vrijdag 26 juli 2019

a little bit of everything

Geen wekker, gewoon slapen tot we niet meer moe zijn, maar rond 8en zijn we allemaal wakker.
We hebben nog een email over de autoverhuur dat ze niet snappen wat er is mis gegaan maar voor de zekerheid de auto's opnieuw hebben ingeboekt met nieuwe nummers. Ik kan in ieder geval voor Maui wel online inchecken dus t lijkt erop dat t nummer wordt herkent, kan hier nog steeds niet mee skip the counter want dan moet je naast inchecken je daar ook voor aanmelden maar we moeten ons nog steeds melden bij de balie maar ik ben allang al blij als we dit keer onze auto zonder problemen mee krijgen.
Dan gaan we weer bij de marketplace een ontbijtje halen. We willen dit eigenlijk weer op ons terrasje opeten maar die is vandaag in de volle zon en dat is te heet dus eten we op de kamer.
Dan gaan we met de auto naar het noorden. We willen gaan snorkelen bij Ainini beach, vorige keer hadden we hier goede ervaringen.
We kunnen lekker onder een boom zitten, het strandje is maar heel klein. De branding is echter ver weg en we zien veel mensen snorkelen dus we gaan ook het water in.
Er is weinig te zien, het is vooral zand.Ik herinner me van een vorige keer dat je eerst een stuk moest lopen en dat je dan bij t rif kwam, maar nu is al snel erg diep dus dan kan nu niet. Vorige keer waren we hier eind van de middag en nu is het ochtend..
Bij een paar palen in zee is wel een stukje rif en kunnen we wel wat leuke vissen en stukjes koraal zien. Er staat veel wind en je gaat zonder te zwemmen vanzelf vooruit, parallel aan de kust dus niet de zee in. Maar terug zwemmen lukt niet, je moet echt op t strand terug lopen zo sterk is de stroming en Sophia is er helemaal moe van.

Omdat er toch niet zoveel te zien valt en het zwemmen in de stroming best zwaar is, stoppen we er maar mee. We rijden een stukje terug en bekijken het uitzichtpunt van het Kilauea lighthouse. We rijden ook even naar beneden maar gaan niet de vuurtoren zelf in. Er vliegen hier heel veel vogels.

Dan rijden we nog verder terug en zien onderweg een leuk gekleurd hutje waar ze allerlei smoothies e.d. verkopen, dat gaan we eens proberen.
Je zit hier heel leuk met uitzicht op prachtige groene bergen, maar blijkbaar zijn de kippen hier minder vriendelijk.
Alle producten zijn 100% natuurlijk, in het begin was de smoothie even wennen omdat ie niet zoet was, maar hij was wel lekker.

We rijden nu weer verder naar de Opaeeka falls, deze zijn vlakbij ons hotel, klein stukje t binnenland in. Aan de ene kant zie je de watervallen aan de andere kant de Wailua river, er zijn allemaal mensen op aan het kayakken.

Dan een stukje verder, beetje richting vliegveld de Wailua falls, deze liggen in een mooi dal. We hebben bij beide watervallen geluk want we kunnen in een keer parkeren en hoeven niet eerst rondjes te rijden. Er vliegen hier ook weer veel witte vogels met een hele lange staart.

We gaan weer naar de hoofdweg en hadden een Macy's gezien en omdat we toch wat minder tijd op het strand hebben doorgebracht dan gepland hebben we hier best even tijd voor.
We zijn weer lekker geslaagd.
Dan gaan we terug naar t hotel, alle natte spullen opruimen en douchen en dan gaan we naar t restaurant naast ons hotel de LavaLava beach club. Tafeltjes in het zand, tussen de palmbomen, er treed een zanger op en een Hula danseres, we eten heerlijk, cocktail erbij, we nemen zelfs een dessert wat we meestal in Amerika niet doen. Maar wat een heerlijke sfeer en ook t eten is heerlijk. Tijdens t eten zien we wel een helicopter boven de zee vliegen en daarna nog een en daar hangt een touw aan met iemand eraan... we zien ook in de verte zwaailichten, ziet er niet best uit..
We hebben zelf een heerlijke avond gehad en langs het strand in het donker lopen we terug naar onze kamer. Morgen is onze laatste dag hier op Kauai, wat voelt Californie al weer lang geleden.

1. Dat ziet er uit als een top dag veel gezien gewinkeld en lekker gegeten de foto's zagen er weer schitterend uit
    Fijn dat het met de auto ook goed lijkt te gaan hoe is de temperatuur daar ?