vrijdag 6 augustus 2021

dat is weer eens wat anders

 

Ok met de jetlag viel t een beetje tegen. Gisteren na weer een dag vol regelen want ja ook voor de toegang tot onze zuiderburen moet je weer eerst een heel stappenplan om toestemming binnen te komen doorlopen en daarnaast via vakantie veilingen kaartjes voor Plopsa Coo gekocht en met Sophia naar de PCR test geweest. Maar toen was t avond 11 uur en ik dacht van mijn jetlag af te zijn, 1 uur ’s nachts ik wakker, Sophia komt ook dat ze al vanaf 00.00 wakker is. Maar dit is wel erg vroeg dus ik verwacht wel snel weer in slaap te vallen. Ik zie dat bij Sophia even na 2en het licht uit gaat, maar ik val pas na 4 uur weer in slaap. En dan zo diep slapen over mijn ligbedjes op het strand (het was warm in de slaapkamer) en mezelf om 9uur te dwingen op te staan.

Om 10.00 komt mijn moeder aan, die had vannacht nergens last van. Vannacht is Sophia’s testuitslag gekomen, gelukkig al weer negatief. T ging bij deze test wel iets lastiger met een code en dan inloggen om je uitslag te zien.

We pakken de spullen in en voor een auto vakantie moet je zoveel meenemen. De halve koelkast inhoud, handdoeken, keukenspulletjes maar alles past. Om even voor 11 rijden we Purmerend uit. Het gaat lekker, geen file. In zuid Nederland even een pauze en dan weer verder. Tomtom stuurt ons wel helemaal Luik door, dat zijn jeugd herinneringen alleen toen was de file veel langer en was t veel heter. Na Luik rij je dan zo de Ardennen in het wordt mooier en mooier en om 16.30 komen we bij onze camping.

De camping ziet er erg gezellig uit met een zwembad en een restaurantje. Het is een terrassencamping en we vinden onze caravan. Het is wel echt een caravan en geen huisje. Het heeft wel twee slaapkamers waarvan er 1 piepklein is met 3 bedden. 2X  1 persoonsbed en nog een stapelbed er boven. Mijn moeder en Sophia gaan deze kamer gebruiken en het bovenste bed gaat Sophia als kast gebruiken Kader en ik gaan in t andere slaapkamertje met een klein tweepersoonsbed. Verder is er een woonkeuken en een kleine badkamer en een wc.






Het is heel gezellig maar vooral  voor Sophia echt wennen na een allinclusive 4 sterren hotel. Als we alles hebben opgeruimd drinken we kopjes koffie/thee. Het uitzicht is hier echt prachtig. Na het drankje hebben gaan mijn moeder, Kader en ik een stukje wandelen. Zodra je van de camping af bent, ben je al in het bos. Wat is het hier prachtig, met beekjes en bloemen. We wandelen lekker een uurtje en is hier prachtig.







Terug bij de caravan gaan we lekker Roti eten, het kan nog net buiten, vooral als je een wijntje drinkt, we zitten echt heerlijk!

Dan wordt t fris en gaan we binnen zitten, hopelijk nu toch van die jetleg af.. Wifi hebben we trouwens niet alleen bij de receptie maar we gebruiken het bijna onbeperkte internet van Kaders telefoon.

2 opmerkingen:

  1. Hee leuk weer een blog en wel een hele andere maar niet minder leuk
    Ja is wel weer wennen he een caravan
    Gelukkig heb je ervaring en is deze wel wat meer dan toen je kind was
    Ben benieuwd wat jullie nu gaan zien en beleven

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha 'het kan nog net buiten. Zeker als je een wijntje drinkt' Je hebt helemaal gelijk!
    Geniet ervan !

    BeantwoordenVerwijderen