maandag 2 augustus 2021

ik zal het zo missen tussen de vissen

 Voor mijn doen erg lang geslapen, tot 9 uur, mijn moeder moest ons allebei wekken. Nou is dat voor Sophia wel gebruikelijk maar voor mij echt niet.

Wat later bij t ontbijt dan gebruikelijk en t was erg druk, nog drukker dan gisteren, ook heel veel locals die een weekendje waren en toen we later naar de parkeerplaats liepen was er een enorme rij voor de dagjes mensen, goed dat wij dan nog een dagje onze auto hebben.

Bij t ontbijt was t eiermeisje er niet wat dus weer resulteerde in een enorme rij voor de eieren, de mevrouw die normaal alles bijvult moet de eierjongen komen helpen en daardoor kan ze ook niks meer bijvullen. Het is echt de drukste ochtend tot nu toe maar we vinden genoeg te eten wat we lekker vinden en we hebben een tafeltje. 

We bedenken wat we zullen gaan doen op deze laatste dag met de auto. Sophia wil t liefst iets anders dan strand maar de meeste andere dingen dan strand hebben we al gehad, ze zou t liefst winkelen maar ja Curacao is niet echt een winkelland dus dat gaat niet door. We hadden nog iets van een struisvogelfarm gezien, op internet ennnn bij... Moffel en Piertje. Daar zit ook een klein dierentuintje bij en wil ze wel graag doen. Maar als ik op internet lees, kweken ze die struisvogels voor hun biefstuk. Dus dan rij je er eerst met een bus doorheen en mag je ze voeren en de andere dag worden ze geslacht, hakken, hakken, hakken, dus nee dat wordt t toch niet.

Wat we alle drie wel willen zien is de Aloe plantage en winkel, dat is echter niet een dagvullende activiteit en gaat toch de strandtas mee. 

De Aloe plantage ligt aan de oostkant, ten noorden van Willemstad. Een kleine boardwalk langs de Aloe planten met borden over uitleg over de geschiedenis en de werking van de Aloe plant.





In de winkel heeft Sophia in de eerste instantie geen mondkapje op, bij t zeeaquarium hadden ze gezegd dat je in Curacao alleen mondkapjes op hoeft boven de 18. De mevrouw die hier werkt vertelt dat je naast gemeente regels ook nog bedrijfregels hebt en dat de kans bestaat dat er controle komt en dat ze dan 3 dagen moeten sluiten, dus dan draagt ze wel even een mondkapje.

De mevrouw vertelt wat er allemaal voor producten zijn van Aloe en waar alles goed voor is. Ook kijken we naar een filmpje over het proces. De planten worden met de hand geplukt en niet meer dan 2 bladen per keer. Dan wordt het uitgeperst en met het sap dat uit de planten komt worden producten gemaakt. Mijn moeder en ik kopen allebei een gel, die helpt tegen allerlei soorten jeuk van allergie tot insectenbeten, zonnebrand etc. Sophia krijgt een gel tegen puistjes en van haar eigen geld koopt ze nog een lippenbalm. Het is echt een heel leuk winkeltje! Het aangrenzende terrasje met vogeltjes is ook leuk. (de vogels krijgen de bloemen van de Aloe, die lekker zoet zijn) maar omdat we ook nog naar t strand willen slaan we dit over. 

De stranden hier aan deze kant bij Willemstad zijn niet echt aan ons besteed dus rijden we weer naar het westen. Ik had nog twee strandjes op mijn lijst Cas Abao en Kleine Knip. We besluiten voor Cas Abao te gaan, dit strand wordt ook wel Bonbini beach genoemd. 

Voor dit strand betaal je 7 dollar entree per auto. De grote parking is vol maar aan de weg zijn nog genoeg plekken. Het is al aan de late kant als we hier aankomen, 13.00 en dus zijn er geen bedjes meer. We leggen onze handdoeken onder een grote boom dan hebben we in ieder geval schaduw.

Cas Abao is een heel groot strand, alweer die prachtige kleur blauw van de zee. Langs de rotsen om te snorkelen en gewoon in het midden van de zee om te zwemmen. Ik begin met mijn moeder om te snorkelen. 



