zaterdag 20 juli 2019

congratiolations you made it to paradise

Rond 5en werd ik wakker, ik denk dat ik het had kunnen rekken maar ik wist dat de wekker om 5.30 stond dus ben wakker gebleven. Op t gemak stonden we allemaal op, koffers in de auto en naar de auto verhuur, bon op 0 en met de skytrain naar de terminal.
Ik had gisteren al stoelen vast gelegd en nu moesten we dus alleen nog koffertags en boarding passen, dat ging lekker vlot.
Security was vreselijk, een enorme rij en alles moest weer uit de verpakking en los in een tray en dan heb je een laptop, 2 ipads, een dvd speler.. Gelukkig waren we ruim op tijd.
Na security hadden we tijd om te ontbijten, Sophia had nog een half broodje van de subway over en mijn moeder ik hadden bij een mediteraans tentje een omelet en yoghurt. Lekker ontbeten dus!
Precies op tijd boarden en toen kon de vlucht beginnen. Sophia en ik zaten klem tussen een Amerikaanse man en een Aziatische vrouw. Mijn moeder tussen twee oudere dames.
Niet echt comfortabel maar ja we zaten in ieder geval bij elkaar.
Ik heb zelfs nog een klein beetje kunnen slapen. Toen we vertrokken gaf de gezagvoerder nog wat informatie en hij zei the weather in Honolulu is nice as always, lekker vooruitzicht.
Na 5 uur vliegen kwamen we om 10.45 op Oahu, Honolulu aan. We hebben weer eens extra 3 uur tijdsverschil, wat het verschil met Nederland 12 uur maakt.
En inderdaad de weather is nice, op de wc de korte broeken aan en de koffers ophalen. Terwijl we bij de bagageband stonden kreeg Sophia daar een bloedneus maar gelukkig is ze groot en kan ze t zelf regelen en kon ik achter de koffers aan.
Met de koffers naar buiten, de eerste 3 bussen bij Alamo waren vol, met de vierde bus mee naar de auto verhuur.
De chauffeur heet ons welkom in Hawaii en zegt Congratiolations you made it to paradise, ja Hawaii is echt paradise tenmiste als je de drukte van Honolulu achter je hebt gelaten. 
Enorme rij bij de balie maar niemand bij de automaten, dus ik naar de automaten, maar..... de automaat kon onze reservering niet vinden?
Dan toch maar in die stomme lange rij, als we eindelijk aan de beurt zijn kan de medewerkster de reservering ook niet vinden, hoe ze ook zoekt, op nummer op naam.. er is iets mis...
Ze raad ons aan contact op te nemen met de bemiddelaar maar t is in Nederland midden in de nacht dat kan niet. Dan geeft ze als idee een auto voor een dag huren en contact opnemen met de tussenpersoon. Maar morgen hebben we  om 11.00 een movie tour dat redden we niet en bovendien is de auto al betaald. Manager erbij geroepen, die rommelt wat en doet wat en dan is het toch gelukt en handelt een andere medewerkster het verder af. Enig voordeel niemand heeft ons nu een upgrade willen aansmeren.
Op de parkeerplaats van Alamo is het ook een chaos met al die mensen die tegelijk aangekomen zijn en weg moeten. Sommige auto's staan helemaal vast. We kiezen een witte ford fusion, hier geen bakbeest want op een klein eiland is dat niet handig, maar dit is ook een prima auto.
Pas om 13.00 zijn we uit Honolulu weg, we rijden naar de westkust waaraan ons gehuurde huis is. We kunnen er pas om 16.00 uur in dus willen we eerst naar een strandje.
Maar eerst moeten we wat eten en drinken want dat is al weer een tijd geleden. Sophia ziet een Mac en wil dit heel graag, nou vooruit en we laten ons t smaken.
Nu rijden we door en stoppen bij een beachpark. Deze kant is de armere kant van het eiland. We zien ook een soort van tentenkamp langs de zee en alles ziet er armoediger uit. De omgeving is echter schitterend we zien de groene bergen op ons afkomen en de zee is prachtig blauw.
Onder een grote boom zodat we schaduw hebben en Sophia en ik gaan in zee zwemmen. Ik wissel een keer af met mijn moeder. We kunnen niet samen gaan zwemmen omdat we alle spullen nu bij ons hebben dus dat moeten we in de gaten houden.
Het water is heerlijk, lijkt een tikkeltje fris als je in zee stapt maar blijkt toch wel warm te zijn, iets frisser dan Florida maar warmer dan de middellandse zee.



