vrijdag 18 juli 2014

Page

Ik was vroeg wakker vanmorgen, ondanks t tijdverschil van een uur. Mijn moeder en Sophia sliepen nog wel dus heb ik nog een poos liggen doezelen. Toen iedereen wakker was zagen we dat onze mooie hotelkamer ook een heel leuk buitenzitje heeft. In plaats van in een restaurant te gaan ontbijten, kochten we wat spulletjes zodat we dat lekker op het zitje voor onze kamer konden opeten. (koekjes, yoghurt en sapjes) daarna ook nog even met Kader op facetime gesproken en daarna de auto in. Omdat Page weer in Arizona ligt hadden we nu weer een uur extra.
Om 13.00 kwamen we in Page aan. We wilden de lowerantelope canyon bezoeken. Nu had ik gehoord dat je dat vanwege het licht zo vroeg mogelijk moest doen maar ja we konden er niet eerder zijn en morgen staat ook al Bryce Canyon op het programma dus moest het toch maar nu. Eerst zijn we een lekker broodje bij subway gaan eten en toen naar de Antelope Canyon. We moesten even zoeken want de Upper canyon staat duidelijk aangeven maar wij wilde graag naar de lower.
Even rondrijden en we hadden het gevonden. Lower Antelope Canyon heeft twee tour organisaties, wij kozen voor de linker. We schreven ons in, betaalden het geld en we konden meteen met de volgende groep meelopen.
Je loopt met een gids en een groep andere mensen. Eerst een stukje door de woestijn. De gids wees op een plek nog Dino sporen aan.
Daarna kom je bij een ladder in de grond en daal je via die ladder af de Antelope Canyon in. De antelope canyon is heel smal en heeft prachtige kleuren. Beschrijven is erg moeilijk, maar ik denk dat de foto's duidelijk genoeg zijn. We moesten flink wat klimmen, over trappetjes, door smalle gangetjes, bukken, weer klimmen. Gelukkig is er veel schaduw in de canyon al is het er wel warm.
Sophia vond al dat geklim heel erg leuk en spannend. Op het einde klom je via de laatste ladder de canyon weer uit. Ook grappig om iedereen uit de grond omhoog zien te komen.
Na de canyon konden we nog flesjes water pakken bij het bureautje en even uitrusten. Toen gingen we op weg naar de wallmart want onze voorraad is echt helemaal op. We hebben onze voorraad flink aangevuld en voor vanavond hebben we ook allemaal lekkere dingen zoals een kant en klare kip want bij het hotel waar we nu logeren. (Lulu's sleep ezze) zijn allemaal buiten tafeltjes om je eigen eten aan op te eten.
Sophia was weer helemaal verlekkerd op de speelgoed afdeling omdat Kader vanmorgen beloofd heeft dat ze namens hem iets mag uitzoeken. Er was zoveel dat ze echt niet kiezen kon en besluit er nog even over na te denken voor als we weer bij de wallmart komen. (dat het iets van barbie moet worden staat wel al vast)
Na de wallmart gaan we naar t hotel. We worden welkom geheten door de supervriendelijke eigenaar. We laden alle spullen uit en doen even een kleine was want de lucht is hier zo warm en droog dat het snel droog zal zijn.
De horse shoe bend die ik eigenlijk ook nog had willen bezoeken slaan we maar over. We hebben meer zin om te gaan zwemmen in lake powell.
We komen bij een strandje en gaan het water in. We zijn al snel gewend en zwemmen heerlijk. Sophia raakt nog even haar waterschoen kwijt maar gelukkig vind ik hem weer.
Als we uitgezwommen zijn gaan we terug naar het motel. Je mag in dit motel ook van de keuken gebruik maken en dingen als borden en glazen pakken we uit de keuken. We eten heerlijk onze kip op met als toetje aardbeien en een stukje taart en een lekker wijntje. Als het donker wordt kunnen de lichtjes van de parasol nog aan, We krijgen nog gezelschap van een kat en we blijven tot 22.00 lekker zo buiten zitten. Heerlijk!

1. Prachtige fotos!! Geweldig weer om te lezen.

Dikke kus van je nichtje

2. Dat ziet er weer spectaculair uit ik geniet mee, wat een leuke vakantie hebben jullie en wat zien jullie veel ;-)

3. Super mooie foto's en florida is leuk!! Maar oo wat is zuid west toch mooi he..