vrijdag 11 juli 2014

van La naar San Diego

Alweer een zeer onrustige nacht gehad. Veel te vroeg in slaap gevallen, om 1.00 wakker geschrokken omdat er van de Ipad een stoomfluit door de kamer schalde, de trein is aangekomen op hayday, heel fijn en ik weet niet hoe je die meldingen stopzet het geluid staat gewoon uit. Weer verder slapen en om 3.00 begonnen ze in de kamer boven ons rond te rennen naar elkaar te schreeuwen en vooral dingen met harde klappen op de grond te gooien, dit ging door tot een uur of 6, tussendoor wel geslapen. Om 7.00 werden we wakker, reacties lezen op ons blog en facebook., douchen enz.
Na alle spullen in de auto te hebben gezet wilden we lekker gaan ontbijten, ik had een Sizzler gezien en een ontbijtbuffet leek ons wel wat. Komen we bij de Sizzler aan blijkt dit filiaal gesloten te zijn.
We voeren dan maar een wallmart in want we hebben nog wat boodschappen nodig en besluiten dat we onderweg naar de wallmart wel ergens zullen ontbijten. Dit gaat lastiger dan gedacht want alle restaurants die we zien zijn Mexicaans, Italiaans of hamburgertenten. Vlak voor we bij de wallmart aankomen zien we dan toch een Denny’s en gaan we lekker ontbijten. We delen weer twee menu’s met ons drieeen en het smaakt weer erg lekker.
Na het ontbijt de wallmart in. Het is een vreemde wallmart met een parkeergarage en ze blijken ook nauwelijks vers eten te hebben. (jammer want we hadden wat fruit willen kopen voor onderweg) Wel kopen we een nieuwe tomtom, een setje kleren voor Sophia en een koelbox, water en frisdrank.
Nu is het alweer 11.15 en gaan we op weg naar San Diego. We rijden over de coastal highway en hebben op meerdere plaatsen een mooi uitzicht op de zee. Bij een restarea stoppen we even om iets te drinken en dan heeft Sophia pech, ze struikelt over een stoeprand en heeft nu schaafwonden op haar gezicht, schouder en ellenboog.
Het bordje pas op voor ratelslangen lijdt haar af van haar verdriet en ze is besloten om een ratelslang te zien door haar nieuwe verrekijkertje. We zien geen ratelslangen maar wel leuke vogeltjes en eekhoorntjes.
We rijden door Carlsbad, een heel gezellig stadje met Disneyachtige huizen. Vervolgens stoppen we bij Torrey state beach en gaan we lekker naar het strand. We genieten van de hoge golven en het lekkere water. Ok het is geen Florida maar lang niet zo koud als de Noordzee. Als we uit gezwommen zijn vertrekken we naar het hotel in San Diego. Terwijl we autorijden vermaakt Sophia zich met loomarmbandjes maken.
Om 17.00 komen we aan in ons hotel, de Kings inn in San Diego. Eerst even douchen en bagage opruimen, lekker op de kamer wat drinken en om 18.00 stappen we weer in de auto naar downtown San Diego.
We parkeren de auto bij de haven en zien daar allerlei grote schepen. Er ligt een grootzeilschip en een heel groot vliegdekschip wat om is gebouwd tot museum. We wandelen hier wat rond, het is erg gezellig en bij een vis tent halen we lekker een bordje vis (en een biertje) Terwijl de zon ondergaat lopen we weer naar de auto en met de auto rijden we naar het gaslamp quarter. Een gezellige wijk met restaurantjes en cafeetjes. Maar Sophia is in de tussentijd in slaap gevallen dus rijden we maar weer terug naar t hotel.
In het hotel laat ze zich meteen op het bed vallen en zou zo verder slapen als ze zich niet eerst moest gaan omkleden e.d. Daarna slaapt ze ook weer zo verder.
Ik werk zelf mijn blog bij en mijn moeder leest wat. Het is 21.30 en we zijn alweer best moe, de jetlag is nog niet helemaal over.

Morgen gaan we naar de San Diego zoo.

1. Heerlijke dag!! Morgen veel plezier in de zoo

2. Hahahahahhaha tante der hayday! Geweldig, grappigste wat ik tot nu toe heb gelezen! Briljant!!