woensdag 6 augustus 2014

Naar huis

Vanmorgen tot 8.30 geslapen, rustig aan gedaan en de laatste spullen ingepakt, nu maar hopen dat t gewicht in de koffers straks acceptabel is. De auto nog even bij t hotel laten staan en naar de Denny's gelopen om voor de laatste keer van een echt Amerikaans ontbijt te genieten. Het is ontzettend druk in deze Denny's, allemaal gezinnen die straks naar Disney gaan (en wij gaan naar huis :( ) We hebben wel al snel een tafel maar voor we onze bestelling hebben is er al bijna een uur voorbij. We genieten wel lekker van t eten. We bestellen twee gerechten en delen dit met zijn drieeen. Nu hebben we eieren, worstjes, spek, toast, french toast en pancakes. We krijgen t ook niet op..
Terug naar t hotel, uitchecken en op weg naar t vliegveld, maar we zijn iets te vroeg dus maken we een extra rondje langs de wallmart want ik wil nog pijnstillers kopen. (zijn goedkoop en aleve in liquid vorm hebben we hier in NL niet) Daarna even zoeken naar Alamo want in tegenstelling tot Florida zit Alamo hier niet op de vliegveld maar er iets vandaan. Auto ingeleverd en met een bus naar LAX. Daar staat een enorme rij voor onze incheckbalie, maar omdat het een grote groep samen reizende jongeren is die er daarna allemaal uit moeten en een iemand laten inchecken zijn we al aan de beurt. Helaas heeft t vliegtuig een uur vertraging. Sophia vermaakt zich nog even in de play area en we eten een pizza op t foodcourt. Na het uur vertraging kunnen we boarden wat heel chaotisch verloopt. Iedereen staat in de rij en ze willen steeds maar 4 rijen tegelijk laten boarden wat helemaal niet goed loopt. Omdat wij Sophia bij ons hebben mogen we er wel meteen in. Even later komt ineen iedereen tegelijk binnen dus zijn ze er maar mee gestopt met die 4 rijen per keer.
De vlucht verloopt vlot. Het eten is acceptabel alleen Sophia weigert meer te eten dan t chocolade reepje. We kijken samen Frozen, daarna speelt Sophia wat spelletjes en kijkt Rio twee. Dan valt ze in slaap met dr hoofd op mij en dr voeten op mijn moeder. Ik kijk de hobbit, op zich wel leuk en mooi gemaakt maar die draak achtervolging duurt wel erg lang en nu moet er dus van dat dunne boekje zelfs een deel 3 worden gemaakt.
Na de hobbit val ik ook enigszins in slaap en ik laat t ontbijt aan me voorbij gaan. Hoewel we tijdens de reis de vertraging hebben ingehaald is het op Londen zo druk dat we een uur in de lucht moeten blijven hangen.
Als we geland zijn is het vreselijk onduidelijk waar we heen moeten. Op de schermen zien we nergens Amsterdam staan, als we t eindelijk zien staan moeten we helemaal naar Terminal 4 en dat is een half uur met de bus dus die vlucht hebben we gemist. Komen we in Terminal 4 blijkt t de verkeerde vlucht naar Amsterdam te zijn en moeten we weer naar Terminal 5, weer een half uur in de bus. We worden omgeboekt op een andere vlucht en er wordt ontkent dat de overstap onduidelijk was.. nou laat maar zitten t scheelt maar anderhalf uur. We hebben alleen dorst, er zijn geen drinkkraantjes en we hebben geen ponden. We moeten opnieuw door de controle en voor ons is een hele oude vrouw in een rolstoel die uitgebreid gecontroleerd wordt, het ziet er ontzettend zielig uit.
Het duurt nu weer tot vlak voor boarden voor we horen bij welke gate we moeten zijn, bah wat een vervelend vliegveld dat Heathrow (hoewel t er wel mooi uit ziet hoor) Laatste korte vluchtje kan ik mijn ogen niet meer open houden en om 16.30 halen we de koffers op en zien Kader staan.
Dat was weer t einde van een heel bijzondere en mooie reis.
Ik zat er lang over na te denken en ik zou geen eens een hoogte punt kunnen noemen want elke dag stond ik verstelt van alles wat we gezien hebben!
Hopelijk kunnen we snel weer zo'n reis maken.


5 opmerkingen:

  1. Fijn dat alles weer goed is gegaan.
    En ooo wat hebben jullie een super reis gehad zuid west begint toch ook wel weer te kriebelen,alleen dat vroeg uit bed steeds he...
    Maar ja dan zie je ook wel heel veel,zoals jullie erg mooi en wij hebben op n afstandje meegenoten thanx.
    Groetjes de moolenschotjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan t jullie aanbevelen hoor! De eerste week ben je toch sowieso vroeg wakker en je zou evt op plaatsen meerdere dagen kunnen overnachten dan kan je het die dagen wat rustiger aan doen.
      Maar ja t is wel vermoeiend, dat was ook t gene wat ik miste van Florida een lekkere villa om in uit te rusten.

      Verwijderen
  2. Je weet dat tante weer thuis is als; je weer continue gezongen liedjes hoort in huis.
    Geniet van jullie jetlag. Ik kom snel langs voor mn knuffels die ingehaald moeten worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welkom thuis en bedankt voor je leuke verslag. Wat een onvergetelijke reis hebben jullie gemaakt. Ik vond het leuk om zoveel herkenbare dingen voorbij te zien komen. Tot een volgende keer of op ons blog. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben met veel plezier meegelezen. Bedankt daarvoor.
    Het was een schitterende reis.
    Succes met de jetlag en tot een volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen