vrijdag 9 augustus 2013

en toen was de droomvakantie echt voorbij

8 en 9 Augustus

Vandaag moest toch echt de wekker weer aan want we vliegen terug vanaf Fort Myers en dat is toch weer een stukje rijden.
Om 7.30 gaat de wekker en gaan Sophia en ik met cadeau (de tas van Guess die we bij Ross hebben gekocht) naar de slaapkamer van mijn moeder. Precies op de dag dat we vertrekken is ze jarig, niet echt een feestelijke dag om je verjaardag te vieren.
Na feliciteren, een liedje zingen en het cadeau moeten we de laatste spullen inpakken. We ruimen de vaatwasser uit, halen de bedden af en stoppen alles in de wasmachine. Het huis ziet er weer keurig opgeruimd uit en de koffers kunnen nog net dicht..
Om 8.00 trekken we voor de laatste keer de deur van dit heerlijke huis achter ons dicht en stappen we in onze auto.
We gaan eerst nog op zoek naar een laatste Amerikaans ontbijtje. Het wordt het buffet van Golden Corral. Voor het avond eten zul je ons hier niet meer vinden maar voor t ontbijt is t prima. Leuk om op de laatste dag nog eens van alles te pakken wat lekker is.
Sophia neemt zelfs wat patat bij haar ontbijt, moet kunnen toch. Zelf vond ik de aardbeien in chocolade fontein erg lekker. Toch eten we niet heel veel, op een of andere manier hebben we gewoon niet zo'n honger.
Als we echt genoeg hebben stappen we op en rijden we naar Fort Myers. Onderweg is er nog een silver allert voor een gestolen zwarte chevrolet. Elke paar kilometer zien we t weer staan.
Als we net bijna de 4 voor de 75 inruilen zien we langs de kant heel veel politie staan, wat is daar aan de hand, ja hoor de zwarte chevrolet. Jammer dat ze dit systeem niet bij ons hebben, wij waren een aantal jaar geleden door diefstal de auto kwijt.
De reis loopt zonder problemen. We zien langs de weg nog een keer een hertje en een schildpad. (geen foto's je moet me maar op mijn woord geloven)
Om 13.00 komen we op het vliegveld van Fort Myers aan, binnen 5 min is de auto ingeleverd. Binnen een kwartier zijn we ingecheckt en door de douane. Zo dat ging echt heel vlot hier! Gelukkig zijn de koffers netjes onder het toegestane gewicht gebleven.
Nu hebben we nog alle tijd voor we moeten boarden. Mijn moeder praat met een Duits/Amerikaanse vrouw, Sophia speelt op de Ipod en ik lees in mijn boek.
We kopen nog een broodje en om 15.10 begint t boarden. Voor de terugweg hadden we geen gereserveerde plaats dus niet de mooie plekken van de heenweg. Sterker nog we hebben flink pech met onze plek want achter ons zitten ouders met hun baby tweeling. Omdat deze kinderen in de maxicose zitten mogen onze stoelen niet naar achteren. Op zich niet zo erg maar de mensen voor ons zetten de stoelen al snel naar achteren waardoor wij erg krap zitten.
Ook moesten de baby's heel vaak huilen, ik zal de laatste zijn die daar commentaar op geeft want ik reis tenslotte zelf ook met een kind die anderen misschien ook wel eens stoort. (hoewel we er natuurlijk wel goed opletten dat dat niet gebeurt) Maar van slapen komt eigenlijk niets terecht. Alleen Sophia slaapt de laatste 1,5 uur.
Ik kijk wel een goede film op mijn schermpje Cloud Atlas. Het eten smaakte me totaal niet, ik voelde me ook een beetje misselijk. Het ontbijt heb ik helemaal overgeslagen.
Maar gelukkig duurde deze terug vlucht korter dan de heen vlucht en om 6.30 zijn we al geland in Dusseldorf.  Het duurt wel heel lang voor we de koffers terug hebben.
Door de schuifdeuren heen en we zien Kader meteen staan. Wat fijn om elkaar na 4 weken weer te zien. Maar ik blijf erbij ik had liever dat hij gewoon naar Amerika gekomen was, ik wilde er eigenlijk niet weg!
En wat is dan ineens je eigen auto weer klein. En wat rijden die Duitse wegen vervelend als je de Amerikaanse gewend bent.
In de auto heb ik de grootste moeite om mijn ogen open te houden. Onderweg stopten we even voor een ontbijtje want nu hadden we weer wel trek.
Sophia slaapt de hele autorit. Maar als we thuis komen is ze klaar wakker en gaat direct met de buurkinderen spelen.
Ik ga direct naar bed. Ik weet zeker dat ik t niet ga redden tot vanavond als ik niet een uurtje ga slapen. Mijn moeder gaat ook naar huis en gaat ook slapen.
Na het slapen spullen uitpakken, het enige leuke is om te zien wat voor mooie dingen we gekocht hebben.
En natuurlijk de herinneringen die we zullen hebben aan deze prachtige vakantie!

