zondag 13 juli 2014

Joshua tree NP

Heerlijk  geslapen wel weer om 6.30 wakker maar we vinden het niet zo erg. Zolang we 's  nachts maar niet wakker worden.
We stappen in de auto en zoeken een walmart op de tomtom. Onderweg zien we een starbucks en besluiten daar wat te ontbijten en vooral voor mijn moeder fatsoenlijke koffie te krijgen. Hierna gaan we alsnog naar de walmart voor water en fruit en wat andere spulletjes. We kopen voor Sophia een loomset want ze is al bijna door haar elastiekjes heen. Ook kijkt ze verlekkert rond op de enorme speelgoed afdeling.
Na de boodschappen gaan we op weg naar Joshua tree nationalpark. Vlakbij palmsprings zien we de enorme windmolen parken die we ons nog herinneren van 12 jaar geleden.
We rijden naar de noordingang bij 29 palms. Als eerste bezoeken we het visitor centrum kijken wat rond en ik koop een boekje over de dieren en planten van het zuidwesten. (vorig jaar heb ik dezelfde van Florida gekocht)
Hierna gaan we het park in. Voor 80 dollar kopen we een pas voor alle nationale parken want er zullen er nog meer volgen.
Na een poosje zien we de bijzondere rotsen van het park, We zetten de auto neer en lopen naar een van de rotsen toe. Wat een prachtig gezicht.
Met de auto rijden we verder naar skullrock een grote rots die op een schedel lijkt. Het is hier best druk, veel drukker dan vroeger toen hier echt helemaal niemand was. Het is vandaag niet zo heet, het wel 32 graden maar het kan hier veel heter zijn. Er is wat sluiierbewolking en een zacht windje wat de temperatuur dragelijk maakt.
Na skull rock rijden we door een vallei met allemaal Joshua trees, een plant/boom waarvan het net lijkt alsof hij armen heeft.
We stoppen bij rock of horror. Deze rots kan je ook beklimmen en we zien allemaal mensen dat ook doen. Wij slaan dat maar even over, vanaf de grond is het ook mooi.
Nu rijden we weer verder naar de hidden canyon, hier lopen we een korte trail. Tussen de rotsen en met prachtige uitzichten. Wat is het hier prachtig, we blijven maar foto's maken.
Terug in de auto eten we lekker ons fruit op. We durven het niet buiten te doen want er wordt overal gewaarschuwd voor bijen.
We willen eigenlijk nog de arch zien en de cholla (cactus) garden maar de camping vanwaar je naar de arch kan wandelen is gesloten dus rijden we maar door. Eigenlijk hebben we t nu wel een beetje gehad maar die Cholla's willen we toch nog wel graag zien. Het is hier weer een stuk heter dan in de hiddencanyon en als we de cholla's hebben bekeken stappen we snel weer in de auto en willen we naar t hotel rijden.
Maar net buiten het nationalpark raakt tomtom blijkbaar in de war en stuurt ons alle kanten behalve de goede op. Na een poosje zijn we zelfs helemaal in de middle of nowhere en komen we uit bij een legerbasis. De soldaten bij de poort wijzen ons de weg en we moeten weer een eind terug rijden. Onderweg zien we een coyote de weg oversteken. Jammer genoeg is ie ook weer snel verdwenen en kunnen we geen foto van hem maken.
Na een stuk terug gereden te hebben komen we dan bij ons hotel, het fairfield inn and suites. Een super vriendelijke vrouw checkt ons in en Sophia krijgt een waterijsje van haar. We leggen de bagage op de kamer en gaan dan meteen weer weg want we hebben vandaag nauwelijks gegeten en hebben nu vreselijke honger. We gaan lekker naar Denny's. Mijn moeder eet een lekker stoofpotje en Sophia en ik eten allebei spaghetti. T smaakt ons prima en als we gaan afrekenen blijkt Sophia gratis te eten. Kids eat free in saturday en het was al niet duur dus dat is een mooie meevaller.
We gaan weer terug naar het hotel en gaan lekker nog even zwemmen en in de jacuzzi, we hebben het zwembad weer voor ons zelf en hebben een mooi uitzicht terwijl de zon ondergaat boven de woestijn.
De rest  van de avond brengen we heerlijk door op de hotelkamer, we hebben een schitterende kamer dus daar genieten we deze avond lekker van.
Morgen moeten we een lange afstand rijden naar Sedona.