zaterdag 7 augustus 2021

Een beetje zon en een beetje regen

 

Best aardig geslapen, wel vaak wakker maar steeds daarna doorgeslapen en dan is het ochtend, het is licht maar ik hoor geen mensen buiten en ook in onze caravan slaapt iedereen nog, ik denk ach dan is het nog vroeg maar ik kijk even hoe laat t is. WAT? 9.30 dat is toch niet normaal ik slaap nooit zo lang!

Met mijn moeder loop ik naar de receptie en we halen brood. Buiten ontbijten vinden we te koud hoewel de mensen met de tenten dat wel allemaal doen.  Ik zie kinderen lopen in hun zwempak met kaplaarzen. Als ik bedenk of ik wel of niet vandaag wil zwemen bedenk ik dat ik niet kan zwemmen, ben vergeten de zwempakken in te pakken. Ik had ze gewassen maar toen ik de tas ging inpakken waren ze nog niet droog en dacht ik ze dus op de dag van vertrek in te pakken en dat ben ik vergeten. Jammer, het weer is wel niet zo geweldig maar t zwembad ziet er wel leuk uit en als iedereen zwemt zal t wel niet zo koud zijn..

Na het ontbijt gaan we lekker even buiten zitten, het is soms zelfs zo warm dat ik mijn spijkerbroek verruil voor mijn 3 kwart broek en ik kan maar beter mijn gezicht insmeren, zon brand aardig fel.

Na even gezeten te hebben maak ik samen met mijn moeder broodjes klaar en zijn we klaar voor een wandeling. Bij de receptie hadden ze een boekje met wandelingen en ik kier er 1 uit van 7.3 dat is niet te ver maar ook  niet zo weinig dat we met een uurtje klaar zijn. Het is alleen niet zo’n duidelijke route beschrijving. Er staat twee keer naar rechts en dat doen we doen dan ook, er stond echter niet bij wanneer je twee keer naar rechts moest en zo zijn we veel te vroeg naar rechts gegaan en komen we weer bij de camping uit, want de afslag naar links daarna kwam niet meer. Nu blijken we de eerste wandeling van t boekje gemaakt te hebben van 3 km e hebben we onze broodjes nog niet eens gegeten als we bij de camping zijn. Dus besluiten we nog een stukje door te lopen niet meer een hele wandeling te doen maar gewoon om te draaien. Sophia is daar niet echt een voorstander van maar ze is in de minderheid dus gaan nog eens even flink omhoog want t stijgt hier wel behoorlijk. Er zijn nergens bankjes onderweg voor ons broodje en omdat het hier pas geleden geregend heeft kunnen we ook niet in het gras zitten. Bij een steengroeve gaan we dus maar op een steen zitten. We lopen nog tot 15.00 verder en draaien dan dus inderdaad weer om. Het was een mooie wandeling, wel is het na een stukje lopen al bewolkt en kouder geworden maar omdat je flink doorloopt heb je het verder niet koud. Onderweg zien mijn moeder en ik ook nog een mol, hij lag opgerold in het lange gras maar als ik hem wil fotograferen smeert ie hem en graaft een gang en is weg.







Na het lopen k(het was uiteindelijk 8 km dus iets verder dan we wilden) kopen we even melk bij de kampwinkel dan kunnen we vanavond pannenkoeken bakken. Bij onze caravan willen we lekker buiten zitten, het is wel fris maar met een vest kan het best. Dan voelen we wat regendruppels en binnen 5 minuten regent het keihard dus naar binnen.




We vermaken ons een tijdje door met een spelletje op de Ipad zoveel mogelijk films, dieren, sprookjes etc te raden en dan is het tijd om te eten.

Tijdens het pannenkoekenbakken begint de zon te schijnen maar ook te regenen en ja dat wordt een regenboog. Die zonneschijn is wel van korte duur want terwijl we zitten te eten regent het weer flink en nu terwijl ik het blog zit te typen is het ook aan het onweren.



2 opmerkingen:

  1. Ja jammer he het weer vandaag wordt het ook onstuimig nog gekeet ? Tijdens de buien ? Gelukkig hebben jullie wel droog kunnen wandelen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto met die regenboog. Wij vliegen vanavond naar huis. Hopelijk wordt het weer beter!

    BeantwoordenVerwijderen