dinsdag 23 juli 2019

Geen zonnig welkom in Kauai

Nog even over gisteren wat ik ben vergeten op te schrijven. Toen we van het strand terug gingen stond er een enorme file, we dachten dat het was van allerlei mensen die van het strand terug gingen, maar na een tijdje zien we aan een van de strandjes waar we langs reden een heleboel mensen naar iets kijken, vanuit de auto (we staan toch in de file) kijken we ook, liggen daar op het strand 5 enorme schildpadden! Zo leuk en toen we t gezien hadden konden we doorrijden, weer eens een andere vorm van een kijkfile.

Vandaag dus heel vroeg eruit, om 4.45. Het is wel ruim genomen maar het is vanaf ons huis best een eind naar Honolulu, we moeten nog tanken, auto inleveren en Honolulu is best een groot druk vliegveld dus we willen er liever ruim van te voren zijn.
Het gaat allemaal best lekker, we zijn TSA aproved dus snel door de controle, daar blijkt wel iets mis met de tas van Sophia. We moeten even wachten en er komt iemand bij.. ze is wel heel aardig en ziet dat het de yoghurt is... oh ja die zijn we helemaal vergeten, we mogen kiezen of we terug gaan en ze opeten of achterlaten. We laten ze maar achter maar toch jammer.
Bij de gate zijn we de eerste. Dan halen we maar wat lekkers bij de starbucks en we gebruiken de free wifi.
Ons vliegtuig van Hawaiian airlines vertrekt netjes om 9 uur. Het wegvliegen boven Oahu is erg leuk. We vliegen over de westkust waar ons huisje was en we herkennen vanalles waar we steeds langsreden. Ook zien we die grote witte flats die vlak bij ons huisje waren en waarvan we bang waren dat we die per ongeluk hadden gehuurd, nu zijn ze een mooi herkenningspunt.
We vliegen even over zee en na een half uur landen we alweer op Kauai.
We hebben snel onze koffers, zitten snel in de bus van Alamo en daar hebben ze weer onze reservering niet. Weer de manager erbij en die kan de boeking wel openen maar de reserveringsnummers zijn fout. Hij waarschuwt vast dat ze voor Maui en Big Island ook niet kloppen en dat ie ons adviseert contact op te nemen met de travelagency. Dat zullen we vanavond zeker doen!
We kunnen onze auto uitkiezen en kiezen dezelfde auto als de vorige keer een fort fusion. We vonden m lekker rijden, de koffers passen erin en hij rijdt zuinig.
Zodra we de koffers in de auto hebben begint te regenen en terwijl we wegrijden begint het keihard te regenen. Het stopt ook niet meer met regenen. Het is te vroeg om naar ons hotel te gaan en de plannen waren om naar het stadje Hanalei te gaan dus doen we dit ook maar. Onderweg stoppen we bij uitzichtpunten langs de zee, de zee is vreselijk woest en donkere wolken erboven en regen.. het ziet er spannend maar tegelijkertijd mistroostig uit.

Koud is het niet, maar lekker in de regen kunnen we t ook niet noemen. We zien hier nu ook al de kippen rondlopen. Op Oahu waren veel kippen maar op Kauai zie je ze echt overal.
Een volgende stop is vlakbij Hanalei met uitzicht op de Taro velden in een vallei

Ook nu gaan we snel de auto weer in. In Hanalei is het nog uitgestorven, het zijn bovendien vooral eettentjes en om 11.30 vinden we dat wat te vroeg. We rijden dus nog iets verder noordwaarts, door een schitterende omgeving over kleine bruggetjes en allemaal jungle planten, bergen in de verte, stoppen we bij een strand. 2 jaar geleden zijn we hier ook gestopt en aan de overkant ligt een ligt een grot. Het spettert nog wel wat maar dat mag geen naam hebben dus stoppen we (we hebben geluk er is precies 1 parkeerplek) en lopen naar de grote. Uitgesleten in een enorme rots die helemaal begroeid is. Het ziet er heel mooi en bijzonder uit, het lijkt precies op de tekenfilm van de familie Robinson van vroeger.

We lopen ook nog even over het strand en krijgen dan wel honger dus rijden we terug naar Hanalei. Hier is een een gezellig centrum met winkeltjes en terrasjes. Een parkeerplek is weer een uitdaging maar als je een poosje rondjes rijdt over de parkeerplaats gaat er vanzelf iemand weg en nu dus ook.
Bij een gezellig terrasje eten we lekker burgers. Sophia een deluxe cheeseburger, ik een gorgonzola burger en mijn moeder een visburger. Het duurt alleen wel super lang voor we ons eten krijgen. Daarna lopen we nog door het centrum maar na een tijdje gaat het weer regenen en stappen we in de auto.

We rijden nu terug richting ons hotel, the Islander on the beach in Kapaa. Vlak voor ons hotel rijden we naar een foodland om wat te eten voor 's avonds te halen, terwijl we daar bij de frisdrank staan valt ineens de stroom uit, het is aarde donker. Na een paar minuten gaat de noodverlichting aan. Je kan nog wel boodschappen doen maar geen dingen die gewogen moeten worden. We hadden een lekkere salade willen nemen maar dat kan nu niet. We zien wel verpakte sushi en dat lusten we ook wel. Betalen moet cash.
Naar het hotel 1 km verderop is vreselijke file maar we komen er. We hebben een lekkere kamer op de begane grond, vlakbij de parkeerplaats en tegelijk kan je vanuit de hoek de zee zien.
We doen niet veel meer vandaag, zitten lekker op het terras voor onze kamer. Met mijn moeder loop ik nog even naar de winkels achter ons hotel en lachen om alle gekke souvenirs. Dan even langs ons eigen strand. Het is hoog water en er is bijna geen strand over, verder is zee vandaag super wild. het ziet er spannend uit maar ik hoop wel dat t van de week beter is. Vorige keer vonden we dit juist zo'n fijn strand. Het is nu trouwens wel sinds we zijn aangekomen droog!

We zitten de hele avond lekker voor onze kamer en horen de zee ruisen, heerlijk! Er komt ook nog even een kat aanlopen, die laat zich lekker door ons aanhalen. Hij heeft echt een leeuwenwelpen kopje, grappig! Wel heeft ie een knik in zijn staart een een kapot oor dus hij zal wel eens vechten. Maar voor ons is hij heel lief, geeft kopjes en loopt te spinnen. Sophia is er helemaal gelukkig mee want ze mist Pim,
De internet verbinding is goed genoeg dat ik met Kader kan facetimen, ik had m per ongeluk wakker geapt maar hij was blij ons te spreken!
Ondanks de regen weer veel gezien en ook lekker gerelaxed vanavond.

1. Prachtig die woeste zee om te zien maar er lekker in zwemmen is toch leuker.leuk ook dat jullie alles konden zien in het vliegtuig en de flats als herkenningspunt .
    De auto huur al geregeld ? Want dat blijft ook maar lastig hoop dat het beter weer wordt wij maken ons voor een nieuw warmterecord

2. Jammer dat het weer tegen valt, maar duimen dat het wat beter wordt.
    Grappig die kippen overal, jullie zijn ook vast al een keer op key west geweest.
    Daar lopen ze ook overal rond.