dinsdag 15 juli 2014

Sedona

Vanmorgen iets langer geslapen, haha 6.30 een nieuw record! Sophia sliep wel tot 7.00 toen heb ik dr maar wakker gemaakt want we wilden lekker op tijd bij het ontbijt zijn.
We konden lekker buiten ontbijten met uitzicht op de prachtige rotsformaties van Sedona. Het gratis hotelontbijt was weer erg lekker. We spraken met een Amerikaanse man die Duits gestudeerd had en het leuk vond om met ons Duits te praten.
Na het ontbijt en het uitchecken gingen we het stadje Sedona in om een jeeptour te regelen. De meeste bureautjes waren nog dicht want t was nog net geen 9.00. Bij het eerste bureautje hadden ze alleen plek na 12.00 en dat vonden we wel erg lang wachten. Bij het tweede bureautje konden we met een tocht om 10.00 mee. We haalden water uit de auto en om 10 kwam onze jeep aanrijden. Onze guide was een vrouw, ik ben vergeten hoe ze heette maar t was een echte cowgirl. We deden een tocht naar Soldiers pass. Het was een hele indrukwekkende ervaring. De jeep ging allerlei hele steile paadjes op en af. We stopten regelmatig om de prachtige uitzichten te kunnen fotograferen. We zijn ook een keer naast een enorm sinkhole gestopt. Onderweg vertelde de gids ons allemaal interessante wetenswaardigheden, de namen van de rotsen en waarom ze zo heten. Namen van planten en wat de indianen daar allemaal van maakten. Zo was er een boom die de indianen gebruikten als luier voor hun baby. De gids was erg vrolijk en maakte allerlei grapjes en was ook erg leuk met Sophia, ze mocht steeds als eerste iets voelen en bekijken enz.
Ook zijn we nog bij allerlei poeltjes gestopt waar allemaal paddenvisjes inzwommen. Ook zaten er twee padden verscholen in holletjes, leuk om te zien.
Na deze twee uur durende tocht kwamen we weer aan in Sedona. We aten nog een lekker ijsje op de veranda van een groot restaurant en genoten alweer van het uitzicht. Het is hier zo mooi, we krijgen er maar geen genoeg van.
Toen ons ijsje op was gingen we weer naar de auto, eerst hebben we een poosje gereden en genoten van alle mooie rode bergen.
Daarna reden we naar de red rock loop road en gingen we op weg naar Cresent moon picknick area waar een rivier is waar je kunt zwemmen ter vervanging van slide rock state park wat gesloten is.
Toen we hier aankwamen begon het net donker te worden. Toch hebben we nog even heerlijk gewommen in de rivier met een schitterend uitzicht op Cathedral rock. Ook hier waren wat natuurlijke glijbaantjes al waren ze  niet zo lang zoals in slide rock state park. Toen het begon te regenen hebben we eerst nog verder gezwommen maar toen t begon te donderen zijn we er uitgegaan en hebben ons weer aangekleed. Toen we aangekleed waren was t ook weer droog en hebben we aan een picknick tafel lekker de restanten fruit van gisteren opgegeten en wat gedronken.
Het was inmiddels 16.00 en echt wel tijd om weg te gaan want we moesten nog tot de Grand Canyon rijden.
Een deel van de route hadden we gisteren al gedaan maar toch genoten we weer heel erg van deze route door de Oakcreek canyon.
Vlak voor Williams zagen we ook nog een grote kudde Elks langs de weg, helaas reden we op de snelweg dus heb geen foto's van deze enorme dieren kunnen maken.
Om 18.00 kwamen we aan in Tusayan waar we een hotel hebben. (red feather lodge) we zijn gaan eten in het Mexicaanse restaurant bij t hotel. Mijn eten was lekker, de Burrito van mijn moeder niet zo. Na het eten nog even rond geneusd in de giftshop tegenover het hotel en op tijd weer naar de kamer want we zijn moe van deze drukke maar zeer mooie dag.

1. Wat een schitterende reis maken jullie. Heel wat anders dan Florida, een hele belevenis.
    Nog heel veel plezier.

2. Jammer dat Slide rock gesloten was maar jullie hebben toch volop genoten. Leuk zo'n tour en toch gezwommen, hartstikke leuk.

3. Wat een top dag weer ja super mooi daar,morgen naar de grand canyon daar is het ook al zo gaaf kijk je je ogen uit en die stilte.......