woensdag 30 juli 2014

San Francisco

Vanmorgen voor t eerst de wekker gezet. Om 9.30 moesten we aan boord zijn van de boot naar Alcatraz. Ja we gaan naar de gevangenis maar slechts op bezoek. Om 9.00 zou het boarden beginnen en we wilden er er heen lopen dus om 8.00 moesten we wel op weg. Bij de receptie van t hotel kon je koffie/melk/sap, koekjes en banaan en appel krijgen. Dit was genoeg om de honger wat te stillen en dan hoefden we niet uitgebreid te gaan ontbijten. Het was een heerlijke wandeling zo 's morgens. Een lekkere frisse ochtendlucht, mensen de aan het joggen waren langs t strandje en overal was t nog lekker rustig.
Bij de haven naar Alcatraz was alles goed geregeld met een wachtrij voor verschillende vertrek tijden. We waren bijna vooraan in onze rij voor 9.30 en konden een goede plek uitkiezen. We gingen bovenaan langs de zijkant zitten. Vanaf de boot had je een mooi uitzicht op Alcatraz en op de skyline van San Francisco. Op het eiland liepen we meteen naar de audiotour. Met een koptelefoon (in allerlei talen ook in het Nederlands) liep je een route door de gevangenis. Langs de cellen, de isoleercellen, de keuken en eetzaal, de controle post. Het was erg interessant en het moet wel vreselijk geweest zijn hier te moeten zitten. Er was vandaag ook een ex gevangene die een boek geschreven had en kwam signeren. Sophia vond t ook erg interessant en bediende zelf haar audiotour en luisterde aandachtig. Vooral de spaghetti opstand en de ontsnapte gevangenen vond ze erg interessant. Vooral over dat laatste of de ontsnapte gevangen het overleefd zullen hebben bleef haar lang bezighouden. We bekeken nog de winkel, hebben gelachen om alles wat je hier kon kopen (zoals een inmate shirt en een inmate kopje) De rest van het eiland hebben we gelaten want het was inmiddels 13.00 en we wilden nog meer doen vandaag. Terug op het vaste land hebben eerst de zeeleeuwen bij pier 39 bekeken. Er liggen hier allemaal houten vlonders in het water die vol liggen met zeeleeuwen. We hebben een poosje naar ze staan kijken en zijn toen doorgelopen over de Fishermans wharf en hebben een lekker broodje met krabsalade en garnalen gekocht en voor Sophia een hotdog. Vervolgens in de rij voor de cable car. Wel eerst een poosje in de rij gestaan en gezien hoe deze trams steeds met de hand moeten worden gedraaid. Toen we aan de beurt waren kozen we voor een zitplek aan de buitenrand. Je gaat met deze kabeltram de steilste heuvels van SF op en ook weer naar beneden. Heel erg leuk. We reden mee tot aan het eindpunt en zijn daarvandaan Union square gaan bekijken. Ook dit gedeelte van SF is erg gezellig met veel winkelstraten. We gaan ook lekker winkelen. We gaan naar Macy's en kopen daar nieuwe zwempakken. Daarna gaan we naar Ross dress for less, dit is wel de grootste die ik ooit heb gezien. We vinden dit keer mooie zonnenbrillen voor 6 dollar. Een portomonee voor mijn moeder en we kopen een nieuwe Samsonite koffer. We zijn met twee koffers op pad gegaan want onze tas was tijdens de reis naar Marokko in de meivakantie gesneuveld. We hadden al het plan om ergens in Amerika nog een koffer of tas te kopen dus dat is nu mooi gebeurt.
Bij een groot winkelcentrum gaan we naar het foodcourt en bestellen daar lekkere dingen bij de Thai. Omdat we nu een grote koffer hebben kunnen we niet meer met de Cable car terug. Gelukkig hebben we tickets die ook geldig zijn voor de bus. Na wat uitpuzzelen op een kaartje snappen we welke buslijnen we moeten hebben en pas om 9.30 komen we moe maar voldaan terug op onze hotelkamer.

1. Wat een geweldige afwisselende reis maken jullie. Ik heb net weer even bijgelezen en zie zoveel voor ons bekende plaatsen voorbij komen. Fijn dat jullie toch zeeleeuwen hebben zien liggen want onlangs las ik dat ze plotseling allemaal verdwenen waren. Veel plezier.

2. Het is inderdaad een mooie reis.
    Ook leuk dat Sophia zo lijkt te genieten.
    Wij lezen in ieder geval met veel plezier mee.

3. Onze kids vonden alcatraz ook geweldig en wat hadden jullie geluk nu bij pier 39.
    Toen wij er waren lag er 1 zeeleeuw!!!!
    Wat een heerlijke dag hebben jullie weer gehad.
    Chinatown vonden wij toen ook erg leuk, maar ja er is ook zoveel te zien en te doen.
    Geniet ze

4. Oh spannend Alcatraz!
    Ben trots op mijn grote meid dat ze alle indrukken zo goed tot zich neemt. :D
    Nemen jullie wel een cadeautje voor me mee?

Dikke kus!

5. Wat leuk zoveel zeeleeuwen te zien en niet in de dierentuin;-) ziet er indrukwekkend uit die cel, mis alleen het muisje ;-)