwijl Annelies zich aan het omkleden is, zien Sophia en ik wil iets bijzonders op het strand er loopt een Mickey Mouse, zoiets verwacht je op Cast Away Key, niet in Marokko, t enige probleem met deze Mickey Mouse is dat is zijn hoofd er soms even afhaalt, heel bijzonder.



Er was trouwens ook nog een professionele fotograaf, waar Kader hele mooie foto´s bij gekocht heeft. Hij gaf Sophia zelfs een compliment dat dit haar eerste keer surfen was, hij dacht dat het de tweede of de derde keer was. Ze was (en terecht) erg trots op zich zelf.
Terug bij het hotel lunchen we dit keer bij de snackbar, daarna gaan Sophia, mijn moeder en ik even zwemmen. Annelies doet een dutje en als we later uitgezwommen zijn doet Sophia ook een dutje. Ik snap ze helemaal want het zag er echt uit als een enorme work out! 
Even voor 16.00 kleed ik me om, we hebben bij de snackbar afgesproken, drinken nog een drankje (ik heb virgin pina colada) en we nemen weer zo'n lekkere oliebol! Daarna gaan we wandelen, Sophia onder protest. Annelies en Sjaak en Kader en Sophia over de boulevard en mijn moeder en ik over het strand. Wat is er in de loop der jaren veel veranderd, ik herken veel hotels niet meer er zijn nieuwe maar er staat ook heel veel leeg. We wilden eigenlijk naar t dierentuintje maar dat wordt gerenoveerd en het enige dat je ziet zijn de hekken en platen met hoe het moet worden. We gaan met het treintje terug. Terwijl we daar wachten zien we een stel zwerfhonden, we hebben het over ze en hoe zielig ze zijn als er een naar ons toekomt en vlak voor ons neus een enorme drol draait. Het stinkt ook behoorlijk. Kader wil t met een stuk karton weghalen want t ligt precies voor ons neus te stinken, maar het lukt niet. Dus begraaft hij hem onder al het grind en stenen die er liggen, nu is het een bergje.. We houden goed in de gaten dat niet iemand in dat bergje gaat staan, vooral wij zelf niet als we naar het treintje toe lopen.
In het treintje zegt Sophia, ik heb vandaag wel een ding geleerd, als ik in het grind ooit een bergje tegenkom weet ik dat ik daar niet in moet stappen.
Dan komt het treintje eraan, (we stappen niet in het bergje)




Tijdens het treinritje zien we nog meer hoe Agadir is verandert en niet ten goede, zoveel hotels failliet, de camping weg, alles een bouwput, of hotels waar ze wel aan begonnen zijn en niet hebben afgemaakt. Het is ook een herkenning, in die straat waren we naar de dokter met Sophia toen ze baby was, daar is het hotel waar we met Manon en de jongens waren, dat is het hotel waar we de eerste keer waren, dat is een plek waar Annelies heeft gegeten, een plek waar Kader ruzie heeft gemaakt met een verkoper. Het treintje stopt bij ons hotel, daar komen nieuwe mensen erin en stappen wij eruit.
We spreken af op het balkon. Sophia en ik zijn er als eerste en bestellen samen een cocktail en een virgin cocktail en dan komt de rest er een voor een bij. Om 19.30 gaan we naar het restaurant wat weer wat nieuwe en wat vertrouwde dingen heeft, vandaag is er ook enorm veel soorten vers fruit met daarnaast een chocofotein. 
Tijdens het eten verlaat Kader ons als eerste om een Marokkaanse voetbalwedstrijd te kijken. Dan Annelies en Sjaak die vandaag op tijd naar de kamer willen en Sophia gaat douchen, ik zit met mijn moeder op het terras op het balkon en daarna komt Sophia er weer bij. Dan gaat mijn moeder ook naar haar kamer en gaan Sophia en ik naar de show van vanavond the 90's! Wat grappig allemaal liedjes uit mijn jeugd en Sophia kende ze allemaal op een na en die kende ik ook niet.
Dan ook maar naar de kamer want morgen moeten we vroeg op! 




1 opmerking:

  1. Was een fantastische ervaring en leuk om die met jullie te delen
    Heerlijk dat Kader alles zo goed regelt wij hebben top reisleiders

    BeantwoordenVerwijderen