maandag 5 augustus 2013

Naar Bushgardens

Vanmorgen een kwartier voor de wekker zou gaan werd ik wakker van een plof, was Sophia uit bed gevallen. Het bed is zo groot dat ze er regelmatig helemaal door heen rolt, maar nu rolde ze er dus uit. Nog een kwartiertje liggen doezelen en toen op staan en alles klaar maken om naar Bush Gardens te gaan. Bush Gardens ligt in Tampa, wat ongeveer 100 km van ons huis is.
Toch verloopt t ritje erheen vlot en om 1000 rijden we de parkeerplaats op. Ook hier kan je met een trammetje van de parkeerplaats naar het park toe.
Bij de ingang staan figuren van Madagascar waar Sophia natuurlijk meteen mee op de foto wil.
We komen binnen in het gedeelte van Marokko. Omdat we vaak in Marokko geweest zijn vind ik dat altijd erg grappig. Ik moet zeggen dat het Marokko gedeelte in Epcot wel beter leek.
We zijn nog nooit eerder in Bush gardens geweest dus dit is helemaal nieuw voor ons en ik moet ook regelmatig op het plattegrondje kijken.
We lopen wat rond en het is lekker rustig in dit deel van het park. Ik heb in blogs van anderen wel eens gelezen over Rhino Rally en dat lijkt me wel leuk om te doen.
Het is een safari ritje over hele hobbelige wegen en door grote plassen met water. Ik heb geluk want ik mag de navigator zijn en voorin zitten. 
Het is een leuke safari maar wel erg kort, de safari in Animal Kingdom is leuker.
Na Rhino Rally bekijken we wat dieren. Zoals de alligators en de grote schildpadden. Het ziet er allemaal heel erg mooi uit hier. We stappen in de trein die een rondje door t park maakt en vanuit de trein kun je ook nog allemaal dieren zien. Heel leuk. De bedoeling was alleen een heel rondje zodat we daarna om 12.00 in het Marokko gedeelte een show kunnen gaan bekijken.
Maar bij de een na laatste halte is het treintje stuk en moeten we lopen. We halen de show net op tijd en omdat t een hele grote zaal is hebben we nog een redelijk goede plek ook.
Wat een mooie show hebben we gezien. Het was een schaatsshow maar dan stelden de schaatsers dieren van verschillende leefgebieden voor. Ook waren er acrobaten en allerlei soorten poppen. Er was een scene met een Afrikaanse savanne, een onderwater scene, een pool scene en een jungel scene. Allemaal prachtig gemaakt. Ook deden er allerlei levende dieren in mee zoals vogels, een lynx en sledehonden. 

