maandag 14 juli 2014

van joshua tree naar Sedona

Zoals gebruikelijk waren we weer lekker vroeg wakker en nog voor 7.00 zaten we aan t ontbijt. Dit hotel geeft een gratis ontbijt. Het was best uitgebreid. (zelf wafels bakken, ei, bacon, vers fruit, yoghurt, cereals) en we hebben lekker zitten te ontbijten.
Na het ontbijt gingen we er meteen vandoor. We reden eerst een stuk ten noorden van het Joshua tree park en hier was helemaal niemand. Op een gegeven moment (we reden al heel lang zonder iemand tegen te komen) komt er een tegenligger aan die een lichtsignaal geeft. We rijden keurig de maximum snelheid maar we kunnen ons niet voorstellen dat er hier in de middle of nowwhere een politiecontrole is. Maar jawel even later komt ons een politie tegemoet. Dat moet ook een saaie baan zijn, zo in de eenzaamheid.
Na een poosje komt er een kruising. De tomtom wil eigenlijk dat we over Phoenix rijden maar vroeger vonden we de weg naar Phoenix best een saaie weg en willen we liever de andere route proberen.
Na een poosje komen we langs de Colorado river. Het is hier heel druk met bootjes. Het water ziet er prachtig uit, een hele mooie blauwgroene kleur. Het is hier heel erg heet, als we even willen uitstappen bij een vieuwpoint stappen we ook gauw weer in de auto.
We stoppen onderweg bij een Wallmart want we moeten nog slaapzakken hebben. (we hebben namelijk ook een paar keer een cabin in plaats van een hotel) ook kopen we een lekker broodje en een bak met fruit.
Het stuk tussen Lake Havasu en Kingman is maar een saai stuk. In Kingman een route 66 stadje stoppen we even en nemen een kort kijkje in het visitor center en bij een enorme treinlocomotief die buiten staat.
Na Kingman rijden we verder en hier begint de weg ook weer mooier te worden. Het wordt nu heel bossig en af en toe weilanden.
In Williams een ander route 66 plaatsje stoppen we nog een keer. Dit is echt een leuk wild west plaatsje. Met leuke winkeltjes en cafeetjes. Helaas begint het net te spetteren als we hier aankomen maar het maakt ook dat het minder heet is en dat vinden we wel lekker.
We eten lekker een ijsje en praten wat met de eigenaresse van de winkel. Heel gezellig. We hebben het kleinste formaat ijsje maar het is een enorme bol ijs.
Na Williams rijden we naar Sedona. Het is een schitterende weg met prachtige uitzichten op de oak creek canyon. Rode rotsen in allerlei vormen, een riviertje wat er door heen slingert. Helaas is er in deze omgeving niet zo lang geleden een bosbrand geweest en mag je in dit gedeelte nergens parkeren.
Om 17.00 komen we aan bij ons hotel in Sedona. Het Kings ransom hotel. We hebben een kamer met een schuifpui en een zitje met uitzicht op schitterende rode rotsen. We eten hier lekker ons fruit op en drinken wat. In de verte onweert het wat een heel mooi gezicht is, al die bliksems boven de rotsen. We blijven hier een hele tijd zitten te genieten.
Om 19.00 gaan we het stadje Sedona in. Wat een ontzettend gezellig stadje met terrasjes en winkeltje. We lopen wat rond en gaan bij een Mexicaans restaurant op de patio lekker wat eten. We eten heerlijk en we hebben een schitterend uitzicht. Wat een prachtige plek is dit toch. Terug in het hotel is het donker maar het zwembad is tot 22.00 open. Ik ga nog lekker in het donker met Sophia samen zwemmen en in de mooi verlichte spa. Als we uitgezwommen zijn gaan we terug naar de kamer.
Sophia valt meteen in slaap en ik zoek wat dingen uit die we morgen in deze omgeving kunnen doen. We willen misschien een jeeptour doen en ergens in een rivier zwemmen daarna vertrekken we dan naar ons hotel bij de Grand Canyon die we overmorgen zullen bezoeken.

1. Leuke dag. Wij vonden Sedona ook zo'n leuk plaatsje. Wat erg leuk is is Slide rock state park, waar je ook kunt zwemmen en glijden op de natuurlijke glijbaan in de rotsen. Veel plezier.