zaterdag 12 juli 2014

San Diego zoo

Lekker geslapen maar vroeg wakker. Eerst de tomtom met de computer geinstalleerd dan kunnen we die straks tenminste gebruiken.
Om 7.00 zijn we ons gaan aankleden en daarna in het restaurant van het hotel, The waffle spot gaan ontbijten. We bestellen een chocolade wafel en een blueberry wafel, het is erg lekker. Omdat het nog vroeg is en de Zoo pas om 9.00 opengaat gaan we eerst nog even terug naar de kamer en wat opruimen in de auto en de koffers.
Om 8.30 stappen we in de auto, in de eerste instantie wil de nieuwe tomtom niets zeggen omdat het systeem op mijlen stond maar de stem op Nederlands, gelukkig hebben we snel door hoe we het kunnen omzetten en dan kunnen we op weg naar de San Diego zoo.
We parkeren de auto op de gratis parkeerplaats en kopen een ticket +, dat betekent dat we ook een 4d film kunnen bekijken.
In de zoo is het nog erg rustig, we lopen over een schitterend pad met mooie bomen en planten als eerste door naar de panda's. Ik had gehoord dat het daar later op de dag erg druk kon zijn dus leek het me een goed plan om daar te beginnen. We hebben geluk er is bijna niemand en we kunnen de panda's dan ook uitgebreid bewonderen. Wat bijzonder om deze dieren eens in het echt te zien.
Na de panda's lopen we via het eagle trail naar de noordpool. Daar zien we ijsberen en andere pooldieren. Met de skytrain, een kabelbaan gaan we weer naar de andere kant van het park. Leuk om het park nu van bovenaf te zien.
We bekijken de Rio 4d film, heel erg leuk gedaan. Sophia geniet daarna nog van de kinderboerderij en het speeltuintje waar ze al snel een vriendinnetje maakt. Op haar manier praat ze Engels met haar vriendinnetje en ze lijken elkaar te begrijpen.
We eten een funnelcake en drinken wat en gaan dan met de dubbeldekker een toer door het park maken. De vermoeidheid slaat toe vooral bij Sophia en terwijl we een rondje door de dierentuin rijden valt ze lekker in slaap.
Na het rondje met de bus gaan we naar het Australie gedeelte en bekijken de Koala's. Wat een super schattige dieren zijn dat!
Bij Urban Jungle kijken we naar de Cheetah en de hond. Ze hebben hier een speciaal programma waarin ze baby Cheetahs en baby wolfen met honden puppy's laten opgroeien en die worden dan echt vrienden van elkaar. Leuk gezicht om de hond en de Cheetah samen te zien!
Nadat we weer wat gedronken hebben stappen we in de kangaroo bus, met deze bus kan je in en uitstappen wanneer je wilt. Dit is heel handig want de zoo is erg groot. We bekijken nu de averey en lopen daarna het monkeytrail naar de uitgang.
Het is nu 17.30 en we beginnen moe te worden. We hebben nog niet alles gezien maar we besluiten naar de auto te gaan en lekker naar het hotel te gaan.
We vonden de San Diego zoo absoluut de moeite waard. Het is een hele mooie dierentuin. Met mooie paden en trails, veel hoogte verschillen waardoor je dieren bijvoorbeeld ook van bovenaf of juist van onder ziet.
We rijden naar het hotel en gaan eerst lekker zwemmen in het hotelzwembad dat we helemaal voor ons zelf hebben. Vlak voor we eruit gaan, gaan we eerst even in de spa.
Na het aankleden en douchen gaan we eten in het hotel, bij The Amigo spot. We eten heerlijk Mexicaans en er speelt een Mexicaans bandje. Heel gezellig en we hebben heerlijk gegeten.

1. Super leuk ce zoo in san diego en wat een leuke foto's..

2. Oh wat een leuke dierentuin met koala's en panda's. Veel plezier.