Na deze show hebben we trek in iets lekkers en eten we een watermeloen en een stukje cheesecake. Terwijl we hier zitten te eten begint t regenen. Als we klaar zijn met eten is het weer droog en lopen we verder. Terwijl we lopen begint t alweer te regenen. We zien dat allerlei achtbanen gesloten zijn door t weer. We lopen over een prachtig deel met gorilla;s en chimpansees. Wat zien de dieren verblijven er hier schitterend uit! 
Daarna lopen verder naar de kangoeroe waar over een kwartiertje het voeren begint. We lopen wat rond en kopen een bakje groente voor de kangoeroes. Sophia voert en aait de kangoeroes die wel eerst door de verzorgster wakker moeten worden gemaakt. Als ze eenmaal wakker zijn beginnen ze wel snel te eten en al snel is t bakje leeg.
We lopen nu door de naar voorstelling van Madagascar, die show vond ik wat tegenvallen. Alleen maar wat figuren van madagascar en wat dansers. Sophia vond t wel leuk, t is was ook echt een show voor de kinderen.
Na de show van Madagascar wil Sophia naar het sesamstraat gedeelte. Als ze daar net een attractie (een rit in een autootjes van graaf tel) heeft gedaan worden alle attracties alweer ontruimt door het weer.
We lopen het sesamstraat gedeelte weer uit richting Lory Landing die ook gesloten is. We gaan hierbij op een bankje zitten en zien dan dat lory landing weer open gaat. 
We gaan naar binnen maar kopen geen bakje nectar. Ik vind 5 dollar voor een bakje nectar wel erg veel geld. Zeker omdat ik weet dat t bij avifauna maar 50 cent kost. 
Gelukkig is er alleen doorheen lopen ook leuk.
Daarna lopen we terug naar sesamstraat. Het ziet er leuk uit er zijn allerlei klimgedeeltes en kleine attracties. Maar ik erger me wel hoe overdreven langzaam alles gaat wat betreft instappen etc. Een ritje in zo'n kinderattractie met maar 5 kinderen voor je duurt toch al gauw een half uur. 
Om 16.30 vind ik t mooi geweest en ik roep Sophia.
We lopen naar de boomstamattractie waar ik met Sophia in ga, Gelukkig zijn we snel aan de beurt en we worden al helemaal niet nat.
Daarna bekijken we de tijgers en orangoetangs. Weer kijken we ervan op wat een schitterende omgeving het hier is.
Nu gaan we de congo riverrapids in. Voor 50 ct heb je een kluisje voor je spullen. Dat doen we maar als je ziet hoe nat de mensen eruit komen.
We zijn al heel snel aan de beurt. In de eerste instantie word ik niet zo nat. Mijn moeder en Sophia en een paar andere mensen wel. Maar vlak voor het einde varen we onder een waterval door en kletsnat! Omdat we toch doorweekt zijn en er bijna geen rij is gaan we nog een keer. Deze keer zitten we oa in de boot met een spaanstalig meisje met haar vriendje. Het meisje heeft een knuffeltje bij zich wat ze net ergens had gekocht. Sophia ziet t en zegt meteen al tegen mij, wat zonde van die knuffel he mama.
We gaan met het bootje de bocht om en de telefoon van het meisje gaat. Meisje neemt gerust op en gaat terwijl we met t bootje de ene golf water na de andere binnen krijgen rustig zitten bellen. Dan gaan we met t bootje door de waterval en is t meisje inclusief mobiel en kunffeltje drijfnat. Ze ziet er niet meer zo vrolijk uit als voor ze er in ging. Nou ja eigen schuld denk ik. 
Nu zijn we wel nat genoeg en gaan we ons omkleden want ik had voor de zekerheid al droge kleren mee. Na het omkleden gaan we eerst eens wat eten en dan zien we dat t cabinebaantje het eindelijk doet. Die was de hele dag al kapot.
Via allerlei dieren, leeuwen, stokstaartjes enz gaan we hiervoor in de rij. Leuk om met ondergaande zon in een cabine liftje te zitten die over de savanne gaat. 
Aan de overkant stappen we uit maar gaan gewoon weer in de rij voor de weg terug want we hebben geen zin om te lopen. 
Als we eruit komen kijken we nog een poos naar de achtbaan Cheetahunt. Ik twijfel even of ik er in zal gaan maar ik heb geen zin om in mijn eentje te gaan
Bush gardens heeft heel veel achtbanen, de een nog enger en spannender dan  de ander maar ik heb er deze geen een geprobeerd. Er waren dan ook genoeg andere leuke dingen.
We besluiten niet tot t vuurwerk te wachten maar naar huis te gaan. Als we richting uitgang lopen komen we nog op een pleintje waar kinderen aan het hoelahoepen zijn. Dat wil Sophia ook. Hoewel ze t nog moeilijk vindt doet ze een kwartier lang mee. De dj gooit ondertussen met kralenkettingen en Sophia heeft er 3 gevangen.
Nu willen we toch echt naar huis en met het trammetje komen we al snel bij de auto aan. De terugreis verloopt ook lekker vlot en voor 10en zijn we weer lekker thuis.
Morgen beginnen we met uitslapen en uitrusten en gaan daarna naar Kelly Park.










5 opmerkingen:

  1. Wat gaan de dagen toch snel hè! Veel plezier in Kelly Park.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke dag en Sophie staat schattig op de foto's;-)
    Have Fun!
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie witte jurk Sophia!
    Lijk je nog bruiner in!
    Geniet nog he van de laatste dagen! !!
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer helemaal bijgelezen, is een hele klus want er zijn een hoop updates na 3 dagen. Jullie hebben in ieder geval weer een paar topdagen achter de rug. Wel erg lange dagen. Wij vonden de rally in Bush Gardens ook wel erg kort.
    Nog heel veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke dag in Busch, wij gaan ook vrijdag als we weggaan uit de villa.
    Veel plezier morgen, gr Esther

    BeantwoordenVerwijderen