zaterdag 28 juli 2018

5 staten in een dag

Beetje onrustig geslapen, rond 4 uur wakker geworden, daarna wel weer in slaap gevallen maar steeds even wakker en druk gedroomd. We konden vanmorgen rustig aan doen want de shuttle bus die ons naar Newark moet brengen komt pas om tien voor tien. We ontbijten weer in t hotel (tot teleurstelling van Sophia maar ik vind t wel even makkelijk) en dan ruimen we rustig op de kamer op, alle spullen in de koffers en dan wachten in de lobby.
We laten ons lekker door NewYork rijden en om 11uur komen we aan op Newark, (staat New Jersey, dus nu al twee staten) de shuttle kan niet de autoverhuur op dus we moeten even het terrein over lopen maar dat kan prima.
Ik wilde van te voren skip the counter regelen  maar op een of andere manier kon ik me niet registreren en bleef ie maar roepen mijn email niet te herkennen. Dus dan wilde ik bij het apparaat zodat we geen gedoe zouden hebben met dingen aansmeren.. We verliepen het hele proces bij het apparaat tot we t laatste stuk moesten uitprinten, t printje kwam er niet uit en moesten we alsnog naar de balie. Gelukkig geen dingen ze ons wilden aansmeren maar wel weer overal handtekeningen zetten, weer je paspoort en rijbewijs en creditcard laten zien en toen mochten we naar de auto. Je mag in Newark niet zelf je auto uitkiezen en er zijn ook maar heel weinig auto's. Niet veel mensen rijden vanuit NewYork dus is de keus niet groot. Maar een mooie auto kregen we, een Volkswagen Atlas, met dubbele achterbak die we naar beneden klapte, eigen airco op de achterbank, alles zag er mooi uit.
We missen alleen een ouderwetse cdspeler van die radio is niet veel aan, wordt alleen maar op gepraat.
Nu konden we gaan rijden. We waren gelukkig al de stad uit en we zaten met behulp van Tommie al snel op de goede weg, via de 78 naar het westen. Al snel waren we in landelijk gebied met kleine bergjes, bossen enz en we zagen ook nog een hert langs de weg, maar bij een snelweg kan je natuurlijk niet even stoppen. Dit lag in de staat Pennsylvania (derde staat vandaag)
Het reed echt erg leuk, overal Hayday boerderijtjes, soms een grote rivier overal veel bomen. Om 13.15 even gestopt bij een subway en een broodje gegeten en toen weer verder.
Om 16.00 kwamen we bij Gettysburg military park. De hele dag hadden we prachtig weer, toen we daar aankwamen en naar t visitorcenter liepen begon het te betrekken en te donderen. Terwijl we in het visitor center liepen hoorden we keiharde regen op het dak vallen. We deden maar even rustig aan en bekeken allerlei geweren, pistolen enz.
Daarna liepen we ook rustig door de giftshop tot t iets minder hard regende toen snel naar de auto gelopen. Met de auto gingen we een speciale autoroute volgen. Gettysburg is heel belangrijk geweest in de Civil war, je rijdt langs alles wat vroeger slagvelden waren. Overal staan herdenk tekens, kanonnen, militaire begraafplaatsen enz. Het is heel erg indrukwekkend en een enorm groot gebied. Het regende zachtjes maar we konden overal rustig langsrijden en bekijken, alleen de auto uit gaan om iets te lezen hebben we niet gedaan met dit weer. We reden ook nog door de stadje Gettysburg en dat is zo anders dan allerlei andere Amerikaanse dorpen en steden, hele kleine huisjes, het leek soms net of je door een museum reed.

Om 18.00 vervolgden we de weg richting ons hotel weer. We reden nu Maryland binnen, ook weer erg mooie omgeving. Boerderijen met op de achtergrond de bergen en bossen. Onderweg zagen we een CrackerBarrel en daar hadden we wel zin in. Bovendien als we nu eten hoeven we straks de kamer niet meer af. We hebben lekker gegeten bij de Cracker Barrel, een van onze favorieten. Mijn moeder neemt hier altijd de gestoofde roast beef, ik had een keer de Meatloaf uitgeprobeerd en moet zeggen dat ik t erg lekker vond. Sophia had cheeseburger.
Om 20.00 kwamen we het plaatsje mclean binnen, een voorstad van Washington DC en dit lag weer in de staat Virginia, dus in totaal door 5 staten gekomen vandaag!
We overnachten hier in Double tree en dit is echt een lekker luxe hotel. Ons hotel in NewYork was prima maar nu is het echt even lekker in zo'n mooie kamer met een lekker zacht bed te zijn. We kregen zoals gebruikelijk bij Double tree een super lekker koekje bij het inchecken. Het hotel heeft ook een binnen zwembad maar we hadden geen zin meer. Waarschijnlijk als we morgen de hele dag door Washington hebben gelopen dat we er wel zin in hebben. Lekker de avond lui op de kamer doorgebracht.

1. Ah...jullie rijden, dus we hebben helemaal niet dezelfde vlucht. Leuke foto's van die echte Amerikaanse dorpjes. Veel plezier in Washington. Ook zo'n leuke stad!

2. Wat een prachtige auto weer en lekker airco op de achterbank en leuk die foto’s van die dorpjes slaap lekker op jullie zachte bedden

3. Tja zo zit je in een drukke stad als NY.en na 5 staten zit je weer heerlijk rustig.
    En de double tree is ook een favoriet bij onze kids tja dat koekje en de zachte bedden heerlijk.
    Weer een top dag vandaag

4. Wat leuk....zo bijzonder allemaal..Veel plezier in Washington. Groetjes (ook aan Sophia), Mehtap & Aylin.