Het is er weer prachtig, wel moet je eerst een stukje langs de rotsen zwemmen, hoe verder je komt, hoe mooier t wordt. De rotsen aan het strand zijn weer allemaal muren van koraal, cactussen erop, grotten erin. Heel mooi. Natuurlijk ook onderwater weer prachtige koralen en vissen gezien. 












Die onderste foto van die schelp, is trouwens geen schelpje maar echt een hele grote en ik kon er een kreeft in zien zitten.

Na deze snorkelsessie vraag ik aan Sophia wat ze wil, eerst eten of eerst zwemmen. Ze kiest eerst eten. We hebben superlekkere hamburgers en smoothies. Sophia een mango smoothie, ik een PinaColada smoothie en mijn moeder een Cappucino smoothie. Na deze lekkere lunch, picknick op onze handdoeken gaan Sophia en ik zwemmen. Mijn moeder vermaakt zich met de enorme hoeveelheid vogeltjes die om haar heen zitten.

Dan ga ik nog even met mijn moeder zwemmen en blijft Sophia weer op de handdoeken, terwijl wij weg zijn krijgt ze bezoek van een leguaan die over onze handdoeken wandelt.



Hoewel we t lekker naar ons zin hebben en t net wat rustiger wordt moeten wij ook weg, want t is onze laatste dag met de auto en die moet eerst naar de carwash, bovendien is het zondag dus gaan ze misschien eerder dicht. Om 16.00 rijden we het strand af. Bij Terra Cora willen we naar een carwash maar als we daar aankomen is ie gesloten. Hij lijkt wel de hele dag gesloten en niet pas nu net. Op Maps.me tik ik nog een Carwash in. 12 km verder richting Willemstad, tja t moet maar. Maps.me stuurt ons door allemaal woonwijken en stopt bij een woonhuis, we denken dat t verkeerd is maar zien inderdaad een bord Carwash. Het blijkt een carwash gewoon in iemands tuin en ja hij wil onze auto graag doen. Het zijn twee mannen, de ene maakt schoon en de ander nodigt ons uit om te komen zitten en maken we een praatje mee. Hij spreekt slecht Nederlands maar t lukt toch om een leuk gesprek te hebben. Hij heeft 15 katten  waaronder twee hele kleine kittens dus wij kunnen hier ons hart ophalen.

De auto wordt van binnen en van buiten helemaal perfect schoongemaakt, zo schoon is ie denk ik lang niet geweest. We geven hem een grote fooi, eigenlijk wil hij het toch terug betalen maar dan zeggen we voor de verzorging voor de katten en daar is hij heel blij om. Nu weer naar Terra Cora om te tanken en om 18.30 zijn we dan weer bij het hotel en gaan we naar de receptie om de auto in te leveren. We praten nog even bij met t meisje van de receptie die vraagt of alles goed is bevallen en of we nog eens terug zullen komen. We zeggen dat we nadenken over de kerstvakantie waarop ze ontzettend enthousiast wordt, want dan is het allerleukst met allemaal verlichting en een vuurwerkshow. Nou we zullen het onthouden. We vragen ook vast na of we op de dag van vertrek de kamer kunnen houden, dat kan voor 50 dollar maar we moeten het op dinsdag nog wel nog een keer doorgeven want t kan alleen als er geen nieuwe gasten op onze kamer komen, vooralsnog staat onze kamer nog leeg, we hopen het want t zou wel lekker zijn. We vragen ook voor vervoer en ze zullen dinsdag een taxi voor ons regelen, dat is allemaal geregeld. 
We droppen de spullen op de kamer en we gaan eten want t is al 19.00. Sophia heeft zich vandaag opgegeven voor lasergamen en dat meisje had gezegd verzamelen bij de bar, maar er komt maar niemand. We gaan het maar eens navragen en een medewerker gaat helemaal voor ons bellen en komt met t antwoord bij t sportveldje achter t opblaasveld. We zijn dan helaas wel te laat, gelukkig mag ze de tweede ronde wel meedoen. Ze zijn helemaal ingemaakt door t andere team maar t was leuk.
We horen muziek bij de pizza bar en het is dezelfde leuke band als vorige week. Jeetje is het echt al een week geleden dat we bij die band zaten? We nemen nog lekker een drankje en genieten van de muziek tot het tijd is weer eens onze kamer op te zoeken. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten