vrijdag 1 augustus 2014

Monterey

Weer erg lekker geslapen en om 8.15 wakker geworden. Bij de kampwinkel hebben we sandwiches, koekjes, sap en koffie gehaald en op de picknick tafel voor onze Cabin opgegeten. Daarna mocht Sophia een uurtje op de camping spelen. Eerst op het springkussen, daarna op de playground en om 10.00 reed er een treintje de camping over. Ze heeft zich heerlijk vermaakt. Daarna de auto in en naar Monterey rijden. De auto geparkeerd en lekker over de Fishermans wharf gewandeld tot het tijd was om ons te melden voor onze whale watch tour.
Saskia omdat je zo aandringt hebben we nu dus een cadeautje voor je gekocht!
Om 12.00 konden we aan boord van de boot, The princes of Monterey. We zaten lekker buiten in het zonnetje. Een half uurtje later vertrok de boot. Sophia moest een zwemvest om en was hierom hoogst beledigd want zij heeft dr C diploma toch. Maar ja veiligheid voor alles!
Het eerste deel van de reis was varen varen en nog eens varen. In het begin zag je nog zeehonden en zeeleeuwen later was er niet veel te zien, maar de kapitein zei ons geen zorgen te maken want ze wisten precies waar de walvissen zaten. Sophia kon maar nauwelijks wakker blijven, dat heeft ze op een of andere manier altijd als we op een boot zitten. Gelukkig lukte het haar wakker te blijven want na een uur varen zagen we in de verte bij een andere boot, spray omhoog komen. Ja hoor in de verte zagen we de eerste walvissen. We kwamen steeds dichterbij en toen zagen we iets heel aparts, een enorme troep zeeleeuwen die op vis aan het jagen was en vlak daarna wel vijf humpback whales aan de hand die met de zeeleeuwen samen werkten. De walvissen (en zeeleeuwen) kwamen heel dichtbij. We konden ze ontzettend goed zien. Ruggen boven water, staarten boven water. En zoveel we waren gewoon omgeven door die enorme beesten. Soms waren ze ineens weg, net als de zeeleeuwen en dan zag je ineens alle zeeleeuwen weer komen en dan wist je ook dat de walvissen er ook weer aankwamen. Het was net een documentaire van Animal planet, het samenwerken tussen de zeeleeuwen en de walvissen. Toen was het tijd om terug te gaan en de terugweg ging een stuk minder lekker. We werden misselijk, niet vreselijk maar wel net erg genoeg om je niet lekker te voelen. Ik denk dat meerdere mensen er last van hadden en zag dat veel mensen in slaap vielen en dat deed ik dus ook maar. (Sophia ging meteen al slapen zodra we aan de terug weg begonnen maar ze was wel blij dat ze was wakker gebleven om de walvissen te zien).
Ik werd pas wakker toen we er waren. We hebben eerst nog even wat rond de kade gelopen en weer veel zeeleewen en ook zeehonden en zeeotters gezien. Daarna gingen we lekker in een van de visrestaurants eten. Alle restaurants deelden gratis dingen om te proeven uit en voor een restaurant hadden we een bonnetje voor een gratis drankje. Maar op de deur stond een heel verhaal over dat kinderen die schreeuwden en huilden en dus een last voor andere gasten waren zouden worden verwijderd. Nou schreeuwt en huilt Sophia heus niet. En vind ik ook dat kinderen zich in een restaurant goed moeten gedragen maar als er zo'n bord staat voel ik me toch niet welkom en dan denk ik bekijk het maar met je restaurant.
We kozen dus voor een andere waar we ook een gratis voorproefje van hadden gekregen. Dit was ook een super restaurant met uitzicht op de haven. Vanaf je raam zag je de zeeleeuwen rond zwemmen. We hebben heerlijk gegeten en de bediening was super vriendelijk en omdat t wat langer zou duren kregen we zonder er om te vragen een gratis apetizer (calamaris)
Ik heb voor mijn hoofdgerecht heerlijke scallops gegeten en mijn moeder Mahimahi. Sophia nam een hamburger die kan lekkere vis nog niet zo waarderen.
Om 17.30 zaten we weer in de auto naar de camping. Net als gisteren duurde dit vrij lang want er staat een file tussen Monterey en Santa Cruz op dit tijdstip. We hoefden nu in ieder geval niet meer te eten, daarom hadden we op de camping nog wat tijd over. We hebben een was gedaan in de laundry en Sophia heeft gezwommen in heerlijk verwarmd water. Het weer is erg apart hier s'morgens en 's avonds is het nevelig maar in de loop van de dag gaat het zonnetje lekker schijnen. Morgen rijden we een stukje verder langs deze prachtige kustweg.










8 opmerkingen:

  1. Gaaf dat jullie ook whales gespot hebben, zo mooi om te zien.Wij waren ook niet lekker geworden van het varen en de rook van de boot op de terugweg, dus dat klinkt bekend. Veel plezier weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oo wat gaaf dat je de whales gezien hebt super!!
    Nog wel ff een fototje he.
    Wat een geweldige dag weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aandringen, het is mijn verjaardagscadeau hoor. ;D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja je verjaardagscadeau hadden we allang al gekocht, dit is dus nu een extraatje.

      Verwijderen
  4. O aandringen ik ben ook bijna jarig nemen jullie voor mij ook een cadeautje mee ?ik wil ook zo een walvis tour voor mijn verjaardag;-) enne soof staat je goed dat zwemvest ik doe er ook altijd een aan als ik op een boot ga, en vis eten ? Er zijn er meer in de familie die dat niet doen ;-)veel plezier nog kusjes van je tante

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja ik geloof niet dat je vanuit Egmond een walvistour kan boeken voor je verjaardag

      Verwijderen
  5. Ja hoor jullie komen al bijna terug en het lukt me eindelijk om wat te plaatsen ;)
    Gaaf he walvissen in het echt zien! En je had mama en mij moeten zien in Nieuw Zeeland we hingen nog net niet kotsend over de reling haha de foto's zien er spectaculair uit!

    Dat restaurant was dus dezelfde dag hier op het ontbijtnieuws! Erg grappig. Meer ouders die het belachelijk vinden.
    Veel plezier! !!! Liefs van ons!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He manon jij ook hier ? Geen robot ?;-)

    BeantwoordenVerwijderen