Maar wat een prachtig uitzicht tijdens het zwemmen! Ook op ons plekje onder de boom zitten we heerlijk en genieten van alle vogeljes, vooral van die hele kleine duifjes die een grappig geluid maken, in het tuincentrum hoor je bij de volliere vogeltjes ook wel eens dit geluid.
Ook zien we van die vogeltjes met een rode kuif zoals in de film Rio.
Even voor 4en kleden we ons aan en rijden nu iets richting de bergen waar we ons huisje hebben. De Makaha beach plantation. In de verte zien we enorme flatgebouwen tegen de bergen aan liggen en daar rijden we recht op af. Oh nee heb ik dacht geboekt? Ik herinner me dat ik die flats op internet bij Homeaway heb gezien maar ik dacht toch echt dat ik wat anders geboekt had.
Gelukkig voor we bij de flats komen moeten we links afslaan, een bewaakte doorgang, ons laten registreren zodat de man bij de poort weten dat er hier horen en komen we bij ons huis.
Het is een heel mooi gebied met allerlei plantageachtige huizen, meerdere zwembaden en heerlijk in het groen gelegen.
Het is hier prachtig!
Het huisje zelf is ook erg leuk maar wel vreselijk warm en benauwd, we denken dat er de afgelopen dagen geen mensen zijn geweest. Er is een kleine airco en ventilatoren we zetten alles aan, als het goed is moet het 's nachts wel afkoelen.







We zetten de deur open maar ik laat per ongeluk een kleine gekko of kameleon wat het zijn mag naar binnen. Ik denk die vang ik even en ik laat m weer naar buiten. Maar mooi niet wat is die watervlug en verstopt zich achter de schilderijen, een keer voelt ie zich in het nauw gedreven en maakt ie toch een enorme sprong naar de lamp en daar vond ie een spleetje en weg. Dus die loopt nu binnen rond..
We gaan er weer op uit voor boodschappen en nu merk je weer dat je in het armere deel bent, het is rommeliger en chaotischer en het voelt niet fijn aan. We zijn blij dat we weer weg kunnen en we hebben kant en klare spareribs met een salade voor vanavond en eieren en brood om te toasten voor morgen.
Bij de visafdeling zien we nog van die vissen die je ook in de koraalriffen kan zien, van die gele met blauwe randjes, komt een dezer dagen vast een foto van zo'n levende vis op het blog.
Terug naar het huis eten we lekker en ik drink er lekker een wijntje bij. Ik zou eigenlijk nog gaan zwemmen met Sophia, ons terrein heeft twee zwembaden maar we zijn toch ineens moe. Omdat we zo zuidelijk zijn is het hier om 19.00 al donker en door t tijdverschil zijn we toch ineens te moe.
Dan maar douchen, het blog maken en dan straks naar bed en ik weet nog van twee jaar geleden dat je dan weer een nieuwe jetlag hebt..
Komt op zich goed uit want morgen moeten we ons aan de andere kant van t eiland om 10.00 melden voor een movietour op de Kualoa ranch en t verkeer kan hier heel langzaam gaan.
Dus op tijd weg!

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooi huis ik kan alleen op mijn telefoon reageren is nogal een gepriegel maar zal mijn best doen ik geniet iedere ochtend van het blog met foto's fijn dat jullie nu in het paradijs zijn 😁

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ik lees ook weer mee. Mahalo for sharing

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het begin van jullie reis even gemist en inmiddels bij gelezen.
    Jullie hebben al een aantal mooie dagen achter de rug.
    Erg leuk on jullie blog weer te lezen. Heel veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen