zondag 20 juli 2014

Naar Zion

Als eerste wil ik iedereen die zo leuk reageert op ons blog bedanken en ook alle anderen die meelezen maar niet reageren, leuk dat er zoveel bezoekers zijn.

Vanmorgen werden we tot onze verbazing pas om 9.00 wakker. We liepen op ons gemak naar de generalstore van Ruby's en kochten daar koffie, sap en wat lekkere dingen om te eten voor het ontbijt. We hebben heerlijk ontbeten aan onze picknick tafel.
Toen moesten we alle spullen inpakken en net voor 11.00 konden we uitchecken en op weg naar Zion. Niet zo heel erg ver weg en wat een mooie route. Wel zagen we weer heel veel dode dieren langs de weg. Vlakbbij Zion begonnen we echt door de bergen te rijden. En alweer waren we zo erg verbaasd. We reden langs allemaal oranje, roze en witte bergen. Toen we Zion inreden stopten we eerst bij het uitzichtpunt op het checkerboard mesa. Een grote witte berg met allemaal vierkantjes alsof t een schaakbord is. We zagen nog veel meer mooie bergen en toen moesten we door een tunnel waar je bloksgewijs door heen moet. Onze kant was al snel aan de beurt. Toen we uit de tunnel kwamen reden we steeds verder naar beneden net zolang tot we beneden in de canyon reden. In Zion mag je niet met je eigen vervoer door de rest van het park rijden maar moet je alles met de shuttlebus bekijken. We wilden bij het visitorcenter parkeren maar die parkeerplaats was al vol.
We parkeerden in Springdale, het dorpje wat naast Zion ligt en konden vervolgens met de shuttlebus naar het visitorcenter. Daar moesten we toen lopend door de ingang van Zion en konden we in de volgende shuttlebus het park in. Omdat we morgen een volle dag in Zion hebben wilden we vandaag rustig aan doen.
Met de bus reden we tot aan de Zionlodge. Daar hadden we nog een gezellig gesprekje met een Amerikaanse vrouw die in Nederland had gewoond en ons hoorden praten over haar waterzak. We zien namelijk steeds mensen met een soort waterzak in hun rugzak waar dan een soort heel lang rietje aan zit. Het blijkt een camelback te heten en we denken erover om ook zoiets te gaan kopen want we lopen nu rond met allemaal losse flessen water.
Het is erg heet hier in Zion, veel heter dan in Bryce canyon. We gingen vandaag lopen naar de lower Emerald pool. Het eerste stuk ging nogal omhoog en was erg heet. Maar toen we er bijna waren liepen we onder een overhangende rots waar watervalletjes vanaf vallen. We kregen heerlijk de kleine druppeltjes van de watervallen over ons heen. De watervallen zijn deze tijd van het jaar maar klein net als de Emerald pools. Toch vonden we t hier prachtig zo langs het meertje en het water wat over de rots heen kwam. We koelden hier heerlijk af. De terugweg ging lekker omlaag en ging een stuk sneller. Toen we weer langs de rivier liepen zagen we allemaal mensen foto's maken en naar beneden kijken. Er stond een hert met enorme oren water te drinken in de rivier. Ook zagen we nog heel veel eekhoorns. Terug bij de Zion lodge haalden we lekker een pizza punt en een tuna sandwich en wat kouds te drinken. Op een heerlijk plekje heerlijk in het gras onder een grote boom met uitzicht op allemaal mooie bergen aten en dronken we dit heerlijk op.
Toen alles op was gingen we terug naar de shuttle en weer terug naar Springdale en vanaf Springdale reden we verder naar Hurricane waar wij overnachten. De weg werd al snel weer woestijnig, wat echt appart was omdat Zion zo mooi en bossig en met riviertjes is.
In Hurricane vonden we ons hotel de Rodeway inn al snel. We waren aan de vroege kant en gingen eerst een was doen, want we hebben al bijna geen schone kleren meer. Toen de was in de wasmachine zat gingen we zwemmen. Het is maar een klein zwembadje en omdat het hier zo erg warm is bood het maar nauwelijks verkoeling. Toch was het wel even lekker.
Toen de was klaar was en we uitgezwommen waren gingen we op zoek waar we konden eten. Op internet vond ik een restaurant dat Sonny boy heet. Van de buitenkant zag t maar shabby uit maar van binnen was het heel gezellig met een cowoyband. Het was een bbq restaurant en t eten was heerlijk. Heerlijke malse repen beef. Lekker gekruide chickenwings en handgemaakte aardappelsalade, aardappelpuree enz.
Om 20.45 waren we weer op de kamer waar we lekker rustig aan doen, internetten, tv kijken enz.
Morgen hebben we dus nog een hele dag voor Zion.

1. Wauw wat prachtig weer! Ik ga stoppen met lezen denk ik. Ik ben vreselijk jaloers!

(Maar je neemt wel een cadeautje voor me mee right? ^^ )