woensdag 21 juli 2021

En de counter staat op...

 Heerlijk geslapen, echt normaal slaap ik de eerste nacht heel slecht maar waarschijnlijk omdat we nu zo laat pas gingen slapen hebben we echt de hele nacht doorgeslapen. Mijn moeder is soms nog even wakker geweest maar zodra ze even ging lezen viel ze ook weer in slaap en Sophia en ik hebben gewoon doorgeslapen tot 6.30. Ik word wakker terwijl ik buiten de vogeltjes hoor en weer is het een heel ander geluid dan Amerika, Hawaii en al helemaal dan Europa. Het klinkt net als de dierentuin maar dat vond ik in Hawaii ook en toch zijn dit weer heel andere vogeltjes.

We zitten even rustig ons mooie balkon dat uitkijkt over 1 van de zwembaden en om 8.00 gaat t ontbijt buffet open. 




We gaan echt heerlijk ontbijten, er is vanalles. Je kan een gebakken ei of omelet laten maken, roerei en gekookt ei, pannenkoeken, french toast maar ook gewoon brood en kaas. En heel lekkere watermeloen en verse ananas. Tijdens t ontbijt valt er ook plotseling een stevige bui maar na ong 10 min is het weer helemaal droog.

Na t ontbijt maken we even een rondje over het enorme terrein van dit resort. We zien een opblaastuin (waar later op de dag stormbanen en luchtkussens staan) een heleboel zwembaden met allemaal verschillende glijbanen, een robotbar die je kan bedienen met je polsbandje en zelfs een soort van kermis terrein.

Na t ommetje halen we even een drankje en gaan we weer even op het balkon zitten en zien we een leguaan beneden bij ons balkon rondscharrelen, die wil natuurlijk even op de foto. Terwijl we zo heerlijk op het balkon zitten (er staat hier een heerlijke wind, ik zeg expres geen windje want het is echt soms best hard, maar t zorgt ervoor dat de temperatuur heerlijk is) zeggen we steeds tegen elkaar hoe heerlijk het hier is, hoe fijn het is dat we hier zijn, wat een geluk we hebben. Ja t is ook echt heerlijk hier.


We zien het nu iets drukker worden bij de ligbedjes, (je mag hier overigens geen bedjes bezet houden, dat is wel heel fijn! ) zoeken we ook maar eens bedje op en gaan lekker aan het zwembad zitten. Lekker zitten, lezen, zwemmen en Sophia op haar telefoon spelletjes en natuurlijk het contact met haar vriendinnen onderhouden. En weer zeggen we tegen elkaar hoe heerlijk t hier wel niet is.
We gaan van een aantal waterglijbanen af, er is ook een steile en Sophia en ik zijn aan het bedenken of we daar af durven maar hij is gesloten. Later blijkt dat ze om en om open gaan.
De blauwe glijbaan is ook erg leuk, hij is erg hoog en dan heb je een mooi uitzicht over de omgeving. 




We gaan lunchen, de keus is hier wat minder dan bij t ontbijt maar nog steeds prima. Het eten is niet de kwaliteit van Iberostar in Marokko maar is verder wel goed. Ik drink bij mijn lunch een biertje en het grappige is dat het plaatselijke bier hier polarbear heet. Een ijsbeer in de tropen dus! Na de lunch zoeken we ons plekje weer op en weer zeggen we hoe lekker dit toch is. Zegt Sophia ik ga een counter aanzetten want jullie blijven dit maar zeggen, jullie hebben echt al 100 keer gezegd. Maar ja de counter blijft vandaag ook doortikken want we zijn zo blij weer eens echt lekker op reis te zijn en hoewel we vorig jaar in Wenen en Bostallsee ondanks alle auto en weer pech we ook veel leuke momenten hebben gehad is dit toch nog meer genieten.

Er zitten hier heel veel leuke vogeltjes, een kleine geel zwarte die zo vlug is en niet op de foto wil, een bruin zwarte met een kuifje, kleine duifjes, een soort specht en zelfs een kolobri en als ik uitgezwommen ben probeer ik ze steeds te fotograferen, sommige lukken en sommige lukken niet. 




Om 18.00 zijn we weer op de kamer en om 18.30 naar t buffet. Ook nu geld het eten is ok, niet super of uitgebreid maar ok. Er zijn trouwens ook nog tussendoor allerlei snacks te halen, dit hebben we vandaag  niet gedaan maar t zag er wel lekker uit. Er is ook een alacarte en een bbq restaurant daarvoor hebben we een voucher en dan mag je er per verblijf 1 keer heen.
We hebben voor donderdag een auto gehuurd, donderdag moeten we sowieso onze antigeentest doen dus dan is het handig om daar een auto voor te hebben, is goedkoper dan met de taxi en dan gaan we daarna wat bezichtigen. Voor morgen hebben we de bus van het hotel gereserveerd naar het strand Daaibooi. 
Na het avondeten nog een rondje en terug naar de kamer, net als ik mijn computer heb geinstalleerd om het blog te maken zie ik allerlei lichtjes en hoor ik muziek, de kermis is begonnen. We gaan even kijken en eerst dachten we nog dat je hier wel apart voor zou moeten betalen, maar nee hoor. Sophia gaat 1 keer in een soort draaiend ding en heel veel keren in de botsauto's. 
Dan is het echt tijd om naar de kamer te gaan want we zakken allemaal in en ik moet t blog nog schrijven, Na een tijdje is de kermismuziek ook weer weg en is het weer heerlijk rustig. We vinden trouwens toch dat het hier vrij rustig is, ik denk dat het andere jaren wel veel drukker zal zijn en dat ze nu op ong 50% draaien. Volgens een vrouw met wie ik sprak was het vorige week nog veel rustiger. Nou nu nog even volhouden voor we gaan slapen het is nu 21.30 maar zoals ik al zei we zijn aardig ingezakt. En ik zeg t nog maar een keer om die counter door te laten tikken, wat hebben we een leuke reis! 





2 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat jullie zo genieten het ziet er ook allemaal super uit
    Laat de counter maar doortikken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk om te lezen weer jes. Wij genieten altijd mee. Ben erg blij dat het allemaal positief uitpakt. Kunnen jullie weer lekker een beetje opladen. Geniet lekker! En veel foto's maken voor ons!

    BeantwoordenVerwijderen