donderdag 9 juli 2015

De Rocky mountains in

We hebben een heerlijk bed in het hotel, toch word ik al om 1.00 wakker. Gelukkig val ik weer in slaap. Om 3.15 word ik weer wakker en nu zijn mijn moeder en Sophia ook wakker. Nou ja dan hebben we een lekkere lange dag. Ik schrijf mijn verslag, kijk wat rond op internet, we herschikken de bagage, gaan lekker douchen en om 6.00 komt Kader op facetime. We vertellen hoe de reis is gegaan en om 7.00 stoppen we ermee en gaan naar het ontbijt. Het hotel heeft een gratis ontbijt. Zo’n gratis ontbijt is altijd even afwachten, de ene keer is het beter dan de andere keer, maar deze keer is het prima. Er zijn scrambles eggs, worstjes, gebakken aardappeltjes, wafelmaker, allerlei yoghurt, cereals, toast, bagels, allerlei zoetigheid en fruit. We eten lekker alles waar we trek in hebben en als de buikjes vol zijn laden we de koffers in de auto. (Onze auto heeft trouwens een kenteken uit Illinois) Ik typ walmart in tomtom en binnen 5 minuten staan we op de parkeerplaats van de walmart. We hebben een flinke lijst van alles wat we nodig hebben, vooral omdat we nu meteen twee nachten in een cabin van KOA gaan overnachten. We hebben slaapzakken nodig en ik heb Sophia beloofd dat we een vuurtje gaan maken dus we kopen alvast een kant en klaar blokhout en een ijzeren vork waar we worstjes en marshmallows aan kunnen roosteren.
Verder willen we een wegwerpkoelbox maar die zijn helaas uitverkocht. We kopen nog heel veel dingen. Mijn moeder koopt een paar nordic walking stokken zodat ze daar wat steun van heeft tijdens het wandelen. We zijn uiteindelijk een flink bedrag kwijt en de auto is overvol, want in de walmart kopen we altijd nog meer dan we van plan waren. Om 9.00 zitten we weer in de auto en nu rijden we richting Rocky Mountain national park. Het is erg mistig en bewolkt en we rijden in het begin vooral door industrie gebied. Maar in de plaats Boulder word het beter. Boulder is zelf al een leuk stadje om door heen te rijden en na Boulder rijden we naar het plaatsje Nederland. Onderweg stoppen we twee keer. Eerst stoppen we bij de Boulder canyon, hier kun je ook een trail lopen maar we lopen alleen wat rond en genieten van de natuur die plotseling is verschenen. Het is hier mooi en bergachtig en er stroomt een riviertje. We eten hier wat van ons net gekochte fruit en rijden daarna verder. Bij Boulderfalls stoppen we nog even, helaas is de korte trail naar de waterval afgesloten. Vanaf de weg kan je hem ook wel zien maar niet echt heel goed.
Via een mooie weg door de bergen en langs een riviertje komen we in het plaatsje Nederland aan. Bij de Nederland Bakery drinken we koffie en kopen een lekkere homemade carrot cake. We willen die lekker op het terras op eten maar net als we gaan zitten begint het een beetje te regenen. Dus gaan we maar binnen zitten. De carrotcake is heel erg lekker.
Het is zo grappig dat er Nederland op alle borden in de stad hangt. The Nederland townhall, Nederland firedepartment enz. Na Nederland rijden we via de prachtige peak to peak highway richting Estes Park. Het is echt een prachtige, schitterende weg door de bergen. Het weer is zeer afwisselend, soms komt de zon er door heen, soms regent het, meestal is het bewolkt. Helaas als we bij Lilly lake aankomen, begint het weer te regenen. Sophia blijft in de auto zitten maar mijn moeder en ik lopen in de regen naar het meertje. Ondanks de regen ziet het er prachtig uit en de regen heeft ook wel iets. Er hangt een mist om het meertje heen en het ziet er heel mooi uit. We gaan wel snel weer terug naar de auto want met dit weer (14 graden en regen) lang buiten blijven is niet echt een pretje. Bij Estes park nemen we de afslag naar Rocky Mountain np. We gaan vandaag richting Bear lake. Onderweg zien we auto’s langs de weg staan en dat betekent dat er wildlife te zien is. We kijken en zien in het bos boven ons twee mannetjes Elk. Wat zijn die toch gigantisch en dat enorme gewei. Ze staan wel in een lastige positie om er foto’s van te maken, maar ik krijg ze er toch nog op. We rijden verder en even later zien we een groepje vrouwtjes met jongen (Elk) we kunnen hier helaas niet stoppen.
Bij Bear lake aangekomen is het gelukkig weer droog en beginnen we aan de wandeling. Het is ondanks het weer nog best druk. We is een prachtig meer en ondanks dat het best druk is, hangt er een hele rustige sfeer met zingende vogeltjes. We lopen om het meer en maken veel foto’s. De mist om het meer zorgt voor een heel bijzondere sfeer toch is het ook wel jammer dat we nu niet de bergen op de achtergrond kunnen zien. Als we halverwege het meer zijn begint het te regenen. En het gaat al snel harder en harder regenen en we zijn doorweekt als we weer bij de auto zijn. Nu we zo nat zijn hebben we geen zin nog een andere trail te gaan lopen. Op de terug weg zien we weer verschillende Elk, mannetjes en vrouwtjes en ik heb de kans er mooie foto’s van te maken.
Bij het visitorcenter net buiten het park stoppen we nog even en kijken een film over een park. Maar we zijn zo nat en hebben het koud dus we besluiten nu echt naar onze KOA cabin te gaan. Daar aangekomen, ingecheckt en naar de cabin, bedden opgemaakt en de verwarming aangezet om even op te warmen. We blijven een uurtje in de cabin om op te warmen. Na een uurtje stappen we in de auto en rijden naar Estes park om wat te eten te zoeken. Estes park is een gezellig plaatsje met allerlei winkeltjes. Het doet me een beetje aan Sedona van vorig jaar denken maar dan met een Rocky achtergrond en niet met de rode rotsen. Helaas als we met de auto in Estespark aan komen gaat het weer regenen. We hebben geen zin om in de regen te gaan wandelen nu we net weer een beetje droog zijn. We rijden maar zien alleen wat fastfood tentjes en daar hebben we geen zin in. Vlak naast de camping hebben we een Mexicaans restaurant gezien en daar gaan we lekker wat eten. Sophia valt in slaap aan de tafel terwijl we op het eten wachten. Ik voel me zelf ook ineens erg moe worden. We eten een burito en een enchilada en Sophia kipstrips. We krijgen het niet op en omdat we om zo moe zijn genieten we ook niet echt van het eten. Dat van mij is wel lekker, dat van mijn moeder iets minder. De bediening is wel prima, hele aardige meisjes.

Snel terug naar de camping en we vallen al snel in slaap. Het nadeel van een cabin is dat je geen wc hebt en natuurlijk moest ik er dus twee keer midden in de nacht uit om naar de wc te gaan. Gelukkig regende het niet.

Het uitzicht vanaf de hotelkamer
 Lekker ontbijten in het hotel

Boulder canyon trail
 Onze Nissan Rogue

Het leuke plaatsje Nederland
 Elk

Bear lake
 Vrouwtjes Elk
Mannetjes Elk

1. Mooie fotos!
    Hahaha die Sophia, wat sneu dat je zo aan tafel in slaap valt. Rust lekker uit en auntie door voorzichtig. Niet rennen met die stokken.

X

2. Zo wat een mooie dag!
    Met prachtige foto's.
    Maar wat zullen jullie lekker slapen na deze vermoeiende dag.