woensdag 7 augustus 2013

nog een keer seaworld

Gisteravond afgesproken dat we de laatste twee dagen de wekker niet meer zetten. We hebben alles van ons wensenlijstje gedaan en wat we nu nog gaan doen is wat herhaling dus mogen we ook wel wat langer slapen.
Toch hoor ik mijn moeder alweer om 7.30 opstaan. Ik draai me nog even om maar een uurtje later zijn Sophia en ik ook wakker.
Lekker rustig aan doen en terwijl ik blogs van anderen aan het lezen ben krijg ik een whats apje van Kader of ik op facetime kan komen.
Dat heb ik dus meteen gedaan en na een uurtje op facetime te hebben gezeten gingen we lekker ontbijten. Na het ontbijt gingen we op weg naar Seaworld. We konden met onze discoverycove passen hier 14 dagen gratis gebruik van maken.
We hebben de vorige keer nog een paar dingen niet gedaan, die willen we nu gaan doen en er zijn nog wel wat dingen die we wel voor de 2e keer willen zien.
We komen rond een uur of 11 het park in. We beginnen met de wild arctic. Hier kan je zogenaamd met een helicopter naar toe (simulator) en er is nu helemaal geen wachttijd. Na de helicopter bezoek je de dieren van de noordpool. Ijsberen, walrussen en beluga whales.Of tenminste we zagen van alle drie deze dieren er maar 1. Weet niet of ze altijd alleen zijn? Anders vind ik dat wel zielig voor ze.
Toen we uit de Arctic naar buiten kwamen was de wachtrij inmiddels 3 kwartier. Sophia mocht hierna even spelen in Shamu's happy harbour, maar het klimmen in de netten bleek toch iets te moeilijk voor haar. Gelukkig kreeg ze hulp van 2 Amerikaanse vriendinnetjes zodat ik niet naar boven de netten in hoefde. Toen was t tijd voor de Orca show die we graag nog een keer wilde zien. We kozen dit keer plekken bovenin, ver weg van de soakzone want we hebben dit keer geen droge kleren meegenomen.
De show was weer prachtig, wat zijn het toch een bijzondere dieren. Na de show zijn we naar de Orca underwhater vieuwing geweest. We zijn hier nog nooit eerder geweest en t was ook heel indrukwekkend die grote dieren van zo dichtbij langs te zien zwemmen. Ondanks dat ze zo groot zijn, zijn ze ook heel sierlijk.
Toen we hier een poosje naar gekeken hadden gingen we naar show pets Ahoy. Dit zijn allemaal honden, katten (en een paar vogels, een varkentje, een stinkdier en een rat) die uit het dierenasiel komen. Het was een hele vrolijk show. We hebben er erg van genoten, vooral Sophia die helemaal dubbel lag om de grapjes. Vooral toen de hond een spandoek optilde waarop stond, can you do this Shamu. Ik moest haar natuurlijk uitleggen wat er stond maar toen ze het begreep, bleef ze erom lachen.
Na deze show hebben we wat gegeten en daarna zijn we in de skytower gegaan. Daar zijn we nog nooit eerder in geweest en het was wel eens leuk om Seaworld en om omgeving van zo hoog te zien.
Na de skytower ben ik in Manta geweest, terwijl mijn moeder en Sophia in het bijhorende aquarium hebben gewacht.
Manta is weer een super spannende achtbaan, waarbij je op je buik ligt. Het stukje waarbij je op je rug liggend over de kop ging vond ik wel een beetje eng, maar verder was t erg leuk.
Toen ik uit Manta kwam ook even t aquarium bekeken en toen gauw door naar de dolfijnenshow blue horizons.
Deze show blijft mooi, hoe vaak ik m ook zie, hij gaat nooit vervelen.
Na de show doorgelopen naar de roggen en weer een keer visjes gekocht om ze te voeren. Sophia heeft t ook een keer geprobeerd maar schrok wel erg toen de rog de vis uit dr hand slobberde. Aaien vindt ze leuker terwijl ik ze voer.
Na de roggen naar de dolfijnen under water vieuwing. Net als bij de orca's hier ook een poos blijven staan en van de dolfijnen genoten.
Als laatste nog even naar de zeeleeuwenrots en toen verlieten we t park. We wilden weer eens in een restaurant eten. We kozen de Olive garden op de international drive. Ik heb hier veel goede dingen over gelezen. Bovendien maken we er al de hele vakantie grapjes over omdat de moeder van Howard van de big bang theory hier wilde gaan eten en dan met dat accent riep I want to go to the olive garden.
Sophia en ik hebben heerlijk gegeten. Mijn moeder vond t toch iets tegen vallen.
Daarna lekker naar huis en de rest van de avond weer van ons heerlijke huis genieten.
Morgen is onze laatste volledige dag en gaan we vooral dingen inpakken en regelen en voor de rest zien we wel wat we doen.
Echt jammer dat het er al weer bijna op zit. Die vier weken zijn voorbij gevolgen. Natuurlijk missen Sophia en ik Kader wel maar het zou leuker zijn als hij nu hier heen kwam en de vakantie gewoon weer van begin af aan kon beginnen... Maar ja dat kan nou eenmaal niet..









7 opmerkingen:

  1. Leuk herhalingsdagje Seaworld, wilde dit vandaag doen, maar ben nog niet helemaal opgeknapt. Morgen willen we dan Aquatica en Seaworld doen. Veel plezier morgen, gr Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lekker dagje SeaWorld, doen waar je zin in hebt. Zijn er al bijna 4 weken om?
    Geniet nog lekker van de laatste dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja de tijd vliegt in florida!! Maar toch weer heerlijk genoten van sea world.
    Groetjes de moolenschotjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De tijd gaat gewoon veel sneller in Florida, afschuwelijk hè hahaha. Mooie dag weer en dat gezichtje van Sophia boven dat bord spaghetti is zó leuk!
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Flinke hap pasta, Sooph!
    Aaaah beluga whales. Wat zijn dat toch mooie dieren. Nummer twee in mijn top twee! ;)

    Ik vind het balen voor jullie dat jullie bijna weer naar huis mogen. Maar ik weet zeker dat Kader daar erg blij mee is. En ik ook natuurlijk! Ik kom z.s.m langs!

    Geniet nog even en alvast een veilige vlucht terug.
    Dikke kus!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie herhaling in SW, altijd leuk.
    Nog 2 dagen genieten!
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat gaat het snel hè. Voor je het weet zit je weer thuis en in het gewone ritme.
    Geniet nog even van jullie dagdief waarschijnlijk nu ook al weer voor de helft om is.

    BeantwoordenVerwijderen