zaterdag 9 juni 2012

Marrakech

Vandaag hebben we een leuke maar drukke dag.
Na het ontbijt rusten rommelen Sophia en ik wat op de kamer terwijl Kader dingen aan het regelen is. Als hij terug komt gaan we lekker met zijn drieen zwemmen. Helaas na een tijdje valt Kader aan de rand van t zwembad en haalt zijn polsen open. Niet gevaarlijk ofzo maar zwemmen is voor hem vandaag afgelopen. Sophia en ik zwemmen nog wel wat tot het lunch tijd is.
Daarna gaan we naar het station van Marrakech want daarin zit een schattig (duur) kinderwinkeltje waar ik namens mijn moeder iets voor Sophia mag uitzoeken. We nemen de taxi wat niet gehoeven had want het station zit bijna bij ons om de hoek maar dat wisten we niet. In het winkeltje koop ik een schattig hello kitty setje t shirt en broekje voor Sophia namens mijn moeder en Kader koopt een petje voor Sophia. Daarna eten we de lunch bij de Mac dat wilde Sophia heel graag. Even teruggelopen naar t hotel om de aankopen daar neer te leggen en mijn telefoon op te halen want die was ik vergeten.
Daarna namen de taxi naar het grote plein van Marrakech om het nu overdag te zien en om de souks te bezoeken.
We struinen hier lekker rond en kopen cadeautjes en dingetjes voor ons zelf. Het is jammer dat we een beetje moe zijn en een druk programma hebben anders kon ik me hier langer vermaken, hadden we de soeks wat dieper in kunnen gaan om nog betere prijzen te betalen maar ik ben toch tevreden over onze aankopen.


We nemen de taxi naar het hotel hebben iets langer dan een uurtje om uit te rusten en voor Kader om naar een voetbalwedstrijd van Marokko te kijken.
Daarna kleden we ons om want we worden door een busje opgehaald om naar de avond show Chez Ali te gaan.
Ik ben hier al twee keer eerder heen geweest maar vindt het zo leuk dat we er nu weer heen moesten en de volgende keer dat we hier weer komen wil ik weer.
De rit in het busje duurt vrij lang en Sophia valt in slaap.
Als we aankomen staat er een lange rij mannen op paarden op ons te wachten. Helaas zijn we dit keer met een andere groep mensen van het hotel en moeten we bij de gids blijven en kunnen we niet wat achter blijven voor film en foto's. Je loopt nu namelijk door een lange overdekte straat waar overal muziek/dans groepjes staan muziek te maken. Al die groepjes komen van een ander deel van Marokko hebben allemaal hun eigen klederdracht aan een maken hun eigen muziek.
Na deze lange straat kom je op de plek waar je gaat eten. Vorige keren was dat buiten maar nu schijnen ze het koud te vind 23 graden en zitten we binnen in een zaal.


We krijgen samen met andere mensen uit ons hotel een tafel, bestellen drinken en dan komt het eten. Eerst eten we harira, (marokkaanse soep) daarna een groot stuk gebraden lamsvlees, daarna een enorme schaal couscous en daarna een grote schaal fruit. Onder het eten komen een aantal groepjes de zaal binnen en maken muziek en dansen om je tafel, nodigen je uit om mee te dansen. Sophia mocht ook op de trommels slaan.
Na het eten verzamelt iedereen zich buiten rondom een soort arena waar dan kunsten met paarden worden gehouden en waar ook de verschillende muziek groepen in een grote parade overheen trekken. Sophia vond de muziekgroepen erg leuk en ook de kunstjes op de paarden maar helaas voor haar was hier ook weer het naast elkaar rijden en schieten en dat vond ze echt niet leuk, elke keer als ze schoten riep ze dat t nu genoeg was en dat ze liever naar huis wilde, maar ze had pech want wij wilden niet weg.
Op het einde vloog er nog een vliegendtapijt over (dat vond ze dan wel weer leuk) en was er vuurwerk op de muziek van Carmina Burana.
Op de terug weg nog een foto op ons plekje (hier maken we altijd even een foto)
Toen weer in het busje naar t hotel, Sophia sliep de hele weg en in het hotel konden we haar zo in bed leggen. Zelf viel ik ook meteen in slaap. Het was een drukke maar zeker ook leuke dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten