donderdag 31 juli 2014

naar monterey

Lekker een beetje uitgeslapen en vanmorgen rustig aangedaan. Bananen en koffie bij de receptie gehaald maar onderweg zouden we wel weer eens een lekker ontbijtje lusten. Het was wel lastig San Francisco uit te komen dus we stelden het ontbijt even uit. Maar toen we op de 1 de mooie kustweg reden kwamen we weer niks tegen of waren we er alweer voorbij voor we iets zagen dus gingen we bij een mooi uitzichtpunt op de kust toch maar aan de bananen en koekjes. De 1 is een schitterende weg langs de kust. In het begin van de ochtend miste het en was t koud, later kwam de zon. We reden door bossen en langs steile kliffen naast de zee. Daarna reden we weer langs velden met groenten en fruit. Overal wordt fruit aangeboden langs de weg op sommige plekken mag je ook zelf fruit plukken. Wij stopten bij een leuk winkeltje waar je homemade pie kon kopen. We hebben lekker drie soorten pie gekocht, het geld moest je zelf in een bakje doen en wisselen.

Daarna reden we weer verder op zoek naar een leuk plekje om de pie op te eten. In de eerste instantie vonden we niets omdat we weer door wat stedelijker gebied reden. (Santa Cruz) maar daar eenmaal voorbij stopten we bij het plaatsje Moss Landing. We gingen hier naar het state beach. Terwijl we de parkeerplaats opgingen zagen we al een strand meertje met allemaal vogels, zoals pelikanen en aalscholvers en verderop in het meertje zagen we zeeleeuwen zwemmen. Op het strand hoorden we een vrouw vertellen dat ze hier soms hele grote groepen dolfijnen ziet langs zwemmen. Een andere vrouw vroeg ons of we ook walvissen hadden gezien want die zag ze hier ook regelmatig. Dit hebben we helaas niet gezien wel zagen we een zeeotter op zijn rug voorbij komen. Dat vonden we ook erg leuk om te zien. We genoten van onze heerlijke taartjes en een drankje op het strand. Daarna reden we weer verder naar Monterey. Daar hebben we eerst geparkeerd op de Fishermans wharf en een walvistoer voor morgen geboekt. Aan de reacties te horen moet er wel een grote kans zijn om dolfijnen of walvissen te zien. Daarna reden we naar de Cannery row, ook een gezellige straat met winkeltjes en restaurantjes en het Monterey zeeaquarium. Dit laatste wilde we graag bezoeken. Na het betalen bekeken we eerst de kwallen afdeling. Heel leuk om te zien en nooit geweten dat er zoveel kwallen zijn. Daarna gingen we naar de zeeotters die gevoerd werden. Sophia had geluk en mocht vooraan staan bij het raam. We bekeken vanalles in het aquarium, leuk waren vooral de octopussen en de voelbakken waar je aan allerlei dingen zoals zeesterren, zeeegels, zeeplanten enz mocht voelen. Om  17.30 hadden we er geen zin meer in en gingen we terug richting Santa Cruz waar we 2 nachten in een Cabin op een KOA camping slapen. Omdat we niet wisten tot hoe laat je daar kon aankomen besloten we maar eerst daarheen te gaan en daarna te eten. Jammer want de visrestaurants in Monterey zagen er goed uit. De camping is erg mooi met veel leuke activiteiten voor kinderen. Helaas hebben we er maar weinig tijd voor ook al blijven we hier twee nachten. We gingen eerst iets eten in Watsonville, we zagen een Panda expres (chinees) en kozen dit maar. Het eten was wel lekker maar echt gezellig eten is het hier niet. Terug naar de camping en daar nog een rondje overheen gewandeld. W

at gezellig overal kampvuurtjes en spelende kinderen. Sophia heeft nog een poosje op de playground gespeeld en toen gingen we naar t hutje. Er is hier wifi maar superzwak, terwijl ik t hele verslag in word zet is internet al bezig. Ik ga t verslag er proberen op te zetten maar foto’s zullen moeten wachten.