dinsdag 29 juli 2014

Naar San Francisco

Alweer erg lekker geslapen en na het inpakken lekker weer naar het ontbijt. We nemen lekker fruit mee voor onderweg en kopen nieuw ijs voor in onze koelbox. Een van de wegen het park uit richting San Francisco is afgesloten vanwege het vuur. We hebben Glacier point nog niet gezien en daarom besluiten we dan maar wat extra om te rijden en eerst nog Glacier point te bekijken. Glacierpoint is echt enorm hoog. Je kijkt er recht naar beneden de Valley in en kunnen beneden de tenten en het zwembad van Curry village zien liggen. Ook zien we de Vernall fall (en Nevada fall) waar we gisteren hebben gewandeld. Helaas is door de brand het uitzicht beperkt en wazig. Bij de giftshop kopen we wel leuke tassen van Yosemite en een glow in the dark tshirt voor Sophia.
Daarna rijden we het park uit. Net buiten het park stoppen we bij een picknick plek. Dit is de plek waar we 12 jaar geleden een beer gezien hebben. Nu is er geen beer te bekennen maar wel lekker fruit gegeten en wat gedronken.
Na Oakhurst verandert het landschap van bergachtig in heuvelachtig. Daarna is het vlak, zoals een prairie en hoe dichter we bij San Francisco in de buurt komen hoe meer boomgaarden we zien. Daarna wordt de omgeving heel stedelijk en is niet zo leuk meer. Het wordt ook steeds drukker op de weg maar dan voornamelijk de andere kant op de stad uit. Dan zien we in de verte water, de baai waar San Francisco in ligt. Via de Oakland bay bridge rijden we stad binnen. In de verte zien we Alcatraz en de golden gate bridge. In de stad rijden is weer even wennen na al die natuur en wat zijn de straten hier vreselijk stijl. Om 19.00 komen we bij ons motel (Het town house motel) Hier kan je gratis bij parkeren en binnen een kwartiertje ben je op de Fishermans wharf. Na het uitladen lopen we daar even heen. Leuk langs het strandje, de ondergaande zon, Alcatraz en Golden Gate bridge. Bij een visrestaurant eten we heerlijk warme en koude vis met een glaasje wijn. Daarna zijn we te moe om nog iets te gaan doen en gaan terug naar het hotel. Werk mijn blog op internet bij, internet doet het hier prima. Wel is het ontzettend warm op de kamer en airco is er  niet. Buiten is het trouwens hier wel erg fris voor het eerst hebben we weer een lange broek aan. Morgen weer eens vroeg opstaan want we moeten om 9.00 de boot naar Alcatraz nemen.