dinsdag 10 augustus 2021

12 jaar later terug naar La Roche

Deze keer t verslag niet vanaf de ochtend maar vanaf gisteravond. Net na ik het blog had gepost deed ik een klein wandelingetje en wilde in het wchuis mijn handen wassen, uit een kraan kwam helemaal geen water en uit de andere slechts een beetje. Ik vond het verder niet zo heel interessant en ook toen ik bij onze caravan mijn tanden wilde poetsen en er maar een klein beetje water uit de kraan kwam had ik dat niet erg door. Ik ging vandaag als eerste naar bed maar toen de rest naar bed ging was er helemaal geen water in de caravan meer, Kader en Sophia naar t wchuis en ook daar helemaal geen water, echt heel vreemd. De wc maakte hele rare geluiden want die probeerde maar water op te pompen. Midden in de nacht was er toen ineens weer water, heel vreemd.

We hadden gisteren vergeten nieuw brood te bestellen, ik ging eerst met mijn moeder nog kijken of er nog wat reserve was. Waren er precies 2 reserve broden en precies pakte degene voor ons die twee broden. Dus toen met de auto naar t bakkertje naast restaurant Mirroir.

Na het ontbijt eerst even buiten gezeten, het zou vandaag heel slecht weer worden maar het zonnetje schijnt. Om 11.30 de auto in, we wilden naar La Roche, een leuk dorpje hier vlakbij maar omdat we daar iets lekkers op het terras willen en we net het ontbijt op hebben gaan we eerst een stukje rijden. Mijn moeder en ik hebben het idee om eens te gaan kijken of we onze oude grasveldjes camping PetitTaille nog kunnen terug vinden en anders t kerkje of t cafeetje. IK voer PetitTaille in op Tomtom en hij stuurt ons een stukje over de snelweg en dan over wat landweggetjes maar we herkennen hier niks van, bij een kasteeltje, een soort Chatteau Meiland hebben we volgens Tom ons doel bereikt, dat is dus de verkeerde PetitTaille, mijn moeder vond al dat het een hele andere richting op had zullen zijn. Via kleine weggetjes, achter elke bocht een mooi uitzicht, langs allemaal kleine dorpjes rijden we naar La Roche. Langs de weg kan je gratis parkeren. We komen als eerste aan op het pleintje met de fonteintjes waar Sophia toen ze 2 was zo heerlijk had gespeeld. En maar door de fonteintjes blijven rennen in haar luier. In onze herinnering was dit een groot plein met een hele grote waterfonteinen speelplaats, (nog net geen waterpark) maar t zijn maar 5 fonteintjes en daar doen t maar 2 van. Er lopen nu voornamelijk mensen met hondjes die van de fonteinen drinken.



Daarna nemen we een lekker gebakje op 1 van de terrasjes en als we t het op hebben lopen we het toeristenstraatje door. Het is een gezellig straatje, wel klein. Er is ook nog een Harry Potter winkeltje waar Sophia even kijkt. We kijken nog even hoe kano’s aan de rivier worden schoongemaakt en gaan dan weer naar de auto. Als we in de auto zitten valt een klein regenbuitje maar dat is echt alles wat we vandaag gehad hadden.









25 km verderop in March en Famenne had ik een grote hypermarkt gezien, zo’n grote supermarkt vind ik altijd leuk om te bezoeken. Walmart is nog leuker maar dit komt aardig in de buurt. Eerst naar de foodafdeling, jammer voor Kader is dat ze hier geen Halalvlees hadden. Vorige keer in Frankrijk had ik gezien dat er een halalafdeling was. Deze winkel heeft t wel ooit gehad maar er was te weinig vraag. Kader kiest dus iets van vis uit en wij verschillende vlees want we gaan gourmetten. Dat t geen barbecue weer zou worden hadden we al voorzien en we hadden ons nieuwe gourmetstel meegenomen. Na de foodafdeling nog even een kijkje op de nonfood. Kader vindt daar een jasje voor 8 euro en voor Sophia kopen we een bikini die eigenlijk een sportsetje is, maar t staat haar supergoed. We kijken nog even naar wat andere dingen, altijd leuk rond kijken in zo’n grote winkel.

Terug in de auto staan we even in de file maar gelukkig kunnen wij snel de weg af. Op de camping gaat Sophia direct haar bikini aandoen en naar t zwembad. Ze had bij t wchuis een meisje ontmoet en daarmee afgesproken. Als ze terug komt gaan we lekker gourmetten, dat kan dus best in een caravan. Na het eten gaat Sophia met de meisjes naar de Bingo en kunnen wij voor het eerst eens ’s avonds buiten zitten, niet te lang want wij hebben al geen zon meer, onze caravan staat in de schaduw. Morgen weer naar huis.  

 

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke dag weer en wat een mazzel dat het bij jullie maar een klein buitje was hier kwam het met bakken uit de lucht
    Nou op naar huis
    Hele goede reis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moest nog even bijlezen dus ben een beetje laat. Maar wat een gezellige dag hebben jullie gehad! Ik ben ook altijd gek op grote supermarkten. Alleen daarom wil ik nog een keer naar de VS ;)
    Nu op naar de herfstvakantie maar he !

    BeantwoordenVerwijderen