dinsdag 16 juli 2013

a day in the swamps

Lekker geslapen vannacht en wakker geworden om 7.30. Daarna rustig alles inpakken en vertrekken. Vandaag verlaten we Fort Meyers, door de everglades naar Florida city.
Als eerst willen we ergens ontbijten maar we zien langs de weg steeds niet iets waar we zin in hebben. Tegen 10.00 rijden we in Naples en kijk ik maar eens in de tomtom want we hebben nu wel honger. Ik zie dat er dichtbij een IHOP (international house of pancakes) moet zijn en daar hebben we wel zin in.
Ik bestel de pannenkoeken met blueberries, mijn moeder een combo van ei, bacon en pannenkoeken met kaneel en appel en Sophia een chocolade pannenkoek met een gezichtje erop. Het smaakt ons heerlijk en met volle buiten rijden we weer verder over het Tamiami trail.
Overal worden tochten op airboats aangeboden en ik lees vaak op andere blogs van mensen die dat doen. We zijn nu voor de 4e keer in Florida maar hebben dit nog nooit gedaan, omdat een keer de eerste keer moet zijn stoppen we bij de eerste de beste aanbieder en na een kwartiertje mogen we mee.
Maar het was een beetje een tegenvaller. Het harde varen is wel leuk maar we hebben alleen maar een alligator gezien en die was ook zo snel weg dat ik er geen foto van heb kunnen maken. Verder hebben we helemaal niets gezien. Wat maakt zo'n boot een herrie. We hadden oordoppen erbij gekocht maar het hielp maar weinig.
Jammer we hebben pech dat we zo weinig gezien hebben maar hebben ook het gevoel dat dit niet echt aan ons besteed is.
Na afloop mocht je een baby alligator vast houden en dat vond vooral Sophia maar ik stiekem ook wel, wel heel leuk. Zo'n beestje voelt heel anders aan dan in verwacht had.
Na deze boottocht vervolgden we onze weg over het Tamiami trail waar ze aan de weg aan het werk waren en alles erg langzaam ging.
Nu willen we nog graag het Everglades national park bezoeken. De vorige twee keer hebben we dat gedaan bij Shark Valley dus bezoeken we nu de andere ingang bij het Royal Palm visitor center.
Het duurt even voor tomtom ons hier gebracht heeft, hij stuurt ons over allemaal binnen weggetjes langs palmkwekerijen en fruitverkoop. Het lijkt hier wel het Aalsmeer van Florida.
Tegen 16.00 komen we dan eindelijk bij het visitor centrum aan. Ik koop toch dat ene boekje met alle dieren en planten enz van Florida, vind het toch wel interessant wat voor soort schildpadden/vogels etc het zijn die we zien.
We bekijken wat displays en gaan dan in de auto naar het Anhinga trail. Van te voren spuiten we ons goed in met muggenspul en we dragen een lange broek en een blouse met lange mouwen want de andere jaren werden we opgevroten door de muggen toen we in de Everglades waren. Dat viel nu reuze mee, er waren nauwelijks muggen.
We lopen over de boardwalks van het Anhinga trail en zien al snel een kleine alligator. Na een poosje komen we een Nederlands stelletje tegen die ons een plek wijst waar een enorme alligator ligt. Inderdaad wat een ontzettende grote is dit. We fotograferen hem uitgebreid en even later zien we een grote schildpad zwemmen. (Florida soft shell turtle) Weer even later zien we er nog zo een. Ook zien we in het heldere water vissen, lange dunne vissen met stippen.
Als we hier uitgekeken zijn verlangen we naar de airco van de auto want het is wel heel erg warm.
We rijden nog naar een ander uitkijkpunt bij een meer, ben even de naam kwijt en zien daar vissen uit het water springen. Niet een keer een klein sprongetje maar de hele tijd enorme sprongen. Als we hier uitgekeken zijn rijden we het park weer uit.
We vinden ons hotel snel (Travellodge Florida city) en gaan meteen op zoek naar een restaurant. Dat is niet moeilijk er zitten hier een heleboel. Via het hotel krijg je op diverse restaurants korting en we kiezen ervoor om bij Applebee's te gaan eten.
Sophia vond haar hotdog niet zo lekker, maar mijn moeder en ik hadden lekker gegeten. Mijn moeder zalm met rijst en ik garnalen met rijst. Ik bestelde een biertje en kreeg er meteen twee omdat het twee voor de prijs van 1 was. En voor slechts 33 dollar hebben we weer heerlijk gegeten. Wat is uit eten in Amerika toch heerlijk goedkoop.
Na het eten terug naar het hotel en we zien dat het zwembad tot 22.00 open is. Het is inmiddels 20.00 dus we gaan nog even lekker zwemmen.
Sophia gaat t zonder bandjes proberen en het gaat heel goed. Papa je kan trots op haar zijn. Een keurige rugslag en de schoolslag oefent ze onderwater en gaat ook steeds beter. In het zwembad is nog een andere Nederlandse familie met een jongetje van Sophia's leeftijd. We praten wat en we zwemmen wat en gaan dan lekker naar de kamer.
Morgen gaan we naar de keys. Ik wil kijken of daar onderweg nog een dolfijnentour te doen is omdat we (bijna) geen dolfijnen hebben gezien toen we naar Caya Costa gingen.










