maandag 21 juli 2014

Zion

Vanmorgen moesten we echt ons best doen om op te staan. Het ontbijt was tot 9.00 en om 8.45 kwamen we de ontbijt ruimte binnen. Het was een vrij karig ontbijtje maar je kon wel wafels bakken dus dat hebben we wel lekker gedaan. Het ontbijtje meegenomen naar de kamer want in de ontbijtruimte zelf kon je nauwelijks zitten. Na het ontbijt spullen ingepakt en op naar Zion. We konden nog net op de parkeerruimte van Zion staan dus hoefden we niet te parkeren in Springdale.
We namen de shuttlebus helemaal naar achterin het park, the temple of the Sinawava. Onderweg zagen we meerdere hertjes. (oa twee jonge mannetjes en een moeder met kleintje) Toen we uit de bus stapten liepen we eerst the riverside walk. Een makkelijke wandeling over een verhard pad langs de rivier, het was hier heerlijk koel en we hebben tientallen eekhoorns gezien. Aan het eind van de riverside walk begint de Narrows. We waren hier erg benieuwd naar hoewel het als een pittige wandeling beschreven wordt. Voor de complete wandeling heb je een permit nodig en is bovendien te zwaar voor ons, maar je kan ook een deel  lopen en wanneer je wil omkeren.
Sommige mensen waren uitgerust met speciale schoenen en wandelstokken, anderen waren op hun slipper of blote voeten.
Wij hadden onze tefa sandalen aan. We hebben de Narrows een behoorlijk stuk gelopen, op een lekker rustig tempo. Soms door de rivier, soms klimmend over de stenen langs de rivier. We vonden het een super mooie en spannende wandeling. We zijn tot een strand na een bocht gekomen, hier heeft Sophia even gezwommen en daarna dezelfde weg weer terug.
Op een gegeven moment viel Sophia. Ze had zich geen pijn gedaan maar haar tshirt was nat en daar heeft ze zo'n vreselijke hekel (en dat in combinatie met vermoeidheid) dat ze er een beetje vervelend van werd. Gelukkig duurde dit niet lang en nog voor we de riverside trail weer terug liepen was ze alweer helemaal gezellig. De riverside walk terug duurde ineens wel veel langer dan vanmorgen. Het was ook ineens heel erg druk, toen wij daar 's morgens liepen was het nog rustig en lekker koel. Nu was het hier bloedheet en vreselijk druk. We waren blij dat we weer met de bus konden. In totaal hebben we 4 uur gelopen. Knap hoor van ons maar vooral van Sophia!
Met de bus gingen we naar de Zion lodge en net als gisteren gingen we die heerlijk in het gras voor de lodge opeten. Nog een keer zo heerlijk om hier in het gras te liggen tussen alle mooie rotsformaties.
Toen we uitgerust waren namen we de bus weer een stukje de canyon in tot aan wheeping rock. Dit was maar een korte maar wel erg steile wandeling tot aan een huilende rots. In de lente loop je hier achter een waterval nu vallen er allemaal kleine druppeltjes naar beneden. Het was heerlijk, net alsof er regen uit de rots kwam.
Vanuit de bus zagen we mensen over de toppen bij Angels landing lopen. Dit is een wandeling naar boven waar je ook met kettingen over de rotsen moet. Dapper hoor, deze wandeling is niet aan ons besteed.
Het was nu 17.30 en we vonden het nu welletjes voor vandaag. Met de bus naar het visitor center waar Sophia een klein handpoppetje mocht kopen (ze twijfelde tussen een eekhoorn en een wasbeer en het werd de wasbeer) Zelf heb ik een puzzel van allerlei nationale parken gekocht.
Ook hebben we bij het kidsstation naar de vachten van allerlei dieren gekeken, je mocht ze ook aanraken en ik kan je vertellen dat de klauwen van een puma, vreselijk scherp zijn!
Nu was het tijd om naar het hotel te gaan. De subway waar we een broodje hadden willen kopen was gesloten dus gingen we een broodje kopen bij Arby's. Het was een matig broodje maar we waren blij dat we lekker op de hotelkamer konden eten. Na het eten ging Sophia nog even zwemmen terwijl wij aan de rand lekker gingen lezen. Nog een poosje met een Nederlandse vrouw gesproken en ervaringen gewisseld terwijl Sophia met haar grote zoon spelletjes in het zwembad deed.
Om 21.00 vond ik het genoeg geweest en zijn we naar de kamer gegaan.