donderdag 10 juli 2014

LA

Na de onrustige nacht om 6.30 opgestaan en douchen en facetimen op weg voor een lekker ontbijtje. Vooral Sophia die in  het vliegtuig nauwelijks gegeten had, had erg honger. We kozen de IHOP, deze lag vlakbij het hotel. Ontbijt gedeeld want een heel ontbijt voor een persoon is altijd erg veel. Het was erg lekker.
Na het ontbijt in de auto gestapt en op weg richting hollywood. Onderweg gestopt bij een Ross dress for less. Het winkelen in Ross is altijd lastig want alles hangt door elkaar maar als je goed zoekt kan je wel leuke dingen voor weinig geld vinden. Ik heb voor mezelf een paar shirtjes en een broek, mijn moeder een paar shirtjes en voor Sophia shirtjes, een tankini en schoenen. Na het shoppen reden we verder naar Hollywood. We bezochten het observatorium in Griffith park. Hier heb je een mooi uitzicht over LA en over het Hollywood sign. In het observatorium is een soort museum over het heelal, (gratis te bezoeken) Nadat we alles uitgebreid gezien hadden gingen we lekker op het terras wat drinken.
Vervolgens reden we via de Hollywood boulevard naar Santa Monica. Wat hebben we daar lang over gedaan, het was vreselijk druk op de weg. Bij Santa Monica parkeerden we de auto vlakbij de pier. We hadden weer honger en zagen een stalletje met hotdogs on a stick. Het was er erg druk dus dat wilden we ook wel eens proberen. Ook namen we er een lekkere verse lemonade bij. In de schaduw van een boom hebben we dat lekker op zitten te eten.
Toen we naar de pier liepen zagen we dat de wedstrijd Nederland-Argentinie werd uitgezonden bij een ijssalon. Terwijl Sophia een rondje maakte op het carrousel konden wij naar het einde van de wedstrijd kijken, wat dus helaas niet goed uitpakte en daar stonden we tussen allemaal aanhangers van Argentinie.
Als troost zijn we lekker in de achtbaan op de pier gegaan. Daarna lekker over de pier en over het strand gewandeld. Gekeken naar allemaal kunsten die mensen aan het uithalen waren op skateboarden. Wat hing hier een gezellige sfeer.
Weer op weg naar het hotel om nog even te gaan zwemmen voor we gingen eten. Maar ook nu was het weer superdruk en waren we veel langer onderweg dan de bedoeling was. Dus lieten we het zwemmen maar zitten en zijn we meteen doorgereden om iets te eten. Heerlijk naar het outback steakhouse geweest, lekker een outback special gegeten en bovenal een heerlijke sangria uit een jampotje gedronken.
Weer terug naar het hotel want de vermoeidheid begint alweer toe te slaan. Terwijl ik dit schrijf is Sophia alweer in slaap gevallen.
Morgen laten we LA achter ons en vertrekken naar San Diego.

1. Wat een leuke eerste vakantiedag, lekker gegeten en al geshopt. Het verkeer rond LA is echt een ramp. Veel plezier.

2. Zo een leuke eerste dag!!en ja daar is het heel druk op de weg.
    En inderdaad ons blog was weg stefan had t gemeld en ze hadden een storing.
    Het verslag is weer te lezen maar helaas nog geen foto's erbij.
    Zo te zien kon je nog wel het roadbook downlode die had stefan toen ook gemaakt misschien nog wat tips!!!!!
    Verder veel plezier op naar san diego