zondag 8 augustus 2021

is het een vliegtuig, is het een vogel, nee dat is het niet

 

Alweer een stuk beter geslapen, wel eens waar nog wel af en toe wakker maar dat heb ik gewoonlijk ook wel dus de jetlag is nu wel voorbij. Om 9.00 is iedereen paraat, vandaag is mijn moeder jarig en dat vieren we in Plopsaland maar eerst halen we brood en gaan we ontbijten.

Het is een stukje rijden naar Stavelot waar Plopsa is maar het is wel heel erg mooi rijden over weggetjes door glooiende heuvels, het moet in de buurt zijn van de grasveld camping waar we heen gingen toen ik kind was.

Toen kwamen we in Stavelot aan waar Plopsa Coo zit. Ik had dankzij Manon kaartjes gekocht via vakantie veilingen, dat scheelde best wel veel. Plopsa Coo ligt heel mooi gelegen aan de rivier en naast de watervallen van Coo.

Het weer vandaag is heel erg wisselend, soms is het heel erg warm en ik mis mijn zonnenbril echt (geen grapje) die heb ik in de auto gelaten, soms is het bewolkt en heel soms gaat het regenen maar dat gaat altijd snel voorbij. Het duurt nooit langer dan een paar minuten.

Kabouter Plop staat klaar om iedereen welkom te heten maar de tijd dat Sophia met dit soort figuren op de foto wil is voorbij (behalve bij Disney figuren) We gaan beginnen met de rodelbaan. Het duurt lang voor we aan de beurt zijn hoewel er maar twee jongens voor ons zijn maar boven op de berg zijn er veel mensen bezig en een  van die kinderen had problemen en moet samen met de medewerker naar beneden komen. Dan zijn we aan de beurt, met een sleeplift worden we achteruit naar boven gesleept, boven moet je de slee van de baan halen en op een andere baan leggen. Kader gaat eerst, Sophia daarachter en ik daarachter en mijn moeder op de baan ernaast. Helaas voor Sophia neemt Kader de borden met rustig aan te letterlijk en kan zij ook niet lekker doorgaan. Ik had iets langer gewacht en mijn moeder kan op de andere baan gewoon doorgaan.





Na de rodelbaan gaan Sophia, Kader en ik in de Wicky achtbaan, een achtbaan met een karretje waar je met zijn 4en instapt en allerlei kanten op draait, hij was erg leuk.

Sophia gaat in de mega MIndy zweefmolen, dit is geen gewone zweefmolen maar een die heel hoog gaat, wij zijn intussen wat aan het drinken dus Sophia kan 2 keer. Het eerste regenbuitje valt nu maar we zitten onder een dakje en blijven droog.





We horen overal de studio 100 liedjes, Mega Mindy, Kabouter Plop, k3, Piet Piraat. Ik ken bijna alles nog, tot een paar jaar geleden luisterde Sophia die liedjes nog en als kleuterjuf komen ze ook nog wel eens terug. Ik vind het erg leuk maar ik mag ze van Sophia niet meezingen! 

Kader en Sophia gaan karten maar de auto. Sophia gaat lekker, haalt links en rechts in maar Kader komt niet vooruit, zijn auto werkt niet goed er is iets met de rem die vanzelf gaat. Na het Karten gaan we naar de waterglijbanen met dino thema, hier ga je met een bootje vanaf. Eerst gaan we allemaal daarna gaan Kader en Sophia nog een keer.












We gaan lunchen en halen echt superlekkere broodjes tonijnsalade en kipschnitzel. Sophia kiest een patatje. Terwijl we een broodje eten valt er weer wat regen maar deze bui is helemaal snel voorbij.

We bekijken de aapjes van het apeneiland maar ze zitten allemaal binnen, ze hebben het zeker koud.

Mijn moeder, Sophia en ik gaan in de boomstammetjes van Maya de Bij, hele leuke wildwaterbaan en bijna geen rij dus gaan we nog een keer. Kader wil niet want hij wil niet nat worden maar meer dan een paar druppels water op mijn kleren is het niet.

Kader wil dan wel weer mee in de achtbaan en mijn moeder niet. Hierna lopen we helemaal naar het begin van het park en bekijken de waterval goed en gaan daarna met de stoeltjeslift, de rivier over en de berg op. Deze stoeltjeslift bestaat al sinds mijn  moeder kind was, ze heeft een foto dat ze hier in zit met haar vader en een zakpatat. Leuk dat het pretpark dat heeft overgenomen. Boven bekijken we het uitzicht en gaan dan met de stoeltjeslift weer terug. Weer beneden nog een keer in de Wicky achtbaan (alleen Sophia en ik) Het is al 17.00 maar we hebben al de hele dag zo’n zin in een wafel, omdat het dus al bijna etenstijd is nemen we er een om te delen. Sophia nog een keer in de kart auto’s maar komt chagrijnig terug want ze had die auto die Kader vanmorgen had en ze kwam niet vooruit en die medewerker deed maar of ze dom was en zei je moet hard duwen op het gas, ja dat snap ik ook wel zegt ze.






Dan is het toch tijd om eens op te stappen, via dezelfde mooie weggetjes rijden we weer terug. Omdat het vandaag mijn moeders verjaardag is gaan we lekker uit eten, vlakbij onze camping ligt een restaurant, de Mirroir. Het is een prima restaurant. We moeten wel erg lachen want in plaats van een menukaart komt er een schoolbord met het menu en Kader is de schoolmeester, gaat bij het bord staan en vertelt wat er te eten is.

Kader kiest de slibtongetjes, mijn moeder scampi’s in knoflooksaus, Sophia spaghetti en ik spareribs. Heel lekker. We eten ook nog een toetje, zingen lang zal ze leven voor mijn moeder, Sophia zou wel willen dat ze een onzichtbaarheidsmantel had. Het ijsje is ook heerlijk en dan gaan we lekker moe naar onze caravan.









1 opmerking:

  1. Dit ziet er weer uit als een super dag heel leuk om dan ook nog jarig te zijn gelukkig hebben jullie het ook getroffen met het weer

    BeantwoordenVerwijderen