donderdag 23 juli 2015

grand teton en raften

Het nadeel van in een cabin slapen is dat je er ’s nachts uit moet om naar de wc te gaan. Het voordeel is dat er een schitterende sterrenhemel in de lucht is en we zien zelfs de melkweg, echt schitterend. Als ik weer in bed lig kan ik plotseling niet meer slapen en voel wat pijn in mijn maag. Blijkbaar had Sophia een besmettelijke buikgriep en heb ik die nu. Ik voel me de hele nacht beroerd en het plan om ’s morgens heel vroeg op te staan laten we aan ons voorbij gaan. We slapen vanmorgen uit maar ik voel me nog steeds niet lekker. Mijn moeder en Sophia gaan samen naar de rivier en de speeltuin op de camping. Als ze terug komen gaat het wat beter met me. We zouden vandaag gaan raften maar ik weet nu niet of ik dat nu kan. Maar na een uurtje denk ik dat het wel moet lukken. Bij onze camping kun whiterafting boeken en dat was echt onze wens voor deze vakantie dus we boeken de toer van 12.15. Om 12.30 moeten we paraat staan en krijgen we wetsuits aan. Die van Sophia is gratis en voor die van mijn moeder en mij betalen we iets extra’s maar dan weten we tenminste zeker dat we het niet koud krijgen. Het is trouwens wel prachtig weer vandaag! Om 12.30 komt de bus van Dan Hanson whitewater ons ophalen. In de bus zitten allemaal gezellige mensen met wie we aan de praat raken. We krijgen complimenten over ons goede Engels. Sophia die heel erg haar best doet om Engels te praten ook. We praten over onderwijs want toevallig werken meerdere mensen met wie we spreken ook in het onderwijs. Dan komen we aan bij de rivier. Iedereen die een peddel wil mag een peddel. Sophia is een van de weinige kinderen die een peddel wil. Sophia en ik zitten op de voorste rij en mijn moeder op de tweede rij en zo voorop krijg je de volle lading als je in een stroomversnelling zit. We worden drijfnat en het is superleuk en spannend! Onderweg zien we ook veel bald eagles en twee ospreys. Na een poosje is er de gelegenheid om met de raft mee te zwemmen. Sophia laat dit zich geen twee keer zeggen en springt als een van de eerste van boord en zwemt mee. Mijn moeder en ik blijven in de boot want het is zo’n toer om de boot weer in te klimmen. Sophia wordt weer binnenboord gehaald maar als haar vriendinnetje er ook in springt, springt Sophia er zelfs voor de tweede keer in. Dit keer moet ze een flink eind achter de boot aanzwemmen, maar Sophia is goed in zwemmen dus dat is voor haar geen probleem. En natuurlijk drijft het lekker met een zwemvest aan.
Na 1,5 uur komen we weer bij een bootramp waar de bus staat te wachten en daar kunnen we ons omkleden. De bus brengt ons weer terug naar de camping.
Ik voel me nog steeds niet helemaal goed maar het raften ging prima en nu besluiten we toch ook nog even grand Teton in te gaan. Het is inmiddels 16.15. We gaan eerst naar het visitor center want Sophia moet haar junior ranger badge nog ophalen. Er staat een lange rij maar ze nemen ook goed de tijd voor elk kind. We komen bij een vrouw die op Hannie lijkt en die neemt het boekje met Sophia door. Geeft haar complimenten over hoe goed ze gewerkt heeft. Dan moet Sophia haar rechterhand omhoog steken en de eed herhalen. Natuurlijk in het Engels maar ze doet het prima! Na het visitorcenter gaan we even naar de generalstore bij Jenny lake want ik heb de hele dag nog  niet gegeten. We kopen een yoghurtje en een stukje kaas (cheesestring) Daarna rijden we naar de signal mountain. Vroeger heb ik hier een beer gezien, nu was ie er helaas niet. Maar het uitzicht van bovenop de berg ziet er schitterend uit. We zien wel herten maar daar stoppen we inmiddels niet meer  voor.

We stoppen nog wel bij een schattig meertje met waterlelies. Daarna moeten we een eind terug rijden naar Jackson waar we pinnen en wat bij de mac halen. Want ik kan nog geen hele maaltijd op. Aan onze picknickafel eten we het lekker op. Sophia heeft een minion bij haar happy meal gekregen. En daarna gaan we nog even naar het riviertje kijken voor we naar bed gaan.



1 opmerking:

  1. Fijn dat jullie weer wat zij opgeknapt.
    En wat stoer van Sophia om mee te peddelen en ook nog eens in het water te springen..

    BeantwoordenVerwijderen