woensdag 16 juli 2014

Grand Canyon

Vannacht hebben we het horen onweren. Toen we vanmorgen wakker werden (jaja t is nu al over 7en) zagen we dat het regende. Bah dat weer hebben we niet bestelt. We doen erg rustig aan, internetten wat en blijven nog even op de kamer hangen.
In de regen gaan we op weg naar een ontbijt, mijn moeder dacht dat ze een Denny's had gezien maar als we er in de regen heen gelopen zijn blijkt het een Wendy's. Ja dat is ook met een Y. Nou ja we zijn hier nu toch dan maar eens zo'n ontbijtje. Het stelt niet veel voor maar the oatmeel bar die we erbij kregen was wel erg lekker.
Na het ontbijt terug naar de kamer en we zien dat de lucht langzaam aan wat blauwer wordt dus we gaan nu maar eens op weg.
Als we nog maar net het Grand Canyon National park ingereden zijn, zien we een enorme groep Elks langs de weg liggen. Vrouwtjes met kleintjes, heel leuk om te zien!
We parkeren de auto en zien al snel de Grand Canyon voor de eerste keer. Wauw ik was alweer helemaal vergeten hoe groots en diep het ook alweer was. We lopen eerst een stukje langs de rimtrail. We krijgen wel helemaal de kriebels van al die mensen die aan de rand gaan staan/lopen. Na een stukje gelopen te hebben nemen we de shuttlebus tot het volgende punt. De wolken zijn helemaal weg en het is nu behoorlijk warm.
We stappen de bus op diverse plekken uit en soms gaan we lopend naar het volgende punt. Op elk punt ziet het er weer anders uit. Mijn moeder en ik zijn heel erg onder de indruk. Sophia iets minder want ze moet van mij aan mijn hand lopen langs deze diepte en mag niet van stenen afspringen enzo.
Na een poosje nemen we de bus en rijden we door tot Hermits rest. Daar bekijken we het oude gebouwtje met een grote fireplace en we kijken wat rond in de giftshop.
We willen de bus terug nemen maar daar zit een of ander systeem in dat er vanaf hier maar een bepaald aantal mensen in de bus terug mag dus moeten we even wachten. Gelukkig duurt het niet heel lang want het is inmiddels al 14.00 en we hebben honger.
Bij de maswiklodge gaan we naar het foodcourt, we zien nog een meisje vlak voor ons neus flauwvallen. Gelukkig schiet iedereen om ons heen te hulp en komt ze ook weer snel bij. We halen een spaghetti en een lasagna en super lekkere smoothies. En eten het heerlijk op. Wat zullen we nu eens gaan doen? We willen vanavond de zonsondergang meemaken maar we zullen het niet volhouden om vanaf nu (15.30) tot vanavond te blijven wandelen. We besluiten eerst even naar het hotel te gaan en even uit te rusten en dan later terug te komen.
Bij het hotel doen we een lekker middagslaapje. Sophia niet, die kijkt heerlijk voor de zoveelste keer naar verschrikkelijke ikke 2.
Als we uitgerust zijn om 17.00 gaan we weer op pad. We kiezen er nu voor om naar Yavapaipoint te gaan want we hebben geen zin om weer met de bus te moeten.
Bij het Yavapaipoint geology museum kijken we wat rond en we lopen nog een stukje langs de rim. Na een poosje zoeken we een plekje om de zonsondergang te zien. We zien de rotsen steeds van kleur veranderen. Helaas is er net een wolkje voor de zon. Het is alsnog prachtig want je ziet wel het zonlicht boven de wolken uitkomen.
Als het bijna donker is gaan we naar de auto en in het donker rijden we terug naar ons hotel. We stoppen onderweg nog om een pizza te halen.
Die eten we vervolgens heerlijk op onze kamer op. Het was weer een heerlijke dag!