dinsdag 20 juli 2021

Reizen wat heb ik het gemist

Vanmorgen rustig wakker geworden en de laatste spulletjes ingepakt. Wat is ons huis toch stil zonder onze Pim, maar ze heeft t naar haar zin bij Els want we hebben de eerste foto al gezien, ze heerlijk op een poppenbedje.

Mijn moeder kwam om 10.00 en Kader bracht ons met zijn mooie taxi naar Schiphol. Daar namen we afscheid en begon de reis.

Bij de balie van KLM werden alle papieren gecontroleerd en gelukkig alles was goed gekeurd en we konden naar security daar was t heel rustig en we hoefden geen apparatuur uit de tassen te halen en geen schoenen uit dus dat ging lekker vlot.

We kwamen dus in de terminal voor internationale vluchten en daar was t helemaal niet druk. De meeste vluchten gaan deze keer toch binnen Europa.

We begonnen op verzoek van Sophia bij de Starbucks, een frappucino zonder koffie wilde ze graag drinken.

We hadden echt alle tijd en we hebben rondgehangen, wat gewinkeld (voor de eerste keer sinds jaren ook echt iets gekocht in de taxfree shop) en toen nog naar de Mac en een poosje wachten bij de gate, was wel gek om door zo'n lege gang te lopen er gingen echt maar een paar internationale vluchten.

Onze vlucht was dan wel weer zo goed als vol en tot aan de andere gate die niet gebruikt werd zat t vol met mensen.

Toen begon om 14.45 het boarden, terwijl we in de rij stonden zagen we een Audi aankomen rijden die voor de trap van het vliegtuig stopte, het bleek Barry Hayes te zijn die met gitaar en al door een priveingang naar binnen kwam.

Nou toen was ook t gewone volk als wij aan de beurt en we namen plaats op rij 41, een rij van 3 aan het raam. Het was echt een heel groot vliegtuig want achter ons was ook nog een hele groot gedeelte met allemaal rijen en wij waren al op rij 41.

De vlucht ging voorspoedig er kwam regelmatig eten wat wel aardig was, we hadden ook nog onze eigen kipburgers mee. We keken meerdere films. (ik heb de nieuwe Witches, Nomadland en Come Away gezien) Sophia heeft voornamelijk Angry birds gespeeld. In principe moet je de hele vlucht je mondkapje ophouden maar de meeste mensen en ja heel eerlijk ik ook hadden m na een tijdje alleen op de kin en alleen goed op als je naar de wc ging. Na een poosje werd t ook bloed en bloed heet op de plek waar ik zat, de zon scheen steeds precies tegen mijn raam en t was echt ongelooflijk heet, vest die we bij ons hadden speciaal voor in t vliegtuig was dus niet nodig geweest.

Om 19.00 Antiliaanse tijd kwamen we aan (23.00 in nl) door de immigrations, weer alle gezondheidsverklaringen van stal en daarna in de rij voor customs want ze wilde je koffers nog controleren maar plotseling vonden ze dit toch te lang duren en mocht ineens iedereen doorlopen.

We wilden eigenlijk eerst pinnen maar konden geen geldautomaat vinden, er kwam al direct een taxi regelaar op ons af en we spraken met de chauffeur af dat hij ons eerst naar een pin automaat bracht, dat bleek in een hotel en daarna naar ons hotel.

In het donker want om 19.00 was de zon al onder gegaan reden we dus naar ons hotel met de taxi. Daar hadden we een beetje pech want net voor ons was een bus van Corendon aangekomen en er mocht maar 1 gezin per keer de receptie in. Dat was dus flink wachten, terwijl we wachten praatten we wat met een grote familie die hier al voor de 4e keer kwam.

Nu eindelijk naar de kamer, twee aparte slaapkamers, een hele mooie badkamer en een groot balkon dat uitkijkt op t zwembad. Morgen maken we een rustdag van op het resort en volgen ook de foto's. Het is nu 22.26 en in nl 4.26 dus nu maar eens gaan slapen. Het is gek maar we lijken wel helemaal over de slaap heen.

1. O wat leuk nu al een blog ik was zo benieuwd
    Lekker dat jullie er nu zijn en hopelijk goed geslapen hebben
    Wat een toestand met die Barry en die Audi had ik wel willen zien echt Haagse Bluf. veel plezier vandaag