Het vliegen met Air Berlin is prima bevallen. Het scheelde erg in het geld want we betaalden echt een paar honderd euro minder dan over Schiphol. Ook was t lekker dat we rechtstreeks vlogen zodat we lekker vroeg op de plaats van bestemming waren.
De service was prima en t had een leuk entertainment systeem, alleen voor Sophia jammer dat er alleen tussen Duits en Engels gekozen kon worden.
Op de terug weg hadden we wel wat pech met onze plaatsen maar dat kan je bij alle maatschappijen overkomen.

De villa was prima. Dit keer voor t eerst rechtstreeks gehuurd bij de eigenaar en alles is prima verlopen. Er waren wel wat kleine dingetjes stuk en de bbq waar ik me erg op verheugd had was vies en werkte niet goed. Dus ik weet niet zeker over ik de volgende keer dezelfde villa zou kiezen. Aan de andere kant als ik er een goede prijs voor zou krijgen zijn die kleine dingetjes ook geen punten om t niet te doen.

De vakantie is bijna helemaal (behalve de dagen op de Keys) volgens planning verlopen. Door het volgen van Blogs van anderen, mijn eigen ervaringen van de vorige keren en het blijven doorspitten van het Orlando forum heb ik heel wat leuke uitstapjes en bijzondere dingen gevonden.

De toppers waren natuurlijk Discovery cove, wat is dat toch een paradijs!
En de Bibbidi Bobbedi boutique met het aansluitende buffet in het Grand Floridian.

Maar eigenlijk was alles geweldig en prachtig!

Iedereen bedankt voor het meelezen en het geven van reacties. Ik vond t heel erg leuk om 's morgens voor we weggingen eerst alle reacties te lezen.
Bedankt!

(Heb geen foto's gemaakt deze laatste dag, maar voor wie t leuk vind binnenkort zet ik er nog foto's van de Disney Photopass fotografen erop)

5 opmerkingen:

  1. Hey Jessica, welkom thuis!!! Wat raar van die zitplaatsen, ik geloof niet dat ik dat geaccepteerd zou hebben, de hele rit rechtop zitten. Lief van jou, dat wel :).
    Veel succes met de jetlag en bedankt dat we weer met je mee mochten kijken en lezen.
    Tot de volgende keer en dan met je man hahaha
    Gr. Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom thuis en bedankt voor je leuke blog. Ik vond het leuk om mee te lezen want jullie hebben veel gedaan. Tot een volgende keer, hopelijk met Kader :) of op ons blog http://girls-on-the-road-2013.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je weer thuis bent bij je man.
    En super bedankt dat wij lekker mee konden genieten met jullie blog.
    Was erg leuk om te lezen, en ook zo leuk om foto's te zien waar wij pas zelf ook waren geweest.
    Hopenlijk tot de volgende keer :)
    Groetjes de moolenschotjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welkom thuis! Succes met de jetlag!
    Bedankt voor het meelezen en misschien tot de volgende keer.
    Geluk!
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen