vrijdag 30 juli 2021

A Big Year

 Het lijkt wel hoe langer en uitgeruster ik hier ben, hoe langer ik slaap. S avonds val rond 22.45 in slaap maar 's morgens slaap ik steeds langer door, ik kan dan wel op staan maar denk dan ach nog even. Mijn moeders ritme blijft hetzelfde maar die ligt in een andere kamer en Sophia die moet ik altijd wakker maken, hoelang ik zelf ook slaap. Pas om 8.45 was ik vanmorgen wakker en toen wel een beetje opschieten om naar de ontbijtzaal te gaan. Het meisje van de eieren was er niet, maar omdat t al wat later was kon de eierjongen het wel bijbenen. 

Bij onze kamer zitten steeds leuke vogeltjes, iets groter dan een kolibri en met een geel borstje, ze heten Suikerdiefje en dat klopt ook, ze zitten op alles wat zoet is. Nu had onze buurman een suikerzakje op zijn balkon laten liggen en daar zat een suikerdiefje op. Ik probeer ze al tijden te fotograferen maar ze zitten steeds niet stil en zijn weg als ik de foto maak, nu was ie zo druk bezig met het suikerzakje dat t eindelijk lukte. 

Zo die heb ik binnen voor mijn Big Year. (van die film van die mannen die binnen een kaar zoveel mogelijk vogels willen zien)


Dan het gebruikelijke verhaal van water halen, flesjes vullen, strand spullen pakken en naar de auto. Vandaag gingen we naar een strandje heel dichtbij waarvan we eigenlijk dachten de eerste dag met het busje er heen te gaan, Daaibooi. Dus deze keer het weggetje naar rechts in plaats van naar links. We kwamen eerst langs de zoutbaai bij het Jan Kockhuis en omdat we nu een auto hebben konden we daar even uitgebreid kijken.



We zagen nu geen flamingo's en dus reden we een stukje verder. Hier stond een hele groep, heel dichtbij! We hadden geluk volgens andere Nederlanders die hier ook waren gestopt. Mooi die tellen ook mee voor mijn Big Year.


Na de flamingo's spotten reden we door naar het strandje, bij de parkeerplaats vlogen ook twee Carracarra's dat zijn roofvogels die je ook in Avifauna hebt. In Avifauna doen ze mee met de vogelshow, dan liggen er allemaal stenen met stukjes vlees eronder maar het meeste is door de kraaien al weggejat en dan komt die Carracarra en die gaat dan al die stenen omdraaien. 
We zien ze hier steeds vliegen of langs de weg zitten maar dan zijn er auto's achter ons dus ik heb maar geen foto van de Carracarra voor mijn Big Year, we hebben nog een paar dagen misschien lukt het nog. We zien ook nog een kat en Sophia geeft hem/haar een handje kattensnoepjes die we voor deze zwerf/strandkatten hebben gekocht.

Daaibooi is alweer een prachtig strandje, ik val elke dag in herhaling, elke keer weer een mooi strandje al was die van gisteren de absolute nummer een. Hier staan allemaal rieten huisjes en parasols daar mag je gratis gebruik van maken. Een ligbedje moet je wel huren. We vonden ze wel erg duur maar achteraf bleek dat er borg op zat als je ze terug bracht. Gelukkig had iemand ons daarop geattendeerd toen we weggingen.
Bij het verhuur van de ligbedjes en snackbar hangen schalen suikerwater, vol met suikerdiefjes, was ik zo trots dat ik er vanmorgen 1 had gefotografeerd, nu had ik een hele zwerm. 




Toen we lekker geinstaleerd waren onder ons hutje zag ik nog twee vogels die wel op de foto wilden.




Er vliegen ook steeds groene parkieten rond maar die zijn zo wild, die willen niet op de foto. We zitten zo lekker op ons bedje in de schaduw van ons rieten hutje dat we niet eens meteen gaan zwemmen, we blijven nog even lekker zitten. Maar na een tijdje vind ik het zonde en ga het water in. Eerst Sophia en ik zwemmen, dan mijn moeder en ik snorkelen, dan mijn moeder en Sophia, zwemmen en snorkelen.

Van de vissen kan ik ook wel aan een Big Year beginnen, je ziet er zo ontzettend veel, ik weet alleen van de meeste niet hoe ze heten. 





Na het zwemmen blijven we nog even lekker op onze bedjes liggen en ik val alweer in slaap, niet heel diep maar t slaapt wel lekker op zo'n bedje aan t strand.

Om even voor 4en stoppen we ermee. We moeten eens pinnen en tanken, ik vul op maps.me een atm in, Ik dacht die stuurt ons wel naar Terra Cora, het eerste dorp van betekenis maar nee over allemaal wel hele leuke weggetjes zijn we ineens een stukje weg en zijn we landhuis Dokterstuin, een mooi oud landhuis met een restaurant erin maar geen ATM, het dorpje even verderop heet trouwens Pannekoek, vond dat ik dat toch even moest vermelden.

Dan maar alsnog naar Terra Cora, we pinnen en tanken en dan naar ons hotel. De kamer is gelukkig gedaan maar ik zie ook 3 bedjes lekker in de schaduw en met een drankje gaan we daar lekker zitten lezen. 

Dan is het tijd om te eten, mijn moeder wil buffet en Sophia pizza. Dus eerst naar t buffet, ik besluit toch ook voor de pizza te gaan, neem alleen wat tortilla chips met pulled pork mee. En als mijn moeder t op heeft naar ons lievelingstafeltje bij de pizzeria en dan weer een ijsje bij t buffet. Die counter gaat maar door, alweer een heerlijke dag!

2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's weer echt genieten iedere ochtend een blog die flamingo 's heel bijzonder

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Does Titanium have nickel in it?
    There is no doubt titanium sunglasses that the titanium wedding ring Titanium model is designed to improve the efficiency of an alloy, titanium white dominus price which the manufacturer titanium rod in femur complications offers in-house. samsung galaxy watch 3 titanium Titanium

    BeantwoordenVerwijderen