zondag 4 augustus 2013

onderwater camera overleden in Typhoon Lagoon

Na de zware maar mooie dag van gisteren moesten we vanmorgen even bijtanken. Sophia werd wel om 8.15 weer wakker maar ze is lief gaan spelen met haar nieuwe Jessie pop en ik werd iets voor 9en wakker. Lekker rustig t blog erop gezet en ontbeten. Daarna vertrokken we rond 10en naar een waterpark. In de eerste instantie wilden we naar blizzard beach maar toen vroeg Sophia of we ook naar Typhoon lagoon konden want ze vond de superwave zo leuk. Ok dat kan best, maakt ons niet echt uit.
We moesten nog even terug want we waren de kaartjes vergeten, pffff maar om 10.45 kwamen we in Typhoon Lagoon aan. Bleken we toch wat vergeten, namelijk de refill beker. Nou ja dan maar een keer zonder.
Bij de shark reef vonden we een plekje in de schaduw en toen begonnen we met onze hobby, de lazy river. 2 rondjes dit keer, heerlijk lekker dobberen en de voetjes rust geven.
Na 2 rondjes was t ineens heel druk in de lazy river dus dan is t tijd om uit te stappen. We hadden wel trek in iets en kochten een lekkere funnelcake, dat is echt een van onze favo Amerikaanse snacks.
Ik maakte hier nog een foto van een om kalkoenpoot bedelende ibis, maar achteraf bleek dat mijn laatste foto met de onderwatercamera.
Nadat we uitgegeten waren ging ik een rondje in de slush n gusher, (waterachtbaan) terwijl mijn moeder met Sophia in het zwembad bleef.
Daarna gingen we een rondje doen op een glijbaan met banden. De familieraft had een te lange wachtrij dus kozen we maar Keelhaulfalls.
In de rij voor Keelhaulfalls pak ik mijn cameraatje om een foto van Sophia in haar band te maken en zie ineens dat ie volgelopen met water is. De sluiting waar geheugenkaart en batterij zitten heeft niet goed dichtgezeten.
Ik baal er heel erg van, want ik heb altijd zo veel plezier van mijn onderwatercamera. Ik hoop dat ie straks in Nederland nog te maken valt...
We lopen nog een keer terug naar onze plek om ons weer in te smeren en even in de schaduw te zitten en dan gaan we tot Sophia's vreugde eindelijk naar de grote golf.
Binnen een paar minuten heeft Sophia vriendschap gesloten met twee Nederlandse jongetjes. Ze zoeken elkaar steeds weer op en stoeien wat af. Er gaan heel wat golven voorbij voor we er eens mee stoppen. Het is 15.30 en we vinden het mooi geweest. Sophia maar ook de jongetjes vinden het jammer dat we weggaan. Ja jammer voor hun maar het is taxfree weekend en er moeten dus nog wel inkopen gedaan worden.
Douchen, aankleden en naar de Premium outlets dit keer aan de international drive.
We bedenken dat t wel een keer leuk is om een rondje over de international drive te rijden. Maar daar hebben we al snel spijt van want het staat hier helemaal vast. Dan begint het ook nog eens keihard te regenen. Sophia gebruikt de tijd dat we toch in de file staan voor een powernap.
Na meer dan een uur komen we eindelijk bij de outlets aan. Het is zo vreselijk druk dat de auto's zelfs helemaal in de bermen en langs de weg geparkeerd staan. We besluiten t toch te proberen en na een stukje rijden vinden we toch nog een plekje op de gewone parkeerplaats.
Nu kant t voortzetten van t shoppen beginnen. Het is inmiddels al 17.00.
We lopen eerst wat winkels binnen zonder iets te vinden. Maar al snel gaat t de goeie kant op. Bij Guess koop ik eindelijk een nieuwe zonnebril.
Daarna zien we een winkel met swimwear en mijn moeder heeft nog steeds zwemkleding nodig. Ze vindt twee mooie setjes.
Hierna zie ik de winkel New Balance, waar we op verzoek van Manon nog twee paar schattige babyschoentjes kopen.
Manon, Hugo en Bram, we doen jullie deze cadeau, foto volgt later.
Daarna gaan we bij Calvin Klein naar binnen waar ik een mooie blouse vind en een overhemd voor Kader.
Daarna naar Tommy kids waar we in de uitverkoop twee badpakken en een t shirt voor Sophia kopen. Met het vele zwemmen hier en de zwemlessen in Nederland kan ze die wel gebruiken.
Als laatste gaan we naar Gap waar ik (alweer) voor Sophia een vest en een trui koop. Nu zijn we best weer moe en het foodcourt is dichtbij dus we halen wat Chinees en rusten wat uit, daarna zoeken we de auto weer op en staan weer vreselijk in de file waardoor we toch weer later thuis zijn dan gepland.
Sophia meteen door naar bed want morgen gaan we naar Bush gardens. Ik ben daar nog nooit geweest dus ben benieuwd.
Vanwege het overlijden van de onderwatercamera (de gewone camera had ik niet mee) slechts 1 foto vandaag.

3 opmerkingen:

  1. Wat een pech van je camera, misschien even langs de Best Buy, daar kun je wel eens een mooi koopje scoren.
    Zou toch jammer zijn als je het "thuisfront" niets meer kunt laten zien.
    Veel plezier morgen in BG!
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb mijn gewone camera nog hoor, kan alleen nu niet meer in t water foto´s maken. Dus vandaag gewoon weer foto´s.

      Verwijderen
  2. Jammer van je camara maar toch weer een heerlujke dag gehad morgen veel plezier in BG het is daar prachtig!!
    Groetjes de moolenschotjes

    BeantwoordenVerwijderen