13 opmerkingen:

  1. Haha die foto van soph met die baby alligator. Ze staat er echt zo bij van vind ik dit leuk of niet ♡
    Succes met de dolfijnen!
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ja zo ging t ook wel. De hele boottocht had ze zich erop verheugd en toen het eindelijk zo ver was vond ze het ook wel weer spannend want deze had geen plakband om zijn snavel (zoals ze zelf zei)

      Verwijderen
    2. Hahahaha, nee kan me voorstellen dat als je plakband verwacht en je krijgt dat beest zo in je armen dat het tegenvalt..

      Verwijderen
  2. jammer dat jullie niet veel gezien hebben tijdens de airboat tour. Lees net een ander blog waar ze ook een airboat tocht langs de tamiamitrail gedaan hebben en zij hadden wel heel veel dieren gespot.
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat de airboat tour wat tegenviel.
    De foto van Sophia is echt grappig, dat gezichtje, ieek!
    Veel plezier in Key West.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer van de Airboat tour, er is heel veel verschil in deze tours. Bij de ene zie je inderdaad meer dan bij de andere.
    Wij doen er elk jaar wel een als we in Florida zijn, maar je moet het net treffen. Wij hebben toch al een paar hele leuke gedaan waarbij we veel wildlife hebben gespot. Misschien volgende keer een andere proberen?
    Jullie hebben toch weer een mooie dag gehad.
    Morgen veel plezier met dolfijnen spotten.
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo te zien vond jullie dophia de kleine croco niet zo heel leuk, ha ha wel stoer dat ze hem heeft vast gehouden. Jammer van jullie ervaring met de airboat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je moet het inderdaad net treffen hoor, we hebben op huwelijksreis ook de Glades aangedaan en geen enkele gator gezien, dat is toch bizar!! Leuk dat snoetjes, je ziet de spanning hahaha.
    Hev Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha wat staat Sophia er leuk op elke keer. ;)
    Ik mis het toch wel elke keer, als ik zo je verhalen hoor Jes!

    Geniet ervan, ik lees al je blogs!!
    (Ps, ik heb een verjaardagscadeau van papa had. Varkens masseren en stieren knuffelen. Wil je meer weten, je weet me te vinden. )

    Xx Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jaaaa! En raadt eens wie er mee mag!? *hint* ze is op 8 augustus jarig :-)★

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kader mag mijn plek wel hebben. Die wil vast met varkens knuffelen...

    BeantwoordenVerwijderen