vrijdag 19 juli 2019

the american brown striped bush peeper

Nou dat was weer een heerlijke nacht want om 2uur waren mijn moeder en ik allebei klaar wakker, Sophia sliep gelukkig wel door. Mijn moeder viel om 4 uur weer in slaap, ik een beetje dommelen en om 5.30 weer in slaap gevallen.
Tot 7.30 toen waren we allemaal weer wakker. We wilden lekker vroeg vertrekken en ergens onderweg ontbijten.
 De receptie was nog niet open, ik had al een mail ontvangen dat het een familie hotel was en ze van9 tot 9 open waren. Nou tot 9 uur kunnen we niet wachten hoor dus gewoon de deur dicht getrokken (we hadden gisteren al betaald) deden onze buren trouwens ook.
Dat ontbijten werd een lastige klus want al die dorpjes waar we door heen kwamen hadden geen restaurantjes.
Uiteindelijk in het dorpje Legget een winkel gevonden waar we het een en ander voor t ontbijt konden kopen want een restaurantje gingen we toch niet meer vinden.
Met een breakfast burrito, cinamon broodje, yoghurt en koffie konden we t wel even volhouden.
Deze winkel schijnt trouwens wereld beroemd te zijn :p
Hier was ook de afslag naar een klein weggetje naar het westen waardoor we op de 1 de kustweg zouden uitkomen.
We hebben de 1 tussen SF en LA al een aantal keer gereden maar dit stuk was nieuw voor ons.
Eerst dus dit kleine weggetje dwars door het bos, haarspeldbochtjes, beekjes, erg mooi.
Op een gegeven moment stak moeder met bambi de weg over. Ze waren lastig vast te leggen want ze doken meteen het bos in. Kleintje wilde nog bij moeder drinken maar moeder wilde eerst vluchten.

Na nog een stukje over dit leuke bos weggetje komen we op de 1. We hebben direct al een prachtig uitzicht!

Het weer is stralend maar nog wel fris, we hebben onze vesten nog even aan.
Dit stuk van de 1 is net zo mooi als de zuidelijkere kant, we passeren steeds mooie uitzichtspunten.
Er steekt nog een keer een hertje over, deze laat zich niet fotograferen. We zien ook heel veel gieren, een gaat er poseren laat zich wel op de foto zetten.

We rijden langs het plaatsje Mendocino, het ziet er hier heel gezellig uit en we zouden hier wel willen lunchen maar er is nergens plek om te parkeren.
We rijden verder naar het strandje tegen over het van Damme statepark. Sophia denkt dat ze er wel kan zwemmen, maar alleen in het water staan is al te koud. Ja haha dat wist ik wel.

We stoppen bij een uitzichtpunt waarvoor je eerst door een soort grasveld moet lopen. Hier zit een grappig vogeltje, elke keer als er iemand langs loopt geeft ie een piep. Sophia vraagt wat voor soort vogeltje het is, het is een vogeltje dat niet in Nederland voorkomt dus ik weet t niet en we verzinnen samen een naam. The American brown striped bush peeper!
Bij het uitzichtpunt vraagt een stelletje een foto van hen te nemen en daarna nemen zij een foto van ons drieeen.

We hebben dan wel honger en willen graag lunchen maar de eerste plaatsjes zien we niet meer dan wat winkeltjes en we willen nu wel graag echt wat lekkers eten.
Na een tijdje rijden komen we bij Point Arena, hier zijn huisjes te huur, er is een vuurtoren te bezoeken en er is een cafe. We kunnen binnen of buiten zitten. Buiten is het heerlijk! We zitten op een heerlijk terras en hebben een lekkere lunch. Ik heb calamaris, mijn moeder clam showder en Sophia een burger.Op het terras zit weer zo'n vogeltje maar nu niet in de bosjes maar op de grond dus is het de American brown striped ground peeper. Even later vliegt er ook nog een kolibri voorbij, zo leuk! Na het t lekkere eten weer  voldaan op pad.
Even voorbij salt point statepark stoppen we weer eens voor beach acces. Je moet flink naar beneden. Sophia kiest de kortere klimroute en mijn moeder en ik de veiligere langere route. Toen we nog boven stonden was het weer nog helemaal helder en zodra we op het strand staan trekt er een zeemist op.
De foto's zijn dus niet mislukt dit is mist!

Ondanks de mist is het helemaal niet koud! Er is hier ook grote groep kinderen op summercamp, ze gaan precies gelijk met ons weg en dat maakt t erg druk op t kleine paadje weer naar boven.
We rijden weer verder, we verbazen ons al een tijdje dat we helemaal geen zeeleeuwen of zeehonden zien, op de zuidelijke helft van de 1 zie je je die regelmatig en ook in Canada, maar hier zien we niks.
Na een poosje wordt de weg een beetje vervelend, haarspeld bocht na haarspeld bocht op hele grote hoogte dus je ziet ook niet veel. Net als ik t zat ben gaat de weg weer naar beneden en wordt de weg weer leuk. We zien zelfs ineens een hele troep zeehonden liggen. (geen zeeleeuwen) ook zijn er meeuwen, aalscholvers en pelikanen.

Vlak voor we de 1 afgaan en weer stedelijk gebied in rijden zien we bij een haven plaatje toch twee zeeleeuwen zwemmen, we kunnen niet stoppen maar hebben ze toch gezien.
We rijden nu stedelijk gebied in en moeten nog zo'n 75 km rijden. Tot Sophia's vreugde rijden we via de de Golden gate bridge San Francisco binnen, het gaat wel ineens regenen en het is ook ineens een stuk kouder.
Bijna bij t hotel zoeken we een subway op, we zijn best moe en we hebben vanmiddag uitgebreid geluncht. We nemen t broodje mee naar de kamer en willen vast tanken. Maar de benzinepomp vraagt hier 4.79 terwijl t tot net steeds 3.89 koste, dus we willen terug rijden, dat mislukt finaal en we rijden t hele vliegveld over en eindigen weer bij de diezelfde dure benzine pomp en geslurpt heeft ons bakbeest. Maar t was wel leuk om met zo'n enorme auto te rijden!Bij t hotel ruimen we alles uit de auto op en eten ons broodje. Morgen weer vliegen. Heb via mijn tel kunnen inchecken Sophia en ik naast elkaar en mijn moeder er 1 rij achter.
In de kamer het blog erop zetten en alle bagage weer opnieuw reorganiseren, morgen naar Hawaii, heb niet zoveel zin in het vliegen maar des te meer in de bestemming!

1. Zo daar ben ik hoor. Leuke foto's! Ik ben erg benieuwd naar jullie avonturen in Hawaï.