maandag 26 juli 2021

Deze knip is geen kapper

 Vanmorgen weer eens lekker rustig aan gedaan, bij de eieren stond niet het gebruikelijke meisje die altijd onze eitjes maakt. De jongen die het nu deed, deed het echt om de beurt dus t duurde een beetje langer dan normaal maar t was weer lekker.

Naar de kamer, strand spullen inpakken en naar de auto. Vandaag stond het strand de grote knip op het programma (en ja je hebt ook nog een kleine knip) We reden weer de weg richting westpunt maar dit keer moesten we een paar afslagen eerder eraf. Over piepkleine weggetjes die een helling hadden van 17% het leek wel de achtbaan, kwamen we plotseling bij een hele grote en moderne parkeerplaats, maar hij was helemaal vol. Gelukkig konden we bij een extra parkeerterrein staan. Eerst zag je het strand van bovenaf, er was ook een rots waar (voornamelijke lokale) jongeren vanaf sprongen. Sophia wou dit eigenlijk ook maar ik vond het geen goed idee.




Beneden op het strand was het al aardig vol, we vonden nog net 1 parasol en de man van de bedjes verhuur kon nog 1 bedje voor ons vinden waar we om de beurt mee deden. Dit is een echt een strand waar veel locals komen, overal waren mensen met grote groepen aan het bbqen, muziek aan het luisteren, eten, drinken en zelfs matrassen waar kinderen middagdutjes op deden waren mee. Als eerste ging ik met Sophia de zee in, het is hier voornamelijk een zandstrand maar aan de kant van de rotsen kun je prima snorkelen, Sophia vond dit niet prettig en dus ging ik met haar gewoon zwemmen, ondertussen is het water zo helder dat ik wel af en toe een vis gewoon kon zien zwemmen. En ook op de rots aan de andere kant sprongen allerlei jongens naar beneden. Je kon op deze plek alleen komen door een klim dwars door de cactussen of door via een ijzeren ketting tegen de muur omhoog te klimmen. We zagen daar tussen de cactussen ook nog leguanen zitten die zich af en toe een stukje lieten vallen als er weer een jongen of man (meisjes sprongen niet aan deze kant, die sprongen van het muurtje bij de parkeerplaats) tussen de cactussen naar boven klom. 



Hierna ging Sophia op het bedje zitten en ging ik met mijn moeder langs de rotsen snorkelen. We zagen weer allerlei mooie vissen en mooie koralen. 






Toen ik uit het water kwam werd ik aangesproken door een mevrouw met een klein meisje of er sterkte stroming was en of ze met haar dochter daar ook kon snorkelen, er was nauwelijks stroming dus dat moest makkelijk kunnen. Daarna hebben we nog een tijd gezellig gepraat over snorkelen, duiken, reizen in diverse landen, heel gezellig.

Toen gingen mijn moeder en Sophia zwemmen en ging op het bedje, daarna weer ik met Sophia zwemmen en mijn moeder op het bedje en daarna ik met mijn moeder. En ondertussen was het een gezellige boel op het strand met overal Caribische muziek. En het was heel druk, niet alleen waren alle bedjes bezet het hele strand en het stuk in zee waar je makkelijk kon staan waren heel vol. Normaal zijn wij meer van de rustige natuurstranden, dit was zeker ook een natuurstrand maar zeker niet rustig en toch was t een geweldig strand en hebben we echt genoten.

Toen we weggingen was niet alleen de gewone parkeerplaats en de extra parkeerplaats vol maar stonden mensen ook op stoepen, op de bushalte op plekken in het midden van de weg zodat je er nog wel langs kon rijden, overal auto's en ook onze plek werd meteen weer bezet.

We reden naar het hotel waar we om 17.00 aankwamen. We namen eerst een ijsje want natuurlijk was onze kamer weer niet klaar. We gingen even op een bedje aan het zwembad zitten en Sophia ging nog even zwemmen. Om 18.00 was ze klaar en gingen we douchen. Daarna weer lekker naar t pizza restaurant en dit keer met de camera want er is daar zo'n mooi uitzicht en dat met de zonsondergang, een lekkere pizza en een rose. Na het eten kwam er een leuke band die wisselend populaire muziek met Caribische muziek speelde, het was heel gezellig. 





1 opmerking:

  1. Prachtig strand! Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben.

    BeantwoordenVerwijderen